Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in från ingenstans för jag behöver TIPS!
Eller åtminstone ny infallsvinkel.

Träffat en karl ett kort tag, lite mer än en månad. Men kännt honom ett par år och vi har haft kontakt det senaste halvåret på ett eller annat sätt.
I veckan har vi snackat som vanligt, men nu har han undvikit kontakt de senaste två dagarna. Inte direkt svarat på sms, varit väldigt vag och inte alls som vanligt.
Sprang på honom igårkväll, det var inte läge att snacka direkt, men det var en rätt lam hälsning och han kom inte fram och sa hejdå när han stack.

Just nu känner jag mig total dissad och känner bara "fuck it". Jag är dessutom en sådan som gärna bara vill fråga rakt ut "vad är problemet?" Men han kan vara lite mussellik.

Avvakta ett par dagar innan jag hör av mig?
Låtsas som det regnar och höra av mig som vanligt, tills han säger rakt ut att han inte vill fortsätta träffas?
Fråga vad fasiken är problemet?
Har han mans-PMS och är hormoniell?
Eller bara skita i det? (Men samtidigt för mig egen skull vill jag veta, vad som hände från en dag till en annan?) Eller bör jag bara acceptera att han inte är så intresserad som han först verkade?

:rage: :confused: :arghh: :banghead: :meh: :turd:
Jag hade frågat om jag undrade, men jag hade INTE frågat vad problemet är. Det är ju du som har problem. Om han har det vet du inte.

Har ganska nyligen blivit singel efter att ha varit i en lång relation. Jag är 50+ och inte på något sätt road av att gå på krogen eller någon annanstans för att träffa en man. Återstår nätet. Alltså 15 år sen jag nätdejtade sist och då träffade jag min fd man.

Registrerade mig nu på Happypanncake, mest för att det var kostnadsfritt. Har pratat med ett par intressanta, främst (ganska mycket) yngre killar, men oj vad många dryga män det finns. Jag har ingen lust att träffa någon som jag bara skrivit två rader till. Ni som har hållt på ett tag, finns det bättre ställen än HP? Hur gör man för att undvika stolpskotten, går det? Jag är en artig person och svarar om nån mailar, men mer än en gång har det varit stalker-varning trots att jag varit tydlig med att jag inte vill samma sak som den andre :nailbiting:

@Red_Chili
@tigerflicka
@stjarnhimmel

Vänta... :D
Det är säkert som ni säger, vill bara inte att allt ska rinna ut i sanden, om jag kan göra något åt det.
Ja, men då tar jag det chill ett tag.. typ en vecka? Och hör sedan av mig igen eller? Ska jag vänta på att han tar kontakt?

Jag hade frågat om jag undrade, men jag hade INTE frågat vad problemet är. Det är ju du som har problem. Om han har det vet du inte.

Du får gärna utveckla vad problemet är? :)

Jag tolkade ditt inlägg som att problemet från din vinkel sett är att han inte beter sig som du hade väntat dig eller som han brukar. I annat fall förstår jag inte inlägget överhuvudtaget.
Jag syftade på att du skrev att jag hade problem, och undrade vad du syftade på/ tolkar in då?

@niphredil Det är så jag tänker, men samtidigt så är det alltid någon som tycker att det har man inte att göra med så fort man börjar dejta. :meh:
Eftersom jag har en tendens att bli lite offensiv och så vill jag ju inte anklaga honom för att ha "problem".

Eftersom jag har en tendens att bli lite offensiv och så vill jag ju inte anklaga honom för att ha "problem".
Nej men varför skulle du göra det? Något problem har han väl inte? Han beter sig ju bara annorlunda och du är lite orolig/fundersam över varför.

Jag syftade på att du skrev att jag hade problem, och undrade vad du syftade på/ tolkar in då?

Det du skrev. Jag uppfattade det som att det du gjorde var att uttrycka något du såg som ett problem i relation till den här killen, nämligen att han inte hör av sig som du hade trott/hoppats.

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara oklart?

Jag vet inte om att "ha problem" är något man kan bli anklagad för direkt, men om du frågar honom vad problemet är, så har du ju redan i frågeställningen själv gett början på ett svar. Och du vet ju inte om det svaret är hans.

Jag har ingen lust att träffa någon som jag bara skrivit två rader till. Ni som har hållt på ett tag, finns det bättre ställen än HP? Hur gör man för att undvika stolpskotten, går det? Jag är en artig person och svarar om nån mailar, men mer än en gång har det varit stalker-varning trots att jag varit tydlig med att jag inte vill samma sak som den andre :nailbiting:
Jag vet inte vad du skrivit i din presentation men jag hade i min att jag gärna vill träffas tidigt, för att det är så svårt med det skrivna som kan ge en helt annan känsla i verkligheten. Men alla läser ju inte...
Jag tror att stolpskotten är överallt, jag har provat både betalsajter och HP, det är ingen skillnad på kvalitet.

Jag vet inte vad du skrivit i din presentation men jag hade i min att jag gärna vill träffas tidigt, för att det är så svårt med det skrivna som kan ge en helt annan känsla i verkligheten. Men alla läser ju inte...
Jag tror att stolpskotten är överallt, jag har provat både betalsajter och HP, det är ingen skillnad på kvalitet.

Tack för svar!

Fick mail av en kille som verkar normal och trevlig. Inte en massa "du är så vacker bla bla..". Har bestämt vi ska ta en fika när han kommer ner i jobbet. Hoppas det tar nån vecka för det här var lite plötsligt känner jag nu... Men uppiggande. Snygg ser han ut att vara också :D

Tack för svar!

Fick mail av en kille som verkar normal och trevlig. Inte en massa "du är så vacker bla bla..". Har bestämt vi ska ta en fika när han kommer ner i jobbet. Hoppas det tar nån vecka för det här var lite plötsligt känner jag nu... Men uppiggande. Snygg ser han ut att vara också :D
Spännande! Lycka till :)

@Red_Chili
@tigerflicka
@stjarnhimmel

Vänta... :D
Det är säkert som ni säger, vill bara inte att allt ska rinna ut i sanden, om jag kan göra något åt det.
Ja, men då tar jag det chill ett tag.. typ en vecka? Och hör sedan av mig igen eller? Ska jag vänta på att han tar kontakt?

Du får gärna utveckla vad problemet är? :)
Jag tror det är viktigt att inte säga att någon har problem bara för att personen beter sig annorlunda än du

Jag är singel igen efter ett antal år i förhållande.
Familjeliv är inte min grej, inte alls faktiskt. Nu har jag provat den biten, varit gift och bott i hus. Tack men nej tack.

Har efter påtryckningar från vänner registrerat mig på pannkakan.
Men jag tycker det är svårt. Har en ärlig presentation med vad jag söker men får mest mail från snubbar som är något helt annat, alternativt de som ifrågasätter mig.

Jag söker en trevlig man att äta middag med, åka på trevliga weekends och att ligga med. Simple as that. Vill inte flytta ihop och planera hela livet med någon, vill inte ha några ungar och vill heller inte att han ska ha det.

Jag är singel igen efter ett antal år i förhållande.
Familjeliv är inte min grej, inte alls faktiskt. Nu har jag provat den biten, varit gift och bott i hus. Tack men nej tack.

Har efter påtryckningar från vänner registrerat mig på pannkakan.
Men jag tycker det är svårt. Har en ärlig presentation med vad jag söker men får mest mail från snubbar som är något helt annat, alternativt de som ifrågasätter mig.

Jag söker en trevlig man att äta middag med, åka på trevliga weekends och att ligga med. Simple as that. Vill inte flytta ihop och planera hela livet med någon, vill inte ha några ungar och vill heller inte att han ska ha det.

Tycker det finns massor med såna på HP. Som är ute efter just det där. Jag är lite i samma läge, men jag har barn och har inget emot att den jag träffar har barn heller. Men annars så, jag har inte heller några ambitioner att flytta ihop och planera hela livet med någon, jag trivs bra med mitt liv, men jag vill ha lite närhet och någon att göra saker med.

Tycker det finns massor med såna på HP. Som är ute efter just det där. Jag är lite i samma läge, men jag har barn och har inget emot att den jag träffar har barn heller. Men annars så, jag har inte heller några ambitioner att flytta ihop och planera hela livet med någon, jag trivs bra med mitt liv, men jag vill ha lite närhet och någon att göra saker med.

Antingen har de ungar eller är omogna.
Eller så letar de efter kvinnan i sitt liv, stadga sig bilda familj osv.
Blä!
Plockade bort min profilbild och har ett privat album istället.
Kräks på alla sjuka mail jag fick på typ två dagar.
Föredrar helt klart att välja ut mina offer och själv inleda kontakten.

Antingen har de ungar eller är omogna.
Eller så letar de efter kvinnan i sitt liv, stadga sig bilda familj osv.
Blä!
Plockade bort min profilbild och har ett privat album istället.
Kräks på alla sjuka mail jag fick på typ två dagar.
Föredrar helt klart att välja ut mina offer och själv inleda kontakten.

Det kanske skiljer sig i vilken ålder man letar/själv är. Är man yngre är det säkert svårare att hitta ngn som aktivt valt bort barn/familj etc. Jag närmar mig ju 40 med stormsteg och där känns det som att de som vill ha barn har barn och de andra inte. Och att många har kört familjelivet, kanske varit singel ett tag och nu mest vill ha just det där extra men inte inrätta hela livet efter en ny partner.

Det kanske skiljer sig i vilken ålder man letar/själv är. Är man yngre är det säkert svårare att hitta ngn som aktivt valt bort barn/familj etc. Jag närmar mig ju 40 med stormsteg och där känns det som att de som vill ha barn har barn och de andra inte. Och att många har kört familjelivet, kanske varit singel ett tag och nu mest vill ha just det där extra men inte inrätta hela livet efter en ny partner.

Jag är 30 och letar givetvis efter en man i min egen ålder.
Men lätt är det inte även om alla nakenbilder är underhållande i sig :p

@niphredil Det är så jag tänker, men samtidigt så är det alltid någon som tycker att det har man inte att göra med så fort man börjar dejta. :meh:
Nu hänger jag inte med? Menar du att personer du varit tillsammans med så snart ni är tillsammans inte rycker att du har med att göra varför den reagerar eller är som den är?

Det låter inte så positivt. Det borde ju ses som fint att bry sig om varandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka