Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att svaret " det ordnar sig" är en varningssignal.
Min erfarenhet är att människor som säger det är personer som inte tar tag i saker utan förväntar sig att andra ska styra upp det.

I detta fallet skulle jag aldrig orka inleda något för jag tror det bara kommer rinna ut i sanden. Om jag ska träffa någon på lång distans så måste det finnas en tanke typ att jag är ändå nere i Sthlm en vecka i månaden pga jobb så kan vi träffas då?

Måste bara få flika in...att jag ofta säger "det ordnar sig" eller "det löser sig". Det betyder verkligen inte att jag inte tar tag i saker. Tvärtom, jag är den som löser saker där andra lägger ner. Det betyder mer att jag har en positiv inställning och ser lösningar istället för problem.

Nej men gud nej. Jag menade mer att jag, personligen dårå, inte hade börjat nätdejta nån som borde snorlångt borta. Det vore för mycket av ett projekt, för krångligt.

Även om inte tanken är det, så ska man nog inte låsa fast sig för mycket vid det.

Men om du på - låt oss säga en resa till Medelhavet - träffar världens bästa man, och han tycker du är världens bästa kvinna, och ni har hur roligt som helst tillsammans, och han är ledig, och i samma fas i livet, och vill precis som du i allt. Och ni bara smälter ihop till en enda organism under resans två veckor.

Och så visar sig att han bor i Narvik. Den jäveln.

Fast då har man ju redan träffats. Och blivit attraherad/förälskad/whatever.
Med nätdejting ska man liksom "chansa" på att det händer och det känns bara onödigt på nåt vis.
För mig känns det som slöseri med tid.

Kanske är distans svårt att föreställa sig om man möts på en nätdejtingsida? Det känns som att man stressar mer med att lära känna varandra, veta om den andre är "the one" osv. Jag har lärt känna folk över internet som jag börjat dejta, men det var i helt andra sammanhang och vi lärde känna varandra först innan vi ens kunde föreställa oss att gilla varandra. Och eftersom vi då kände varandra redan så var det inte så omöjligt att fixa flyg, boplats och sen träffas flera gånger (och tja... i mina ögon skulle ett distansförhållande i sverige vara rena drömmen :p).

Jajamen.
Jag hittar en profil med en trevlig presentation och som tilltalar mig utseendemässigt.
Drar iväg ett mejl och får svar. Brukar växla till kik för enkelhetens skull.
Ibland tar det ett meddelande, ibland fem och tjoff så får jag se en bar bringa, en errigerad penis eller något annat käckt bara sådär.
Som sagt väldigt underhållande men i te riktigt vad jag söker.

Brukade jag också få. En del frågade bara "vill du se min kuk?". Öh nej. Nu har jag bytt dejtingsida till en där folk verkar mycket vettigare, de allra flesta har sina egna namn och bara det verkar sålla bort en del.

Brukade jag också få. En del frågade bara "vill du se min kuk?". Öh nej. Nu har jag bytt dejtingsida till en där folk verkar mycket vettigare, de allra flesta har sina egna namn och bara det verkar sålla bort en del.

Det är dock inget som stör mig, jag tillhör inte de lättkränkta :D
Det är ju så himla roligt bara, skrattar så jag gråter varje gång och delar bilderna med min bästa kompis som är gay. Sen diskuterar vi hur han ser ut :D

Det är dock inget som stör mig, jag tillhör inte de lättkränkta :D
Det är ju så himla roligt bara, skrattar så jag gråter varje gång och delar bilderna med min bästa kompis som är gay. Sen diskuterar vi hur han ser ut :D

Nä, alltså jag blir inte kränkt men jag är inte så intresserad av att träffa någon som visar upp sin kuk det första han gör. Och efter ett tag blir det rätt tröttsamt tycker jag, även om en del är så knäppa att jag bara skrattar åt det.

Nä, alltså jag blir inte kränkt men jag är inte så intresserad av att träffa någon som visar upp sin kuk det första han gör. Och efter ett tag blir det rätt tröttsamt tycker jag, även om en del är så knäppa att jag bara skrattar åt det.

Det är inte jag heller och jag avslutar alltid då.
Jag undrar om de får napp någon gång?

Äntligen fick jag i förrgår mail av en man som verkade vettig enligt profilen, såg ok ut osv. Efter några korta nonsensmeddelanden skrev han. Vill du babblas? Är intresserad!! "Du först" skrev jag och han bad mig sedan berätta om mig själv. Jag berättade, kort, han läste...och hörde inte av sig. Igår berättade jag lite till...han läste...och hörde inte av sig :(

Är babblas också ett kodord för ligga...?:confused:

:turd: :turd: :turd:

Jag undrar om detta med distansförhållande har att göra med var man bor. Om jag tar bilen 1-1,5 h så bor inom det området mer än 2 miljoner människor.
Om jag bott någonstans där jag hade 50 människor inom samma område och jag kände alla eller var släkt med de flesta hade jag säkert kännt annorlunda. Då hade jag mer eller mindre varit tvungen att se vidare om jag ville träffa någon. Nu är det fullt rimligt att bo kvar där jag bor och träffa någon.

Jag undrar om detta med distansförhållande har att göra med var man bor. Om jag tar bilen 1-1,5 h så bor inom det området mer än 2 miljoner människor.
Om jag bott någonstans där jag hade 50 människor inom samma område och jag kände alla eller var släkt med de flesta hade jag säkert kännt annorlunda. Då hade jag mer eller mindre varit tvungen att se vidare om jag ville träffa någon. Nu är det fullt rimligt att bo kvar där jag bor och träffa någon.
Och ändå så anses det fullt normalt att jobbpendla 1-1,5h enkel resa 275 dagar om året i områden med mer än 2 miljoner människor.

Jag tänker på sin höjd ett par mil bort. På 1,5 timmar kommer jag väldigt långtt.

Och ändå så anses det fullt normalt att jobbpendla 1-1,5h enkel resa 275 dagar om året i områden med mer än 2 miljoner människor.
Ja jag åker 1,5 h till jobbet varje dag enkel resa. Och därför skriver jag att jag kan tänka mig att åka samma tid för ett förhållande.

Varför är du så konfrontativ? Varför kan du inte respektera att andra tänker annorlunda än du?

För vissa passar inte ett distansförhållande men du verkar gilla det. Fint så.. Alla kan väl få göra som de vill?

Men alltså - har du något personligt intresse av att @stjarnhimmel skaffar distansförhållande? Kan hon inte få avgöra det själv? I synnerhet som du var så noga med att påpeka att du pratar generellt.
Kan du tala om exakt var i min mening jag lägger personligt intresse i hur ett eventuellt stjarnhimmels-distansförhållande skulle se ut?

Ja jag åker 1,5 h till jobbet varje dag enkel resa. Och därför skriver jag att jag kan tänka mig att åka samma tid för ett förhållande.
Ja, det skriver du nu, men inte då. Det du skrev var ordagrant Om jag tar bilen 1-1,5 h så bor inom det området mer än 2 miljoner människor, vilket jag då adderade pendlingstidsaspekten till, samt att pendlingstid anses som fullt normal.

Varför är du så konfrontativ? Varför kan du inte respektera att andra tänker annorlunda än du?
Vad är konfrontativt i att lägga till en aspekt?

Kan ni låta bli att lägga in massa annat som jag inte skriver i mina inlägg?

Kan du tala om exakt var i min mening jag lägger personligt intresse i hur ett eventuellt stjarnhimmels-distansförhållande skulle se ut?

Ja, det skriver du nu, men inte då. Det du skrev var ordagrant Om jag tar bilen 1-1,5 h så bor inom det området mer än 2 miljoner människor, vilket jag då adderade pendlingstidsaspekten till, samt att pendlingstid anses som fullt normal.

Vad är konfrontativt i att lägga till en aspekt?

Kan ni låta bli att lägga in massa annat som jag inte skriver i mina inlägg?
LÄS mitt inlägg igen..

Jag skrev;
"Om jag tar bilen 1-1,5 h så bor inom det området mer än 2 miljoner människor.
Om jag bott någonstans där jag hade 50 människor inom samma område och jag kände alla eller var släkt med de flesta hade jag säkert kännt annorlunda. Då hade jag mer eller mindre varit tvungen att se vidare om jag ville träffa någon. Nu är det fullt rimligt att bo kvar där jag bor och träffa någon."

Jag tar det igen- dvs jag behöver bara åka 1,5 h för att ha 2 miljoner människor. Dvs jag tycker att det räcker och jag behöver inte åka längre för att hitta någon att dejta. Sen skriver jag att om jag hade bott där det bara fanns 50 personer inom samma område hade jag nog behövt åka längre.

Vad är inte tydligt med detta?

Det är konfrontativt att jag hela tiden bara skrivit hur JAG vill göra. inget om hur andra ska göra.
Men du har ändå åsikter om hur jag vill göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka