Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snygg, rätt ålder, kunna laga mat, tycka om djur, inga barn, ingen särskrivare, smart, snabbtänkt, rolig, händig, bra ekonomi, ordningsam och säkert 100 saker till :p
Jösses! :eek:;):D

För mig skulle enda kravet vara att det sa klick någonstans. Det enda som är absoluta förutsättningar där för att det ska säga klick är nog snabbtänkt och rolig.

Vissa saker kan jag inte kompromissa med. Rökning och allergier. Det funkar liksom inte i mitt liv.

I övrigt har jag väldigt hög toleransnivå för det mesta när det kommer till folk jag verkligen tycker om.
Då kan jag t om vara tvärtom - ser inga fel alls, även om dom är uppenbara för andra.

Det viktiga är att jag vill vara med honom.
Men av praktiska skäl så är det lättast om han är i liknande ålder, inte står för långt till höger, bor någorlunda nära. Helst ej allergiker då det kommer påverka min framtid.
Samt har liknande syn på framtiden och barn etc.
Dock kan man kanske säga att ovanstående troligtvis kommer avgöra om det blir något klick.

Vissa saker kan jag inte kompromissa med. Rökning och allergier. Det funkar liksom inte i mitt liv.

I övrigt har jag väldigt hög toleransnivå för det mesta när det kommer till folk jag verkligen tycker om.
Då kan jag t om vara tvärtom - ser inga fel alls, även om dom är uppenbara för andra.

Med vänner har jag betydligt högre toleransnivå än med en ev partner.
Han måste även vara driven, en jäkla latmask skulle jag vilja mörda efter en vecka

Hur snart in i en relation känner ni att ni vill "definiera" den? Fick frågan i helgen, vi har träffats tre gånger egentligen, jag kände inget behov av någon definition redan nu. När vi hade pratat om det visade det sig snarare vara så att han ville tala om att han inte kände något behov av att träffa andra, det gör inte jag heller. Så egentligen är vi på samma linje.

Hur snart in i en relation känner ni att ni vill "definiera" den? Fick frågan i helgen, vi har träffats tre gånger egentligen, jag kände inget behov av någon definition redan nu. När vi hade pratat om det visade det sig snarare vara så att han ville tala om att han inte kände något behov av att träffa andra, det gör inte jag heller. Så egentligen är vi på samma linje.
Vi hade nog träffats 3-4 gånger när min pojkvän ville definiera var vi stod gentemot varandra. Vi kom fram till att vi inte vill träffa andra. Ganska snart efter det kom vi fram till att vi nog är tillsammans.

För mig skulle enda kravet vara att det sa klick någonstans.
Samma här. Samtidigt förstår jag om man känner att det omöjligen kan klicka med mindre än att somliga absoluta villkor uppfylls, som @Bison menar.

För min del är nog skallkraven ganska få. Ickerökare och politisk uppfattning / samhällssyn som inte närmar sig ytterligheterna åt endera hållet. Börkraven och i vilken mån de uppfylls blir nog mer som en total sammanvägning som kan funka eller inte funka beroende på en massa saker.

Det blir inget klick utan allt det där :D
Betalningsanmärkningar tex gör att intresset tvärdör. Rökning, smaskande vid maten, feghet osv ger mig rysningar.

Jag ska nog leva ensam :angel:
:D

Men kunna laga mat, händig, ingen särskrivare? Har sådant verkligen med klick att göra? Det skulle det absolut inte göra för mig. Jag ska ju inte rekrytera en kock eller snickare och särskrivning är inte ett tecken på något annat än lite skrivsvårigheter.

Samma här. Samtidigt förstår jag om man känner att det omöjligen kan klicka med mindre än att somliga absoluta villkor uppfylls, som @Bison menar.

För min del är nog skallkraven ganska få. Ickerökare och politisk uppfattning / samhällssyn som inte närmar sig ytterligheterna åt endera hållet. Börkraven och i vilken mån de uppfylls blir nog mer som en total sammanvägning som kan funka eller inte funka beroende på en massa saker.

Den stora risken med nätdejting tror jag är att man fastnar på just villkor. De blir en önskelista. Jag skulle också kunna göra en sådan.

Samtidigt: varje gång jag blivit kär har jag blivit förvånad över hur mycket av mina önskningar som jag varit beredd att kompromissa med, till och med sett som Fasen, vilken kul grej att få in i mitt liv, det här var nytt för mig.

Kommer inte på något bra exempel men säg Star Wars, som @stjarnhimmel nämnde. Om en man nämnde det som intresse skulle jag nog känna Men människa, väx upp, och scrolla vidare. Men mötte jag samma person IRL, det klickade, och han sedan visade sig vara SW-nörd så kanske jag skulle kolla på filmerna med honom och tycka, fan, det här tillför ju faktiskt något i mitt liv. Eller så skulle jag känna Okej, pyssla du med dina star wars-gubbar så gör jag nåt annat under tiden.

Men jag håller helt med om att det finns saker där det omöjligt kan klicka. Sverigedemokrat, kristdemokrat t ex. Eller någon som ägnar sin dagliga gärning åt healing eller kraniosakral terapi.

:D

Men kunna laga mat, händig, ingen särskrivare? Har sådant verkligen med klick att göra? Det skulle det absolut inte göra för mig. Jag ska ju inte rekrytera en kock eller snickare och särskrivning är inte ett tecken på något annat än lite skrivsvårigheter.

Absolutely.
En ohändig man är extremt avtändande för mig. Samma om han skriver som en kratta.
Maten är väl egentligen inte så viktigt, det är mest av bekvämlighet för att jag inte kan.

Det är ingen skillnad mot i verkliga livet för mig. Mitt intresse tvärdör om han har dålig ekonomi, visar sig ha barn, skitigt hemma, fula kläder, dålig humor osv, osv

Absolutely.
En ohändig man är extremt avtändande för mig. Samma om han skriver som en kratta.
Maten är väl egentligen inte så viktigt, det är mest av bekvämlighet för att jag inte kan.
Men då är det ju en kock du behöver? Och det är extremt oschyst att ställa högre krav på honom än på dig själv ;)

(Jag kan inte heller laga mat. Min exsambo kunde. Heaven).

Den stora risken med nätdejting tror jag är att man fastnar på just villkor. De blir en önskelista. Jag skulle också kunna göra en sådan.

Samtidigt: varje gång jag blivit kär har jag blivit förvånad över hur mycket av mina önskningar som jag varit beredd att kompromissa med, till och med sett som Fasen, vilken kul grej att få in i mitt liv, det här var nytt för mig.

Kommer inte på något bra exempel men säg Star Wars, som @stjarnhimmel nämnde. Om en man nämnde det som intresse skulle jag nog känna Men människa, väx upp, och scrolla vidare. Men mötte jag samma person IRL, det klickade, och han sedan visade sig vara SW-nörd så kanske jag skulle kolla på filmerna med honom och tycka, fan, det här tillför ju faktiskt något i mitt liv. Eller så skulle jag känna Okej, pyssla du med dina star wars-gubbar så gör jag nåt annat under tiden.

Men jag håller helt med om att det finns saker där det omöjligt kan klicka. Sverigedemokrat, kristdemokrat t ex. Eller någon som ägnar sin dagliga gärning åt healing eller kraniosakral terapi.
Ja det är dubbelt. Jag väljer inte bort någon pga intresse utseende etc.
Men jag väljer bort om personen röstar på Sverigedemokraterna, aldrig städar hemma samt vissa praktiska saker.

Va väljer du bort mig då? :( :confused:
Fast star wars nörd är jag nog inte - gillar de bara. Däremot Simpsons- nörd..och lite andra saker...
Hehe.. Jag förstår vad du menar... Saker som i text kan framstå som märkliga kan vara charmiga i verkligheten. Har en kompis som gillar hello Kitty. Många skulle tycka det var märkligt för en kvinna i 45-årsåldern men i verkligheten blir det roligt och charmigt.., tycker jag i alla fall.

Men då är det ju en kock du behöver? Och det är extremt oschyst att ställa högre krav på honom än på dig själv ;)

(Jag kan inte heller laga mat. Min exsambo kunde. Heaven).

Mitt ex är kock i grunden.
Det är ett dåligt betalt skitjobb och kockar vill inte laga mat på fritiden.
Det är väl jättebra att ställa högre krav än på mig själv, annars kan jag ju likagärna vara själv :D

Mitt ex är kock i grunden.
Det är ett dåligt betalt skitjobb och kockar vill inte laga mat på fritiden.
Det är väl jättebra att ställa högre krav än på mig själv, annars kan jag ju likagärna vara själv :D
Fast du ville ju ligga också. Och det blir lite enahanda på egen hand i längden :cool:

Va väljer du bort mig då? :( :confused:
Fast star wars nörd är jag nog inte - gillar de bara. Däremot Simpsons- nörd..och lite andra saker...
Hehe.. Jag förstår vad du menar... Saker som i text kan framstå som märkliga kan vara charmiga i verkligheten. Har en kompis som gillar hello Kitty. Många skulle tycka det var märkligt för en kvinna i 45-årsåldern men i verkligheten blir det roligt och charmigt.., tycker jag i alla fall.
Ja, de kan vara charmiga. Eller så kan man helt strunta i dem, sortera in dem i "Egna intressen"-facket.

En grej jag som alltid avskräckt mig är golf. För mig hänger det ihop med så mycket annat som jag inte gillar. Så i en presentation skulle det hamna på minussidan, trots att det är irrationellt. Det finns säkert normalt funtade män med vettiga värderingar som spelar golf också :D

Jag kan också skämtsamt säga att jag vill ha en man till att ligga, laga mat och dra upp mig ur sängen på morgonen...
Men jag skulle aldrig på allvar säga nej til någon som inte kan laga mat...

Jag tänker mig ju inte att ett förhållande har jag för att han ska utföra sysslor åt mig..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka