Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han svarade på min fråga om vad det var han gillade med min presentation att jag verkade ha många trevliga egenskaper, framförallt att man måste lära känna varandra för att känna kärlek.

Om han nu bara hade gillat bilder och text hade jag inte tänkt på det som en invit, men eftersom han visade sina egna, dolda bilder så har jag svårt att tolka det på annat sätt. Och då blir det, trots hans förklaring, förbryllande varför han kontaktar just mig.
Jag fattade mig aldrig på den här typen av karlar.
I pressen stack de inte under stolen med att de helst nöjde sig med sex, men när man frågade varför de skrev till mig tex som var tydlig med att det var förhållande jag sökte...ja då backade de. Började svamla om lära känna varandra innan ett förhållande osv.
Varför bara hinta om sex om man även kan tänka sig förhållande? För mig känns det som att får de inte napp direkt på sexet så går de på den mjukare och smöriga linjen och försöker locka med "förhållande är möjligt"

Ja, det känns lite så här också.

Och jag är inte det minsta intresserad av att ta reda på om någon kärlek kan växa fram mellan oss, när han redan från början talat om att det inte är det han vill ha.

Han skrev igen som ett svar på att nätdejting är ytligt att det är just därför han inte skriver i sin presentation att han letar efter sitt livs kärlek. Utan man får se vart det leder.
:confused:

Han skrev igen som ett svar på att nätdejting är ytligt att det är just därför han inte skriver i sin presentation att han letar efter sitt livs kärlek. Utan man får se vart det leder.
:confused:
Jaha??
Och anledningen till att han har gjort sig mödan att skapa en profil är..........??????

Jag och sambon har varit ytliga med varandra i ett år nu :laugh:

Jaha??
Och anledningen till att han har gjort sig mödan att skapa en profil är..........??????

Jag och sambon har varit ytliga med varandra i ett år nu :laugh:

Jag påpekade lite diplomatiskt att just ordvalet sällskapssjuk kanske inte var så lyckat då.
Men han har inte svarat på det.

Och aaaaaww!! Det är så häftigt och fantastiskt att du faktiskt hittade ditt livs kärlek via nätdejting!! :love:
Tänk alla turer innan Han dök upp! :)

Jag påpekade lite diplomatiskt att just ordvalet sällskapssjuk kanske inte var så lyckat då.
Men han har inte svarat på det.

Och aaaaaww!! Det är så häftigt och fantastiskt att du faktiskt hittade ditt livs kärlek via nätdejting!! :love:
Tänk alla turer innan Han dök upp! :)

Det var två år av till och från med nätdejtande. Dejtade ju en lite halvt som halvt en sommar utan att det ledde någon vart. Och var på kanske 10-talet dejter med både nötter och bra killar, som det dock inte klickade med.
Tröskade nog igenom det mesta som man kan råka ut för på både positivt och negativ sätt inom nätdejting innan jag såg "hundkillen" som var hans arbetsnamn i dejtingtråden :)
Min sons far sa för ett litet tag sen att han var så himla glad över att jag träffat "Hundkillen" för han har aldrig sett mig må så bra. Han är rar exet :)

Mr Dejt och jag har sporadisk kontakt ännu. Han har träffat en go tjej och verkar jättelycklig. Han är en himla kul och trevlig filur med samma märkliga humor som jag så vi har kvar varandra på FB och tjöta lite där ibland.
Sprang på en av de där riktiga klisterlapparna på lilla ICA här i byn för några veckor sedan. Hade helt glömt den sliskpellen och när jag såg honom kom jag ihåg låååångt bak i minnet att han ju bodde här i byn. Så den lär jag träffa på fler gånger :crazy:

Och jag fick svar.

Han hade provat att uttrycka sig på lite olika sätt och kommit fram till att folk ändå läser in vad dom vill i texten.

Han kände sig lite bränd ifrån två tidigare förhållanden och vill därför inte blanda in barnen direkt, utan se vart det leder först.

Och det kan ju vara precis så det är. Jag fortsätter dessvärre att vara skeptisk... :cautious:

Det är tydligen väldigt svårt att läsa texter.
Jag får varje dag mail från frånskilda, oattraktiva gubbar med tre ungar i 50 årsåldern.
Varför tror de att jag skulle vara intresserad utav dem?

Min 47 åring är iaf snygg, barnfri och kan skriva utan att jag vill klösa mig i ögonen när jag läser texten.

Jag får varje dag mail från frånskilda, oattraktiva gubbar med tre ungar i 50 årsåldern.

Min 47 åring är iaf snygg, barnfri och kan skriva utan att jag vill klösa mig i ögonen när jag läser texten.

Letar du en livspartner, så att säga?

Jag tror inte på sånt
Jag letar en man, främst i min egen ålder, utan barn som kan laga mat åt mig, vara ett trevligt sällskap och att ligga med.

Okej.

Jag är ju "åldersrasist" och det beror på att jag ser mig själv sitta på ålderdomshemmet tillsammans med kärleken i mitt liv. Och det blir svårt med någon som är 20 år äldre.

Du har en skön inställning till livet! :up:

Jag har märkt att folk bara mailar alla som finns. Istället för att läsa texten och maila de som söker samma som en själv

Måste hoppa in med en lite fråga. Är så att de är en kille på HP som vill träffa mig. Men jag är så himla rädd för att bli lurad. Att de liksom är någon helt annan el sånt :nailbiting:
Hur mycket "information" om killen/tjejen brukar ni ha innan ni träffas?

Måste hoppa in med en lite fråga. Är så att de är en kille på HP som vill träffa mig. Men jag är så himla rädd för att bli lurad. Att de liksom är någon helt annan el sånt :nailbiting:
Hur mycket "information" om killen/tjejen brukar ni ha innan ni träffas?
Jag brukar helt enkelt träffas när det känns bra, och för egen del brukar det för det mesta ta ett tag. Se till att ses på en offentlig plats bland folk så borde det inte bli några problem så sett :)

Jag brukar helt enkelt träffas när det känns bra, och för egen del brukar det för det mesta ta ett tag. Se till att ses på en offentlig plats bland folk så borde det inte bli några problem så sett :)
Samt att ha en tid till att passa 40 eller 60 minuter eller så efter dejten (som ju inte behöver vara verklig), så att du har en naturlig reträttväg om det skulle behövas.

• Gilla
Reactions: alp
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka