Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning. Men dina rapporter är klart underhållande. Eller djupt deprimerande, beroende på hur man ser det. :D

Mitt senaste mail.
Tänk på mig nu när du ska ut och rida din stora grå för även jag kan vara en riktig stallion.

Puss och kram snyggis.

Döööör
Det är andra meddelandet jag får från honom.

Han är dessutom 45 och arbetar tydligen som forskare.
Hade väntat mig lite högra standard där.

Ibland tar det ett meddelande, ibland fem och tjoff så får jag se en bar bringa, en errigerad penis eller något annat käckt bara sådär.
Som sagt väldigt underhållande men i te riktigt vad jag söker.
Kan du inte bara fråga rakt av "Hur kommer det sig att du skickar en bild på din erigerade penis?"
Skulle vara väldigt intressant om han kunde svara på det. För jag undrar verkligen hur han tänker.

Kan du inte bara fråga rakt av "Hur kommer det sig att du skickar en bild på din erigerade penis?"
Skulle vara väldigt intressant om han kunde svara på det. För jag undrar verkligen hur han tänker.

Jo, det kan jag göra nästa gång

Brukar bli mer, ja det var ju en ståtlig påle du har där. Dock inget för mig men lycka till med den du :)

Gott folk!
Har jag bara träffat på märkliga män eller är det mer regel än undantag att man ska "spela ett spel" och låta bli att höra av sig på länge med flit och gud vet vad för att vara svår? Det gör mig trött.

Gott folk!
Har jag bara träffat på märkliga män eller är det mer regel än undantag att man ska "spela ett spel" och låta bli att höra av sig på länge med flit och gud vet vad för att vara svår? Det gör mig trött.

Nej, huva jag gillar inte såna spel. Vad är poängen med det egentligen?
Jag slängde iväg ett sms dan efter första daten och frågade om hon vill ses igen :).

Det kanske skiljer sig i vilken ålder man letar/själv är. Är man yngre är det säkert svårare att hitta ngn som aktivt valt bort barn/familj etc. Jag närmar mig ju 40 med stormsteg och där känns det som att de som vill ha barn har barn och de andra inte. Och att många har kört familjelivet, kanske varit singel ett tag och nu mest vill ha just det där extra men inte inrätta hela livet efter en ny partner.

Det är även min upplevelse numera. Jag är ytterligare tio år äldre. De som nu bildar nya förhållanden i min omgivning, är mycket mer ute efter "trevligt, roligt och mysigt" än efter villa-volvo-vovve. Mycket befriande!

Gott folk!

Det där är med saker jag inte begriper!

Varför inte bara höra av sig om man vill höra av sig, och få svar nr den andre vill svara?

Likaså detta varannan-meddelande-krav. Den ena kanske tycker om att författa romaner i sin tanke en vecka eller två innan den sammanfattar det på några rader, andra skickar gärna några rader då och då. Olika sätt bara, kan det inte få vara så enkelt?

Har ganska nyligen blivit singel efter att ha varit i en lång relation. Jag är 50+ och inte på något sätt road av att gå på krogen eller någon annanstans för att träffa en man. Återstår nätet. Alltså 15 år sen jag nätdejtade sist och då träffade jag min fd man.

Registrerade mig nu på Happypanncake, mest för att det var kostnadsfritt. Har pratat med ett par intressanta, främst (ganska mycket) yngre killar, men oj vad många dryga män det finns. Jag har ingen lust att träffa någon som jag bara skrivit två rader till. Ni som har hållt på ett tag, finns det bättre ställen än HP? Hur gör man för att undvika stolpskotten, går det? Jag är en artig person och svarar om nån mailar, men mer än en gång har det varit stalker-varning trots att jag varit tydlig med att jag inte vill samma sak som den andre :nailbiting:
De andra sidorna är inte bättre än HP. Tvärt om i mitt tycke. Jag tyckte HP och Mötesplatsen var de minst oseriösa. Men Mötesplatsen var trögare...mindre tillflöde på nytt folk. Troligtvis pga kostnaden.
Mycket handlar om din presentation. Jag skrev i min att det krävdes mer än ett par rader för att få mig intresserad, att jag inte ville ha snuskmail och att intressant konversation krävdes innan dejt. Det sållade bort en hel del onödiga tidsslösare.
Träffade min sambo tillslut på pannkakan :)

Jag fattar inte själv :p
Svarar såklart inte och är som sagt helt ny inom detta men det kanske är helt normalt?
Lite som alla de där som skrev "Du är snygg men tyvärr är jag allergisk..." ( Stod i profilen att jag hade husdjur)
Fattade aldrig varför de ens skrev till mig om vi ändå inte kunde träffas pga pälsdjuren. Eller hoppades de på att jag skulle svara "Inga problem, jag löser det. Avlivar gärna djuren om det blir vi"
Som @mandalaki skrev, varför skrollar de bara inte vidare?

Eller hoppades de på att jag skulle svara "Inga problem, jag löser det. Avlivar gärna djuren om det blir vi"
Och sen, när det visar sig att ditt hem inklusive hela du märkligt nog är helt kontaminerat med djurens allergener, och han ligger blå i ansiktet och väser astmatiskt på kärleksgolvet i mysrummet - så avlivar du också honom i samma pragmatiska barmhärtighetsanda.

(sorry, möjligtvis något halloweenskadad fortfarande...)

Och sen, när det visar sig att ditt hem inklusive hela du märkligt nog är helt kontaminerat med djurens allergener, och han ligger blå i ansiktet och väser astmatiskt på kärleksgolvet i mysrummet - så avlivar du också honom i samma pragmatiska barmhärtighetsanda.

(sorry, möjligtvis något halloweenskadad fortfarande...)
Det är så himla osexigt med astmaväsande.
Därför var det enklare att i slutändan kära ner sig i en som hade tre gånger så många djur som mig själv ;)

Rent allmänt tycker jag vissa är orealistiska. Vi har ju pratat om avstånd här förut.
Men om jag bor i Sthlm och en man som bor i Luleå mailar mig. Då kan jG bli ganska trött på svaret att "det ordnar sig" när man frågar hur man ska kunna ses när han typ jobbar dygnet runt och har tre barn och säger att han inte har en minut över på sitt dygn. Själv har jag då skrivit att jag vill träffa någon inom ett visst område pch inte vill ha distansförhållande.

Jag gillar inte orden "det ordnar sig"

Fast man måste ju lära känna varandra innan man ens kan gilla den andra. Och hur lätt är det att lära känna nån som bor så långt bort och är så upptagen att man aldrig hinner ses?

Men sen är det väl magstarkt att den ena bara ska flytta rätt av.

Blev uppraggad med orden "är du flyttbar". Eftersom jag inte riktigt är det så skulle vi ju utveckla det till något mer, men det blev det under några månader iallafall. Åtminstone tills den ena av oss orkade vara klarsynt nog att se vart det barkade. (inte jag) Men fantastiskt var det den tid det varade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka