Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har frågat flera män också på dejtingsidorna varför de vill träffa någon yngre,
Flera har svarat att " män i allmänhet är ju barnsligare än kvinnor så då passar nog män bättre ihop med en yngre kvinna. "

Usch...

Kunde inte låta bli att titta litet till på ålderspreferenser, jag tog de första 50 stycken 50-åriga kvinnorna på en stor kontaktsajt och plottade de åldersintervall som de söker. Uppenbarligen finns det gott om kvinnor som söker yngre män (om än inte uteslutande yngre) också, samtidigt som jag förstås inser att grafen hade varit mer intressant om den även innehållit män - men jag kände inte för att lämna jag-kollade-in-din-profil flaggor hos 50 män. :D
j7t9pw.jpg

Kunde inte låta bli att titta litet till på ålderspreferenser, jag tog de första 50 stycken 50-åriga kvinnorna på en stor kontaktsajt och plottade de åldersintervall som de söker. Uppenbarligen finns det gott om kvinnor som söker yngre män (om än inte uteslutande yngre) också, samtidigt som jag förstås inser att grafen hade varit mer intressant om den även innehållit män - men jag kände inte för att lämna jag-kollade-in-din-profil flaggor hos 50 män. :D
j7t9pw.jpg
Oj herregud vilket jobb.
Men var är dessa gott om kvinnor som söker yngre? En sökte från 25 och en från 35. Några sökte från 40 och de flesta från 45. Däremot var det ingen som ville träffa någon Max 35-40.
Ser väl ut som lika många söker yngre som äldre.

Jag är inte ute efter att tjafsa med dig. Jag vill bara sägs att många män på dejtingsidor vill träffa någon yngre. Det är allt jag säger

Senast ändrad:
Oj herregud vilket jobb.
Men var är dessa gott om kvinnor som söker yngre? En sökte från 25 och en från 35. Några sökte från 40 och de flesta från 45. Däremot var det ingen som ville träffa någon Max 35-40.
Ser väl ut som lika många söker yngre som äldre.

Jag är inte ute efter att tjafsa med dig. Jag vill bara sägs att många män på dejtingsidor vill träffa någon yngre. Det är allt jag säger

Jag har som lagt in 18-45 som sökning på killar (är 41)
De sökintevallet 18-40, 18-45 är standard bland även de jag söker (dvs hos killarna)

Nejdå, jag ville inte heller tjafsa med det inlägget utan var verkligen nyfiken på om verkligheten gav stöd för mina intryck. :) Sen var det faktiskt inte så jobbigt, tog tio minuter inkl att posta inlägget. ;)

Du är bannemej hopplös :rofl:

svarar @Andromedae @stjarnhimmel Jag är i högsta grad påverkad av könsnormen i det här, jag gillar "björnfamnar". Men numera har jag även korta, mindre traditionellt manliga män på cv:t och det är jag jäkligt glad för, jag vill verkligen vara en sån som faller för the Marlboro man :yuck:

@Kivina Min senaste crush var just 12 år yngre och ingen kunde vara mer förvånad än jag. Det var en historisk händelse. Jösses. Det bara uppstod. Men större åldersskilllnad än så skulle jag inte klara tror jag, åt någondera hållet.
Vad innebär björnfamn, nallebjörn etc?
Att man ser trygg och snäll ut? Och det är man mer om man är lång?

Aktivt söker jag någon i min ålder, dvs jag tycker att det vore fantastiskt att hitta någon som är i exakt samma ålder som jag.

Jag har åldersintervallet inställd på 40-52 år och, tyvärr, är det fler 40-åringar som känns intressanta än 52-åringar...
Jag är 47.

Vad innebär björnfamn, nallebjörn etc?
Att man ser trygg och snäll ut? Och det är man mer om man är lång?

Att mannen väger 350 kg, har extremt hårigt bröst a la päls och luktar....skog?

Hehe ... :D Nä, stor famn. Lång man som inte är klent byggd. Det har alltid varit mitt ideal men det har dykt upp många som inte stämt med det och det är jag glad för. (Kombinationen kort och spenslig har jag dock aldrig tänt på. Lång och spenslig går bra, men kort, då får det finnas lite att ta i).

Hehe ... :D Nä, stor famn. Lång man som inte är klent byggd. Det har alltid varit mitt ideal men det har dykt upp många som inte stämt med det och det är jag glad för. (Kombinationen kort och spenslig har jag dock aldrig tänt på. Lång och spenslig går bra, men kort, då får det finnas lite att ta i).
Hehe.. Lite att ta i..
Som många män säger...

Vad svarar man på detta:
"Kom igen nu och kom till stan och ta en promenad med mig.
Det behöver inte vara så formellt liksom.
Skulle det inte vara kul att ses?"

Från en som jag inte skrivit nånting med innan detta meddelande. Inte tycker jag heller att jag har skrivit något i presentationen som kan tolkas som att jag önskar vara väldigt formell och hur sjutton ska jag veta om det vore kul att ses när det gäller en person som jag inte pratat med och som enligt sin pres "gillar sol och värme" slut på info.
:confused:

Det är verkligen tvärkört, kort och tunn.
Bredaxlad och lång, stora händer :love:

Vad svarar man på detta:
"Kom igen nu och kom till stan och ta en promenad med mig.
Det behöver inte vara så formellt liksom.
Skulle det inte vara kul att ses?"

Från en som jag inte skrivit nånting med innan detta meddelande. Inte tycker jag heller att jag har skrivit något i presentationen som kan tolkas som att jag önskar vara väldigt formell och hur sjutton ska jag veta om det vore kul att ses när det gäller en person som jag inte pratat med och som enligt sin pres "gillar sol och värme" slut på info.
:confused:

Det låter som en som slänger ut massa krokar och hoppas på att det nappar nånstans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• vid kris
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Svensk politik nr 3