Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag tycker inte som du, jag håller med Mona, mer rimligt att skiva som hon föreslog. :)

Jag råkade ut för samma sak angående husdjur också, kom jag på.
En som angett att han inte hade husdjur och inte vill ha.
Jag har katt och när han skrev till mig förklarade jag att sorry, du vill inte ha djur.

Men han tolkade det som att HAN inte tänkte skaffa något djur, men att leva med någon som redan har djur var liksom inget problem.

Så allt handlar liksom om hur man tolkar saker.

Nu har jag skrivit en del med en man som verkar så himla vettig.
Riktigt engagerad och intresserad utan att vara på. Skriver långt och utförligt utan att bli tråkig.
Rak och tydlig precis som jag.
Men han är 47. Det känns ju sådär.
Vad har ni för tankar om åldersskillnad?
Inga alls.. min pojkvän är 12 år yngre mig och det funkar bra - än så länge ;) Så länge man matchar varandra personlighetsmässigt upplever inte jag att det är något problem.

Ok. Jag har bara inte sett dig tyckt sådär tidigare i den här tråden,
när könen har varit vända åt andra hållet.

Men det är säkert bara en tillfällighet.
Så tidigare i tråden när någon frågat som Bison, "vad har ni för tankar kring åldersskillnad?", då har du särskilt lagt märke till att jag inte varit där och svarat "sådär" i de fall frågan gällt äldre kvinna/yngre man? Vilket minne du måste ha. Själv minns jag inte alls.

Det här med profiler... Jag vill inte ha någon rökare eller snusare så alla som är något av detta har jag skrivit att det är ett hinder för mig och inte vill utveckla vår relation, men jag har flera gånger fått "jag har slutat sen flera år, men inte ändrat". Okej att någon enstaka varit kvar i flera år med samma profil(utan att uppdatera), men flera stycken? Några ville få det till att det är inte ett så stort hinder så det var nog något annat som gjorde att jag inte ville utveckla det hela?!? Men det är långt ifrån alla som är respektlösa idioter på dessa sidor, alla utom en av de jag har träffat har varit trevliga normala killar som vet hur man ska uppgöra sig, men det har inte klickat för mig. Så nu lägger jag nätdejtingen på hyllan.

Men det är långt ifrån alla som är respektlösa idioter på dessa sidor, alla utom en av de jag har träffat har varit trevliga normala killar som vet hur man ska uppgöra sig, men det har inte klickat för mig.

Känner du direkt om det klickar eller inte ? Har det med attraktionen att göra? Om man har nåt gemensamt att prata om ?

Känner du direkt om det klickar eller inte ? Har det med attraktionen att göra? Om man har nåt gemensamt att prata om ?
Ja, jag vet ganska direkt om det klickar eller ej. Dels ska man ha något att prata om, dels ska det vara ett visst flyt och känsla i det hela. Svårt att sätta ord på när det är en känsla. Har inte nödvändigtvis med attraktion att göra, kan klicka med folk utan att vara sexuellt intresserad eller vara intresserad av någon relation. För en relation krävs både "klick" och attraktion (och en massa andra saker).
Jag har gett folk som jag tycker ser bra ut, men inte klickat med ett par chanser, men klickar inte senare heller. Likaså har jag aldrig fallit för någon kompis (men de har för mig). Nä, har ändå dejtat och känner mig själv såpass väl att finns det ingen känsla från min sida på dejt 1, så finns det inte på dejt 4 eller 10 heller.

Ja, jag vet ganska direkt om det klickar eller ej. Dels ska man ha något att prata om, dels ska det vara ett visst flyt och känsla i det hela. Svårt att sätta ord på när det är en känsla. Har inte nödvändigtvis med attraktion att göra, kan klicka med folk utan att vara sexuellt intresserad eller vara intresserad av någon relation. För en relation krävs både "klick" och attraktion (och en massa andra saker).
Jag har gett folk som jag tycker ser bra ut, men inte klickat med ett par chanser, men klickar inte senare heller. Likaså har jag aldrig fallit för någon kompis (men de har för mig). Nä, har ändå dejtat och känner mig själv såpass väl att finns det ingen känsla från min sida på dejt 1, så finns det inte på dejt 4 eller 10 heller.
Detta är absolut min uppfattning också. Efter 5-7 sekunders träff så vet man intuitivt om man vill ha ett förhållande med människan ifråga. Och det är någonting som sannolikt inte kommer ändra sig, oavsett hur mycket man kommer träffas fortsättningsvis.
Däremot så krävs ytterligare en parameter för att det ska bli en relation - och det är att även motparten ska känna likadant.

Den matematiskt begåvade inser då - om nu detta nu stämmer - att sannolikheten för förhållande är mycket lägre i nätdejting, gentemot att t.ex mingla på en krog eller liknande. Varför det då?
Jo, ponera att snittet är att en random människa klickar med var tionde möjlig partner. Då gäller ju också samma sak för de möjliga partnerna - och det blir träff, inte var tionde - utan var hundrade gång (1/10 x 1/10). Att jag valde just var tionde är inte poängen här, det blir samma matematiska effekt med vilken siffra som helst, förutom utopin alla klickar med alla.

Och varför gäller nu inte detta på krogen då? Jo, där sållar folk redan bort de de inte klickar med från början, och lägger omedvetet inte så mycket raggning där det känns noll och meningslöst.

Därför brukar jag säga att man inte ska lägga eoner på att försöka lära känna nån via mail och mess i nätdejting, för chansen är ändå stor att ni inte ömsesidigt klickar. Så investera inte tid och känslor i något du inte alls vet hur det kommer funka.
Sök istället brett, sålla bort eventuella sociala idioter med några korta mess - och träffa många så snart som möjligt. Gör det på neutral mark, och ha en tydlig avskedstid, så du kan backa ur om det inte funkar. Om det funkar jättebra, går det utmärkt att ändra planerna för eftermiddagen, eller vad det nu är.

Jag pratade iaf igår med med killen jag dejtar angående avståndet emellan oss. Och ja jag hade hoppats att han inte svarade som han gjorde men visste nästan incest inne arr han skulle svara som han gjorde :( jaf har sagt till honom trots mitt tidigare förhållande som knäckt mig mycket så kan jag tänka mig attflytta å att allt går att lösa. Men hans svar var inte i närheten av de och jag känner att man måste ändå tänka å känna nästan lika i en sådan fråga så ja känns som de inte blir nått mer med honom nu...

Jag tror att du och jag får ta och ragga upp varsin 30-årig (man, givetvis, vem tar du mig för!?!) som bor minst 50 mil bort, så ska vi väl slippa klagomål sedan. De kan ju bli kompisar med mina barn sedan och vi blir världens lyckligaste familj! :love:
För allt ordnar sig bara man vill. Ordnade det sig inte av sig självt var det du som inte ville tillräckligt mkt.

Jag tror att du och jag får ta och ragga upp varsin 30-årig (man, givetvis, vem tar du mig för!?!) som bor minst 50 mil bort, så ska vi väl slippa klagomål sedan. De kan ju bli kompisar med mina barn sedan och vi blir världens lyckligaste familj! :love:
Glöm bara inte att göra det via nätdejting, så att det blir valid för tråden.

Glöm bara inte att göra det via nätdejting, så att det blir valid för tråden.
Men det verkar ju som om även det här är valid för tråden, som för övrigt heter Inte bara nätdejting:

Men om du på - låt oss säga en resa till Medelhavet - träffar världens bästa man, och han tycker du är världens bästa kvinna, och ni har hur roligt som helst tillsammans, och han är ledig, och i samma fas i livet, och vill precis som du i allt. Och ni bara smälter ihop till en enda organism under resans två veckor.
Och så visar sig att han bor i Narvik. Den jäveln.

Detta är absolut min uppfattning också. Efter 5-7 sekunders träff så vet man intuitivt om man vill ha ett förhållande med människan ifråga. Och det är någonting som sannolikt inte kommer ändra sig, oavsett hur mycket man kommer träffas fortsättningsvis.

Där är jag tydligen ett stort undantag.
En av mina bästa vänner var en riktig dryg jävel första gången jag träffade honom. Jäkla, bortskämda brat var mim åsikt om honom och det tog ett antal träffar innan det släppte.
Nu är vi supertighta och han är verkligen en underbar människa.

Har en till vän som fick en lika dålig start. Vi möttes på jobbet, han sa hej och min första reaktion var, nej tack! Dig vill jag inte prata med öht.
Nu hörs vi varje dag och umgås lite då och då.

Jag pratade iaf igår med med killen jag dejtar angående avståndet emellan oss. Och ja jag hade hoppats att han inte svarade som han gjorde men visste nästan incest inne arr han skulle svara som han gjorde :( jaf har sagt till honom trots mitt tidigare förhållande som knäckt mig mycket så kan jag tänka mig attflytta å att allt går att lösa. Men hans svar var inte i närheten av de och jag känner att man måste ändå tänka å känna nästan lika i en sådan fråga så ja känns som de inte blir nått mer med honom nu...
Vad tråkigt. Men om han är en sådan som sätter sina egna önskemål i första rummet, och struntar i dina, så var det kanske bra att du upptäckte det redan nu.

• Gilla
Reactions: alp
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka