Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter 5-7 sekunders träff så vet man intuitivt om man vill ha ett förhållande med människan ifråga.
Så snabbt vet jag verkligen inte, men en dejt eller ett samtal brukar i alla fall för min del vara längre än så. Sen är det inte per automatik känslan av relation som uppstår, utan mer en känsla av nyfikenhet och en vilja att umgås med personen som faller in. Huruvida tankar om vilja ha ett kärleksförhållande är det många andra parametrar som spelar in för min del. Min senaste var jag intresserad av från första stund vi pratat, men av olika anledningar fanns inte tankar på en relation förens långt senare.

Jag kan inte genom att se en människa avgöra om vi klickar, men däremot kan jag se om jag är attraherad av en människa - alltså större chans för relation på krogen. Ett par bilder räcker inte, kroppsspråk och utstrålning är en del i attraktion och de finns inte på det sättet i ett foto. Däremot håller jag med om att vid nätdejting gäller det att söka ganska brett, för jag tror man(läs: jag) målar in sig i ett hörn med idéer om vem man vill ha och vilka attribute denna ska ha. Träffar man någon i verkligheten där allt bara känns bra, så spelar mindre saker inte så stor roll, men dessa kan vara en avgörande del i att man dissar någon på nätet.

Träffar man någon i verkligheten där allt bara känns bra, så spelar mindre saker inte så stor roll, men dessa kan vara en avgörande del i att man dissar någon på nätet.
Som jag skrivit tidigare i nån tråd så skulle jag aldrig ha träffat mitt ex (som gett mig mycket fint och härliga minnen) på nätet. Han var för gammal, djurallergiker och fel stjärntecken. Dessutom gör han sig inte så bra på bild.
Tänk så många potentiella pärlor man väljer bort i nätdejtingen...

Som jag skrivit tidigare i nån tråd så skulle jag aldrig ha träffat mitt ex (som gett mig mycket fint och härliga minnen) på nätet. Han var för gammal, djurallergiker och fel stjärntecken. Dessutom gör han sig inte så bra på bild.
Tänk så många potentiella pärlor man väljer bort i nätdejtingen...
Jag håller med. Jag tror nätdejtingen inte är nåt för mig. Jag är inte tillräckligt öppensinnad för det.
Det handlar så oerhört mycket om personlighet och det är lättare att bedöma när man träffas i verkligheten. Jag orkar inte ens träffa dom där som skriver typ "öh, Hej" eller "Läget?" På nätet..

Nu har jag varit på HP i några veckor. Har försökt engagera mig och svarar i stort set alla, är ärlig om jag känner absolut nej. Pratar nu med några intressanta. Men förstår inte riktigt det här med gilla och flirta. Varför inte bara skriva ett mess direkt? Vad betyder det? Snälla ni erfarna nätdejtare, hur gör man för att göra "rätt" :confused:

Förstår inte heller varför så många yngre hör av sig... Jag har inte skrivit någonstans att jag vill ha en yngre hunk för en sexuell relation ...

Nu har jag varit på HP i några veckor. Har försökt engagera mig och svarar i stort set alla, är ärlig om jag känner absolut nej. Pratar nu med några intressanta. Men förstår inte riktigt det här med gilla och flirta. Varför inte bara skriva ett mess direkt? Vad betyder det? Snälla ni erfarna nätdejtare, hur gör man för att göra "rätt" :confused:

Förstår inte heller varför så många yngre hör av sig... Jag har inte skrivit någonstans att jag vill ha en yngre hunk för en sexuell relation ...
Folk läser inte presentationen. Speciellt de kåta männen raggar på allt som rör sig., typ.,

Jag har ett stort problem, jag har jättesvårt för dessa som deras mailande känns mer som ett korsförhör än en konversation, liksom bara massa frågor som skickas fram och tillbaks, hur svårt är det att läsa en presentation och försöka inleda en någorlunda intressant konversation baserat på något där som man kanske har gemensamt än samma "hej vad gör du?" "vad ska du göra i helgen?" "vad jobbar du med?" som dom garanterat skickar till 20 pers/dag... minst!

Jag har ett stort problem, jag har jättesvårt för dessa som deras mailande känns mer som ett korsförhör än en konversation, liksom bara massa frågor som skickas fram och tillbaks, hur svårt är det att läsa en presentation och försöka inleda en någorlunda intressant konversation baserat på något där som man kanske har gemensamt än samma "hej vad gör du?" "vad ska du göra i helgen?" "vad jobbar du med?" som dom garanterat skickar till 20 pers/dag... minst!
Ibland får man frågan vart man bor och hur gammal man är.,,
Då har de verkligen inte läst presentationen

Jag stängde av flirtfunktioner, gilla bilderfunktioner osv om det gick. Ville man ha min uppmärksamhet så fick man skriva nått vettigt. De som bemödat sig att just skriva nått vettigt, dem svarade jag om det så var ett tack men nej tack. Resten la jag ingen energi på alls. För mig tog nätdejtingen i sig energi nog. Så jag prioriterade var jag la den.

Ibland får man frågan vart man bor och hur gammal man är.,,
Då har de verkligen inte läst presentationen
Fantastiskt!!

och så alla som är långt över angiven ålder och ändå skriver -.- fåtal år visst, men då det börjar bli 10+ år över ifrån de man utgett som intressant så bara nä!

Jag stängde av flirtfunktioner, gilla bilderfunktioner osv om det gick. Ville man ha min uppmärksamhet så fick man skriva nått vettigt. De som bemödat sig att just skriva nått vettigt, dem svarade jag om det så var ett tack men nej tack. Resten la jag ingen energi på alls. För mig tog nätdejtingen i sig energi nog. Så jag prioriterade var jag la den.
Åh måste leta efter var man stänger av det!

Haft två dejter denna vecka. Vet inte var detta hamnar i slutändan, men det som glädjer mig är hur trevliga dejterna är och hur tiden flyger iväg.

1. Träffade en lite äldre tjej i onsdags efter jobbet. Ett glas vin på en bar och sedan middag. Plötligt hade 5 timmar flugit iväg och det var läge att avbryta pga att det var arbetsdag dagen efter.

2. Lunch med en jämnårig i fredags och vi hade 1,5 timmar avsatt. Plötsligt var det dags att avbryta och det känns som att det fanns mycket vi inte hann prata om.

Alltså hittills bara positiva erfarenheter av dejtande även om man inte knutit ihop säcken ännu.

Kommer ni ihåg att jag berättade att kilar verkade inte längre vara intresserade när jag berättade om mina intressen? Att jag hamnade i kompisfacket?

Jag har pratat med flera vänner, kollegor samt två killar som försökte ragga på mig på krogen. Samtliga, 10 pers, sa nästan exakt samma sak. :meh:

Dvs de sa att jag utseendemässigt ser gullig och feminin ut. De tyckte att jag är snäll och ingen person som tar plats och är högljudd. En kollega sa att jag var vän och behaglig. :yuck:
Då menar de att jag attraherar män som vill ha en "feminin" kvinna. Och när jag sen pratar mer med dom så blir det en krock då jag inte är som de tänker.

ÅH HERREGUD!
Vad säger man? :banghead: :rage: :cautious: :(

Senast ändrad:
Kommer ni ihåg att jag berättade att kilar verkade inte längre vara intresserade när jag berättade om mina intressen? Att jag hamnade i kompisfacket?

Jag har pratat med flera vänner, kollegor samt två killar som försökte ragga på mig på krogen. Samtliga, 10 pers, sa nästan exakt samma sak. :meh:

Dvs de sa att jag utseendemässigt ser gullig och feminin ut. De tyckte att jag är snäll och ingen person som tar plats och är högljudd. En kollega sa att jag var vän och behaglig. :yuck:
Då menar de att jag attraherar män som vill ha en "feminin" kvinna. Och när jag sen pratar mer med dom så blir det en krock då jag inte är som de tänker.

ÅH HERREGUD!

Haha!
Så där är det för mig med.
Jag är söt och ser snäll och docklik ut.
Det är jag inte :p Jag är inte ett dugg vän, full av åsikter och väldigt självständig och stark som person.
Dessutom har jag stora tatueringar som brukar kunna chocka de flesta när jag har på mig ett linne. De matchar inte alls mitt utseende :p

Därför har jag valt en väldigt rak profiltext och en synlig bild som inte är en av mina snyggbilder.
De får tillgång till snyggbilderna om de visar sig vettiga

ÅH HERREGUD!
Nu har jag visserligen glömt vilka dina intressen är. Men jag förstår av sammanhanget att de inte är stereotypt kvinnliga.

Så jag undrar lite hur din omgivning ser ut? Som så raskt delar in könen i stereotyper och konstaterar att du är en paradox. Jag skulle försöka byta omgivning.

Det jag inte förstår är varför de inte tror man kan ha ett sött ansikte, blommor i håret, klä sig i klänning och vara vänlig men samtidigt vara självständig, initiativrik och kunna allt om musik, sport etc
Typ..tröttsamt..
@mandalaki
@Bison

Huvudsaken är att du inte försöker anpassa dig efter någon annan än dig själv.
Nej nej. Jag är den jag är med blommor i håret och star wars figurer och gitarrsladdar.
Finfin kombination! :)

Det är bara synd att de män jag träffar inte fattar att det är en finfin kombo..
Men.. Det är deras förlust.., försöker jag tänka...:D

Nej nej. Jag är den jag är med blommor i håret och star wars figurer och gitarrsladdar.
Finfin kombination! :)

Det är bara synd att de män jag träffar inte fattar att det är en finfin kombo..
Men.. Det är deras förlust.., försöker jag tänka...:D
Ja, du skulle ändå inte stå ut med någon som inte fattar kombon. ;)

Hehe.. Nä..
Fattar verkligen inte hur man skulle kunna minska ner viktiga delar av sug själv för att kunna hitta en partner.
Nä, och jag tänker att du inte skulle respektera en man som hade problem med kombon - respektera honom tillräckligt för att bli kär i honom. Jag kan ju tycka att sådana män är töntar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka