Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast de kan uppenbarligen ändra sig. Fick ett mail från en kille som fyllt i att han inte hade barn men ville ha. Jag vill inte ha fler barn så jag skrev tillbaka att tack, men du vill uppenbarligen ha barn någon gång i framtiden och jag vill inte ha fler. Fick tillbaka att nejdå, han ville inte ha barn...
Men det låter ju toppen! Han verkar både flexibel och förändringsbenägen. Vad väntar du på?

Men det låter ju toppen! Han verkar både flexibel och förändringsbenägen. Vad väntar du på?

Eller hur...tänkte inte på det så. Sen att han efter det skickade typ åtta mail på rad visar ju bara på att han är intresserad och beredd att lägga energi på ett förhållande...måste ta på mig andra glasögon märker jag :p

Eller hur...tänkte inte på det så. Sen att han efter det skickade typ åtta mail på rad visar ju bara på att han är intresserad och beredd att lägga energi på ett förhållande...måste ta på mig andra glasögon märker jag :p
Ja ... Intala dig bara att "desperat" är jättesexigt så kommer det att gå bra :)

Nu har jag skrivit en del med en man som verkar så himla vettig.
Riktigt engagerad och intresserad utan att vara på. Skriver långt och utförligt utan att bli tråkig.
Rak och tydlig precis som jag.
Men han är 47. Det känns ju sådär.
Vad har ni för tankar om åldersskillnad?

Riktigt engagerad och intresserad utan att vara på. Skriver långt och utförligt utan att bli tråkig.
Ser inga problem med det.
Men jag brukar inte bli attraherad av män som är mkt äldre.
Kanske för jag är så barnslig :angel:

Fast jag har skrivit om det i själva presentationen, inte bara i den där lilla faktarutan.
Det verkar tydligen vara väldigt provocerande för vissa
För vissa är allt som inte stämmer överens med dom själva provocerande.
Det värsta jag var med om (har berättat detta i en gammal nättråd) var han som blev så arg på min profil att han skickade ett förslag till mig hur jag skulle skriva om den :D
Det hela började med att han skrev till mig att han tyckte jag var orimlig, kräsen och verkade otrevlig (pga av de "krav" el vad man ska kalla det som jag hade i profilen)
Han menade att jag skulle tänka på profilen som ett CV där jag skulle presentera mig så positivt som möjligt.
Jag svarade lite kort att tack för tipset men jag var inte ute efter så många svar som möjligt utan endast ett rätt svar och jag väljer att gallra redan i presentationen.
Han fortsatte sina mail om hur otrevlig jag var som inte tog åt mig kritik:eek: och så var det en rad olika analyser om mig som person och vilka problem jag garanterat hade i mitt liv.
Så jag skrev nått kort i stil med att han behövde inte bli så bitter för att han inte var min typ och att han kunde skriva till någon annan nu tack.
Tog någon timme sen fick jag ett mail som innehöll en kopia på min presentation, omskriven.:o
Nu blev jag riktigt förbannad och blockade karln rätt av.
Någon dag senare fick jag ett mail från en kvinna som berättade att den här mannen satt och skrev på Mötesplatsens chatt om mig. Hur otrevlig jag var, att han försökt hjälpa mig men jag var bara en otacksam bitterfitta och så alla dessa psykiska analyser om mig.
Jag rapporterade honom till MP men då var han redan borta. Kvinnan som mailade mig hade också rapporterat honom och kanske fler.
Allt detta för att jag inte hade en profil som passade honom. Creepy:yuck:

Fast de kan uppenbarligen ändra sig. Fick ett mail från en kille som fyllt i att han inte hade barn men ville ha. Jag vill inte ha fler barn så jag skrev tillbaka att tack, men du vill uppenbarligen ha barn någon gång i framtiden och jag vill inte ha fler. Fick tillbaka att nejdå, han ville inte ha barn...

Fast det där har jag också varit med om och den snubben hade tolkat det som att genom att fylla i att han vill ha barn så hade han liksom inte uteslutit kvinnor som redan hade barn.
Dvs han kunde mkt väl tänka sig att leva med någon som redan har barn utan att för den skull skaffa egna.

Jag ser bara problem. Jag är åldersrasist!

Den här tråden är så fantastisk! Jag får nya insikter om mig själv varje gång jag är inne och läser. Och inser att jag nog är en ganska horribel människa!:D

Fast det där har jag också varit med om och den snubben hade tolkat det som att genom att fylla i att han vill ha barn så hade han liksom inte uteslutit kvinnor som redan hade barn.
Dvs han kunde mkt väl tänka sig att leva med någon som redan har barn utan att för den skull skaffa egna.

Tänker att alternativet "Inga" hade varit mer rimligt då. Eller att inte ange alls.

Ser inga problem med det.
Men jag brukar inte bli attraherad av män som är mkt äldre.
Kanske för jag är så barnslig :angel:

Haha!
Jag är jättetramsig ibland :p
Brukar rata de som är äldre men han skrev så långt och fint och jag blev väldigt nyfiken :)
Har en vän och kollega som är lika gammal som honom och vi är ju väldigt bra vänner och där känner jag inte av skillnaden alls.

Jag tänker att jag skulle prova om jag var du. Träffas och se vad som händer. Jag har inga problem med åldersskillnad om en i övrigt är på samma plan.

För vissa är allt som inte stämmer överens med dom själva provocerande.
Det värsta jag var med om (har berättat detta i en gammal nättråd) var han som blev så arg på min profil att han skickade ett förslag till mig hur jag skulle skriva om den :D
Det hela började med att han skrev till mig att han tyckte jag var orimlig, kräsen och verkade otrevlig (pga av de "krav" el vad man ska kalla det som jag hade i profilen)
Han menade att jag skulle tänka på profilen som ett CV där jag skulle presentera mig så positivt som möjligt.
Jag svarade lite kort att tack för tipset men jag var inte ute efter så många svar som möjligt utan endast ett rätt svar och jag väljer att gallra redan i presentationen.
Han fortsatte sina mail om hur otrevlig jag var som inte tog åt mig kritik:eek: och så var det en rad olika analyser om mig som person och vilka problem jag garanterat hade i mitt liv.
Så jag skrev nått kort i stil med att han behövde inte bli så bitter för att han inte var min typ och att han kunde skriva till någon annan nu tack.
Tog någon timme sen fick jag ett mail som innehöll en kopia på min presentation, omskriven.:o
Nu blev jag riktigt förbannad och blockade karln rätt av.
Någon dag senare fick jag ett mail från en kvinna som berättade att den här mannen satt och skrev på Mötesplatsens chatt om mig. Hur otrevlig jag var, att han försökt hjälpa mig men jag var bara en otacksam bitterfitta och så alla dessa psykiska analyser om mig.
Jag rapporterade honom till MP men då var han redan borta. Kvinnan som mailade mig hade också rapporterat honom och kanske fler.
Allt detta för att jag inte hade en profil som passade honom. Creepy:yuck:
Du har inte kvar hans kontaktuppgifter? :love:

Det är väl dina tankar som spelar roll? Känns det sådär för dig så blir det nog inget vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka