Jag tycker inte att folk utanför relationen har någon som helst rätt att ha en åsikt om den så länge de som ingår i relationen är nöjda med arbetsfördelningen och livsstilen.
Generellt sett borde folk sköta sitt i högre grad och sluta ha en massa åsikter om personer som väljer att leva på annat sätt än de själva.
Fast om man tar upp sig själv och sin egen relation som exempel i en diskussionstråd så får man nog vara beredd på att olika människor kommer att tycka olika saker om det. Tycker man att det är alltför jobbigt med andras tankar och tyckanden så är det nog bättre att inte ta upp sitt eget liv som exempel, utan diskutera mer generellt och ge andra exempel än om sig själv.
Det blir ju lite märkligt om jag - som inte själv tycker att särskilt stor andel av mina egna relationer varit jämställda, annat än någon som åtminstone hade stor potential - ska tycka att någon annan användares exempel däremot är jämställt, för att hen annars känner sig trampad på, trots att jag själv kanske prioriterar vissa saker inom jämställdhetsområdet på ett annat sätt.