Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du inte det handlar lite om hur entusiastisk man är i sitt intresse också? Om vi tar Starwars tex som exempel. Om personen gillade filmerna och såg dem då och då, hade lite samlarobjekt och var allmänt kunnig osv om starwars så hade jag som ickeintresserad tänkt "fine, du har ditt intresse. Kul" och jag hade lätt kunnat leva med det.
Men om personen gick utklädd till Dart Wader dagarna i enda, hade inrett hemmet som ett rymdskepp och varje fritidsminut avvägdes till olika starwarsinspererade aktiviteter hade jag känt "nej, vi har för olika liv"

Tycker det är skilnad på intresse och när intresset blir en livsstil. Det var därför jag la till "entusiaster" framför tex seglar, raggare och nått mer. För precis som du säger. Det får inte bli värsta önskelistan. Risken då är att man skrämmer bort även de som skulle passa in med att se väldigt "kravig" ut.
HAHA!!! Gick utklädd till Darth!
I såna fall träffar man nog någon på en Comic Con- mässa eller något event för likasinnade,,

Detta med intresse är ju intressant för oss hästmänniskor. Jag vet ju vissa killar som när man är hästtjej frågar om hur mkt tid hästen kommer ta och om man har tid för ett förhållande.

HAHA!!! Gick utklädd till Darth!
I såna fall träffar man nog någon på en Comic Con- mässa eller något event för likasinnade,,

Detta med intresse är ju intressant för oss hästmänniskor. Jag vet ju vissa killar som när man är hästtjej frågar om hur mkt tid hästen kommer ta och om man har tid för ett förhållande.

Jag har skrivit i min press att jag har häst och hund som tar väldigt mycket tid och att jag har som krav att han ska ha ett eget liv och egna intressen.

Min brorsa sa lite lagom muntert att jag har tid att träffa en kille varje helgfria söndag :D

Mina krav när jag har dejtat:
  • Lång (185cm+)
  • Odefinierbart "det här är en person som jag vill umgås mer med"
I övrigt brukar det lösa sig själv. Det är fördelen med att dejta när man är i ett förhållande - monogama snubbar som letar efter en inneboende städerska inser faktiskt själva att det inte lär hända, så det är sällan de ens försöker med mig. Visst får jag en del "öh du är ju tagen men vi kan ju ligga utan känslomässiga komplikationer", men det ser jag som en form av naturligt urval.

Jag har dock inte träffat någon av mina nuvarande partners via just nätdejting.

Mina krav när jag har dejtat:
  • Lång (185cm+)
  • Odefinierbart "det här är en person som jag vill umgås mer med"
I övrigt brukar det lösa sig själv. Det är fördelen med att dejta när man är i ett förhållande - monogama snubbar som letar efter en inneboende städerska inser faktiskt själva att det inte lär hända, så det är sällan de ens försöker med mig. Visst får jag en del "öh du är ju tagen men vi kan ju ligga utan känslomässiga komplikationer", men det ser jag som en form av naturligt urval.

Jag har dock inte träffat någon av mina nuvarande partners via just nätdejting.
Vad är grejen med att han ska vara lång?

Men om personen gick utklädd till Dart Wader dagarna i enda, hade inrett hemmet som ett rymdskepp och varje fritidsminut avvägdes till olika starwarsinspererade aktiviteter hade jag känt "nej, vi har för olika liv"

Gud ... :rofl: Även om det framställdes önskemål om att jag skulle anlägga samma frisyr som prinsessan Leia så skulle vi stöta på problem. Helt klart.

Ja, jag är helt enig med dig i att det handlar om graden av intresse :D

Det hjälper inte att han är världens trevligaste, är han kort blir jag inte attraherad.
Fast han är väl knappast kort bara för att han är under 180? Eller har jag bott i Spanien för länge och glömt hur långa svenskar är? ;) :D

Fast han är väl knappast kort bara för att han är under 180? Eller har jag bott i Spanien för länge och glömt hur långa svenskar är? ;) :D
Jag tänker nog inte att folk under 180 (eller 185) är "korta". De är bara ... inte långa liksom ;)

Jag, med mina ståtliga 161 centimeter, är dock kort. And aj löv it!

Jag har hittills inte tänt på en enda man under den längden. Så det är mest därför.
Fast ändå. Jag har en så supertydlig "typ" att min syster bara säger "jamen SJÄVKLART gör du det" när jag säger att jag tycker att en kille är snygg. Jag skulle dock aldrig tänka mig det som ett krav, att en snubbe måste se ut så. Det mesta bara blir ju så liksom.

Fast ändå. Jag har en så supertydlig "typ" att min syster bara säger "jamen SJÄVKLART gör du det" när jag säger att jag tycker att en kille är snygg. Jag skulle dock aldrig tänka mig det som ett krav, att en snubbe måste se ut så. Det mesta bara blir ju så liksom.
Snubbar måste inte se ut så. Däremot så har jag haft det som ett urvalskriterium för "vilka av de här femtio typ likvärdiga meddelandena ska jag svara på först?". Ytligt? Ja. Men vad ska man egentligen annars gå på vid nätdejting?

Jag uppfattade inte krav som "Jag kommer inte att tala med personen om hen inte uppfyller X". Skulle jag träffa en snubbe som var kortare än mig och fick mig att känna "bam", då skulle jag ju uppenbart ha ändrat mig och det är väl lika fine det med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka