Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
En undran; Har ni några speciella krav som en möjlig dejt måste uppfylla? Hur lyder dessa krav då?

Mina vänner hävdar alltid att jag är alldeles för kräsen...

En undran; Har ni några speciella krav som en möjlig dejt måste uppfylla? Hur lyder dessa krav då?

Tobaksfri..fullständigt iom att jag aldrig rökt eller snusat i hela mitt liv ,vara intresserad av att bo på landet- sen får hon gärna tycka om katter å lite motorintresse - råkar hon sen ha smilgropar så överser jag med mycket haha ;)
/s

Kan acceptera det mesta, men har de kryssat i "Husdjur: inga, vill inte ha" så går det bort! Nog för att jag inte gillar "folk", men om man inte gillar djur så blir det obekvämt...

Kan acceptera det mesta, men har de kryssat i "Husdjur: inga, vill inte ha" så går det bort! Nog för att jag inte gillar "folk", men om man inte gillar djur så blir det obekvämt...
De som är allergiska brukar skriva i så. Min bror gjorde det. han älskar djur. Men kommer aldrig att kunna leva med några "Vanliga".
Hans dotter har iofs några megakackerlackor, ett par ödlor och vandrande pinnar.....

• Gilla
Reactions: JGD

Nu blir jag nyfiken på vad du har för krav :D :D
Hade jag varit med på en dejtingsida så hade jag garanterat haft för höga krav...

De som är allergiska brukar skriva i så. Min bror gjorde det. han älskar djur. Men kommer aldrig att kunna leva med några "Vanliga".
Hans dotter har iofs några megakackerlackor, ett par ödlor och vandrande pinnar.....
Dom borde ha ett kryss för "är allergisk"

Dom borde ha ett kryss för "är allergisk"
Japp. Eller så får man skriva det i texten. Jag blir dålig av ciggarettrök men fick en del skit av vissa för att jag undanbad mig rökare. "Kraven" behöver ju inte alltid bero på ren kräsenhet :)

Ja såg en person som verkade trevlig men allergi mot hund katt häst.
Även om jag bara har medis-häst nu kändes det jobbigt att gå vidare med honom

Ja såg en person som verkade trevlig men allergi mot hund katt häst.
Även om jag bara har medis-häst nu kändes det jobbigt att gå vidare med honom

Nej nej nej - inte skippa honom bara för det!
Som jag skrev förut så hade jag som nätdejting"krav" att han inte skulle vara djurallergiker, men träffade en djurastmatiker irl. Det funkade bra ändå - jag ändrade mina rutiner med hästkläder och -grejer lite och han åt medicin då det behövdes. Han var, som tur ingen som gnällde över lite nys eller krackel ;)

Rökfri och ej allergiker är ett par av mina grundkrav. :)
Egentligen inte riktat just till dig, men jag spånar lite. Jag förstår varför du och andra har de kraven, samtidigt är det ju ett slags ganska opersonliga krav, tänker jag. Om du förstår hur jag menar. Det räcker ju inte på något sätt att en person inte röker och inte är allergiker, för att man ska gilla vederbörande. Det är bara det att man inte står ut med rökare och allergiker, så att säga.

Egentligen inte riktat just till dig, men jag spånar lite. Jag förstår varför du och andra har de kraven, samtidigt är det ju ett slags ganska opersonliga krav, tänker jag. Om du förstår hur jag menar. Det räcker ju inte på något sätt att en person inte röker och inte är allergiker, för att man ska gilla vederbörande. Det är bara det att man inte står ut med rökare och allergiker, så att säga.
Självklart räcker det inte med att de är rökfria och inte allergiska, men det är den första grova sållningen och kommer de inte förbi det så är det ointressant att gå vidare på finliret. God allmänbildning, humor och gärna mer intresserad av att gå på utställningar, kolla dammiga gamla prylar framför att ligga och svettas i solen eller supa sig full på billig öl kommer sen. Kunna föra sig i blandade sällskap, konversera och med lite eget driv och inte bara sitta i soffan och glo på TV är trevligt.

Jag kan ju säga att alla bilder på ölburkar, jakttrofeér och SD-sympatier är direkt diskvalificerande. :yuck:

Jag hade många krav.
Jag fick en massa skit av ett par stycken i tråden för att jag undanbad mig bla seglare. Nu bor jag på kusten så jag vet hur det här med segelbåt ligger seglare varmt om hjärtat. Det är liksom grunden i deras liv. Hela helgerna, även på höst och vår, är man ute med båten. Man åker ut småturer på kvällar, tillbringar hela semestern på båten. Sen under vintern ska den upp och då grejas det med den ist.
Och jag avskyr båtar, vatten och är sjösjuk. Lika bra att undanbeda sig de här killarna direkt så kan de ist hitta en tjej som gillar segling. Fanns andra typer av entusiaster (använde just det ordet framför de kategorier som jag inte kände mig dragen till) som jag också undanbad mig.
Jag sökte ist någon som gillar skog och frilufsliv på land ist. Och hund. En hundmänniska. För att jag ville dela min fritid och intressen med min partner. Detta för att jag är en hund och naturentusiast.
Hittade en som överlevde all gallring. Vi har givetvis egna intressen osv också. Med på det stora hela så har vi samma "grundintressen" :)
Det är första gången jag är tillsammans med någon som delar en stor del av mina intressen. Och jösses så mycket enklare det är! Och roligt :)

Som att hitta "sin" hundras? :laugh:
Vet du. Det var faktiskt ingen dum jämförelse!
Jag älskar min dvärg. Men någon partner vid min sida kommer han aldrig att bli den bekväma latmasken. Hans intressen är milsvidda från mina. Men han är så väl en mycket äkskad vän.
Jag väntar fortfarande på den där hunden som vill gå vid min sida i ur och skur ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka