Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har iaf bestämt mig för att prata med killen jag dejtar som bor 1.5 timme bort. För vi har skrivit som vanligt varje dag å kom in på framtid mm. Och han verkar vara helt inne på att funkar allting å vi klickar så vill ha att jag ska flytta upp till honom. Jag har varken sagt ja el nej. Men jag har senaste veckan funderat. Och jag känner att för mig och att ha ett förhållande så vill jag ha dehär mysiga förhållandet när man kan ses på kvällarna för middag el kanske någon aktivitet. Och de kommer ju bli väldigt svårt när vi har ett sånt avstånd mellan oss plus att jag ska börja jobba treskift å han har jourjobb vissa veckor. Men jag känner Isf nu eftersom han sagt hur han vill ha de att jag också ska säga hur jag vill ha de för annars är de inte snällt mot någon.
Min uppfattning är att många verkar ha den inställningen att den andra parten kan flytta.
Vill denne flytta är det ju jättebra.
Men du känns tveksam till detta. Och jag tänker att det är dels inte så lätt att rota sig i ett nytt område om du inte är helt inställd på detta. Samt att om jag skulle flytta vill jag absolut inte flytta in hos denne i dennes bostad. Då vill jag att vi köper nytt ihop.

Då jag nätdejtade skrev jag en mil/tidsgräns för att undvika distansförhållande. Av den enkla anledningen att jag hade inte RÅD som ensamstående, halvtidsarbetande mamma att resa mer än 10 mil/ 1,5 tim för att fika i början och sen för att dejta. Jag skulle Inte ha tid heller med hänsyn till jobb och barn. Jag skulle omöjligtvis få det till att funka rent praktiskt om jag ville träffas någorlunda regelbundet och ofta, vilket var min avsikt med att jag reggade mig på nätet.

Vist fanns det en å annan som tyckte jag var negativ och oseriös som typ inte la hela mitt liv åt sidan för att dejta, men man kan inte göra alla nöjda:grin:
Bra.
Och jag gillar när folk har tänkt igenom situationen, och tex säger vad som är realistiskt för dom. Känns seriöst. :)

Du befinner dig på ett diskussionsforum. På ett sådant diskuteras det.
Och jag argumenterar inte emot. I detta fall lägger jag till.
Jag skriver detta i all välmening. Men jag skulle rekommendera dig att fundera på hur du skriver på ett diskussionsforum. Man kan diskutera på olika sätt.

Jag skriver att jag gillar att göra på ett sätt.
En annan person skriver att "ok du gillar att göra X. Själv föredrar jag att göra på Y sätt. "
Detta tycker jag är ett bra sätt att diskutera på ett diskussionsforum.

Istället för att ha inställningen att du gör fel om du tycker annorlunda och skriva att det är oerhört svårt att diskutera med dig i generella termer.

Skrivit med en trevlig kille som jag absolut hade kunnat tänka mig att träffa.
Snokade lite om honom och självklart jobbar han i en väns företag. Tack men nej tack.
Det känns extremt obekvämt.

Nu hänger jag inte med? Menar du att personer du varit tillsammans med så snart ni är tillsammans inte rycker att du har med att göra varför den reagerar eller är som den är?

Det låter inte så positivt. Det borde ju ses som fint att bry sig om varandra.

Ja, lite så tänker jag med. Jag bryr ju mig.

Nej men varför skulle du göra det? Något problem har han väl inte? Han beter sig ju bara annorlunda och du är lite orolig/fundersam över varför.

Ja precis.

Det du skrev. Jag uppfattade det som att det du gjorde var att uttrycka något du såg som ett problem i relation till den här killen, nämligen att han inte hör av sig som du hade trott/hoppats.

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara oklart?

Jag vet inte om att "ha problem" är något man kan bli anklagad för direkt, men om du frågar honom vad problemet är, så har du ju redan i frågeställningen själv gett början på ett svar. Och du vet ju inte om det svaret är hans.

Fast det handlar ju om att han har ändrat sitt beteende, inte så mycket att han inte svarar som jag vill/ eller förväntar mig att han borde göra.

Jag tror det är viktigt att inte säga att någon har problem bara för att personen beter sig annorlunda än du
Fast det är inte själva grejen att han inte beter sig som mig, utan att han har ändrat sitt beteende.

Då tänker jag att antingen är jag orsaken till detta, och då vill jag gärna veta det.
Eller, så har det hänt något/ han vill ha en paus eller helt enkelt bara är upptagen med annat. Och det är helt okej såklart, men det underlättar ju för mig att få veta det.

Hade känts lite tråkigt att försöka bygga upp en relation, fast bara varannan vecka och varannan vecka inte prata alls med varandra. Då är inte jag intresserad.

I min presentation står det att jag inte vill ha barn eller träffa någon med barn.

Får mail varje dag från män som ifrågasätter det.

Varför bara inte låta bli att skriva till mig öht?
Inte troligt att jag kommer ändra mig för att någon jädra snubbe tycker att barn är det bästa i livet.

I min presentation står det att jag inte vill ha barn eller träffa någon med barn.

Inte troligt att jag kommer ändra mig för att någon jädra snubbe tycker att barn är det bästa i livet.
Ja det är många som ska ifrågasätta.
Varför inte bara låta bli att skriva?

Fast de kan uppenbarligen ändra sig. Fick ett mail från en kille som fyllt i att han inte hade barn men ville ha. Jag vill inte ha fler barn så jag skrev tillbaka att tack, men du vill uppenbarligen ha barn någon gång i framtiden och jag vill inte ha fler. Fick tillbaka att nejdå, han ville inte ha barn...

Fast de kan uppenbarligen ändra sig. Fick ett mail från en kille som fyllt i att han inte hade barn men ville ha. Jag vill inte ha fler barn så jag skrev tillbaka att tack, men du vill uppenbarligen ha barn någon gång i framtiden och jag vill inte ha fler. Fick tillbaka att nejdå, han ville inte ha barn...
Men vad konstigt! Tänk att ändra sig i en så stor fråga för en person som man inte ens har träffat.

Fast jag har skrivit om det i själva presentationen, inte bara i den där lilla faktarutan.
Det verkar tydligen vara väldigt provocerande för vissa

Fast jag har skrivit om det i själva presentationen, inte bara i den där lilla faktarutan.
Det verkar tydligen vara väldigt provocerande för vissa
Men vad är det dom vill säga? Och varför?
Jag tycker att dom gör det onödigt svårt för sig. Det borde vara enklare att försöka hitta en tjej som har samma önskan som dom själva. Det kan ju inte vara så svårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka