Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du släpper inte taget. Hon beskriver i inlägg efter inlägg hur hon vill ha det och du fortsätter att argumentera emot - hennes vilja.
Du befinner dig på ett diskussionsforum. På ett sådant diskuteras det.
Och jag argumenterar inte emot. I detta fall lägger jag till.

En människa säger vid fikabordet på jobbet:
"Om jag tar bilen 1-1,5 h så bor inom det området mer än 2 miljoner människor.
Om jag bott någonstans där jag hade 50 människor inom samma område och jag kände alla eller var släkt med de flesta hade jag säkert kännt annorlunda. Då hade jag mer eller mindre varit tvungen att se vidare om jag ville träffa någon. Nu är det fullt rimligt att bo kvar där jag bor och träffa någon."

En annan människa lägger till:
"Och ändå så anses det fullt normalt att jobbpendla 1-1,5h enkel resa 275 dagar om året i områden med mer än 2 miljoner människor."

Det sista var väldigt konfrontativt sagt, och många blir upprörda.

Om jag bott någonstans där jag hade 50 människor inom samma område och jag kände alla eller var släkt med de flesta hade jag säkert kännt annorlunda. Då hade jag mer eller mindre varit tvungen att se vidare om jag ville träffa någon. Nu är det fullt rimligt att bo kvar där jag bor och träffa någon."

"Och ändå så anses det fullt normalt att jobbpendla 1-1,5h enkel resa 275 dagar om året i områden med mer än 2 miljoner människor."

Är det bara jag som inte fattar?
Hon säger ju bara att det borde finnas någon inom 1-1.5 timmes radie eftersom där finns 2 miljoner människor. Vad har då jobbpendling med saken att göra?

Ja jag säger ju att jag kan tänka mig att åka 1,5 h.

Det konfrontativa är att du inte pratar om hur DU vill göra. Du respekterar inte att JAG eller andra människor vill göra annorlunda. Det är konfrontativt.

Jag förstår inte hur du umgås med människor. Vid mitt fikabord respekterar man andras åsikter.

Då jag nätdejtade skrev jag en mil/tidsgräns för att undvika distansförhållande. Av den enkla anledningen att jag hade inte RÅD som ensamstående, halvtidsarbetande mamma att resa mer än 10 mil/ 1,5 tim för att fika i början och sen för att dejta. Jag skulle Inte ha tid heller med hänsyn till jobb och barn. Jag skulle omöjligtvis få det till att funka rent praktiskt om jag ville träffas någorlunda regelbundet och ofta, vilket var min avsikt med att jag reggade mig på nätet.

Vist fanns det en å annan som tyckte jag var negativ och oseriös som typ inte la hela mitt liv åt sidan för att dejta, men man kan inte göra alla nöjda:grin:

Fast om jag skulle jobbpendla tre timmar varje dag + dessutom behöva pendla ytterligare 1.5 timme för att träffa någon intressant skulle jag aldrig orka i längden.
Det är väl inte alls osannolikt att denne någon intressante faktiskt skulle bo närmare ens jobb, än vad man nu bor själv?
Om man nu behövde pendla 1.5h enkel resa för att nå båda målen.

Är det bara jag som inte fattar?
Hon säger ju bara att det borde finnas någon inom 1-1.5 timmes radie eftersom där finns 2 miljoner människor. Vad har då jobbpendling med saken att göra?
Ja, inte vet jag. Jag har i varje fall inte sagt att jobbpendling har något med saken att göra.
Jag har bara jämfört hur olika man ser på jobbpendling och förhållandependling.

Det är väl inte alls osannolikt att denne någon intressante faktiskt skulle bo närmare ens jobb, än vad man nu bor själv?
Om man nu behövde pendla 1.5h enkel resa för att nå båda målen.
Det är inte helt orealistiskt heller att samme person bor åt rakt motsatt håll, så man har de där 1.5 timmarna + ytterligare 1.5 timme att pendla.

Jag har iaf bestämt mig för att prata med killen jag dejtar som bor 1.5 timme bort. För vi har skrivit som vanligt varje dag å kom in på framtid mm. Och han verkar vara helt inne på att funkar allting å vi klickar så vill ha att jag ska flytta upp till honom. Jag har varken sagt ja el nej. Men jag har senaste veckan funderat. Och jag känner att för mig och att ha ett förhållande så vill jag ha dehär mysiga förhållandet när man kan ses på kvällarna för middag el kanske någon aktivitet. Och de kommer ju bli väldigt svårt när vi har ett sånt avstånd mellan oss plus att jag ska börja jobba treskift å han har jourjobb vissa veckor. Men jag känner Isf nu eftersom han sagt hur han vill ha de att jag också ska säga hur jag vill ha de för annars är de inte snällt mot någon.

Det är tvärt om väldigt sannolikt att man bor i olika kranskommuner. Om man bor exvis i norrort i Sthlm och man träffar någon som bor i söderort så bor man väldigt långt ifrån, det enda man kanske har gemensamt boendemässigt är pendelavståndet då båda jobbar centralt. Det är dessutom väldigt dåligt med tvärförbindelser, så även om båda bor norr om Sthlm kan man vara mer eller mindre tvungen att åka in mot Sthlm för att sedan åka utåt igen om man inte har egen bil, vilket många Stockholmare inte har.

Det är tvärt om väldigt sannolikt att man bor i olika kranskommuner. Om man bor exvis i norrort i Sthlm och man träffar någon som bor i söderort så bor man väldigt långt ifrån, det enda man kanske har gemensamt boendemässigt är pendelavståndet då båda jobbar centralt. Det är dessutom väldigt dåligt med tvärförbindelser, så även om båda bor norr om Sthlm kan man vara mer eller mindre tvungen att åka in mot Sthlm för att sedan åka utåt igen om man inte har egen bil, vilket många Stockholmare inte har.
Ja precis.
Eller säg att jag bor norr om Sthlm. Och på 1,5 h som är mitt max så kommer jag till Västerås. Eskilstuna om jag åker västerut. Eller norrut kommer jag förbi Uppsala och nästan upp mot Gävle.
Då kommer jag kunna ses på helgen Och helgerna jobbar jag med mitt egna företag etc. Så det innebär att jag kan ses på lördagar bara. För på många av de ställena kommer kommunikationerna ta väldigt lång tid om jag ska åka till jobbet därifrån.

Så jag tycker att jag är väldigt flexibel när jag säger 1,5 h är okej att resa för mig. För det kommer i praktiken bli så att vi enbart ses på lördagar. Och lördagsförhållande vet jag inte om jag vill ha.

Senast ändrad:
Hur kommer det sig att det är just du som ska flytta?
Ja de är de som jag blir lite fundersam på. För han har liksom inte lagt så mycket intresse i mina framtidsplaner. Och skulle han göra de skulle han få veta att jag just kommer från ett förhållande där jag flyttade till killen och vi skulle renovera en gård tillsammans men de sket sig. Därför jag måste prata med honom känner jag så han vet hur jag känner och tänker.

Ja de är de som jag blir lite fundersam på. För han har liksom inte lagt så mycket intresse i mina framtidsplaner. Och skulle han göra de skulle han få veta att jag just kommer från ett förhållande där jag flyttade till killen och vi skulle renovera en gård tillsammans men de sket sig. Därför jag måste prata med honom känner jag så han vet hur jag känner och tänker.
Har ni inte ens träffats IRL än och han har redan framfört synpunkter på att du ska flytta till honom om det blir något? Det skulle jag dra öronen åt mig av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka