Så snabbt vet jag verkligen inte, men en dejt eller ett samtal brukar i alla fall för min del vara längre än så. Sen är det inte per automatik känslan av relation som uppstår, utan mer en känsla av nyfikenhet och en vilja att umgås med personen som faller in. Huruvida tankar om vilja ha ett kärleksförhållande är det många andra parametrar som spelar in för min del. Min senaste var jag intresserad av från första stund vi pratat, men av olika anledningar fanns inte tankar på en relation förens långt senare.Efter 5-7 sekunders träff så vet man intuitivt om man vill ha ett förhållande med människan ifråga.
Jag kan inte genom att se en människa avgöra om vi klickar, men däremot kan jag se om jag är attraherad av en människa - alltså större chans för relation på krogen. Ett par bilder räcker inte, kroppsspråk och utstrålning är en del i attraktion och de finns inte på det sättet i ett foto. Däremot håller jag med om att vid nätdejting gäller det att söka ganska brett, för jag tror man(läs: jag) målar in sig i ett hörn med idéer om vem man vill ha och vilka attribute denna ska ha. Träffar man någon i verkligheten där allt bara känns bra, så spelar mindre saker inte så stor roll, men dessa kan vara en avgörande del i att man dissar någon på nätet.