Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst betyder "du får ha ett bra liv" "dra åt helvete", typ?

Fick det efter att jag kommit på en (ointressant) kille med att inte ha läst min mycket korta profiltext. Upplyste honom att "Det är smart att läsa profiltexten också och inte bara kolla på bilderna innan man skickar meddelanden"
:wtf:

Fick det efter att jag kommit på en (ointressant) kille med att inte ha läst min mycket korta profiltext. Upplyste honom att "Det är smart att läsa profiltexten också och inte bara kolla på bilderna innan man skickar meddelanden"

Jag skulle nog tolka det så i alla fall.

Och jag har en brevskrivare som verkar vettig och genuint trevlig. Dock bor han jäkligt avigt till. Såklart.

Sen har jag två brevskrivare utan vare sig bild eller profiltext som ställer frågor jag inte har någon större lust att svara på. Typ: "var i [kommun] bor du?"
Och: "vad händer annars?" Vilket f ö är en fråga jag inte riktigt förstår ens...

I övrigt är HP mest som fönstershopping för min del just nu.

Jag undrar om folk på dejtingsidor inte har något liv...för de förväntar sig ju att man ska svara direkt...tex så läste jag ett meddelande från en person men hade inte tid att svara direkt utan svarade nästa dag. Då blev han sur för det.
En annan person svarade jag istället direkt men hade inte tid att skriva långt. Då fick jag svar att "bara 5 rader. Fan vad otrevlig du är"

Hur man än gör så gör man fel...
Blir trött på folk som bara ska klaga...
Hoppar in jag med!

Och jag håller med dig!
Jag väntade med att svara en dag på ett meddelande (men läste det). Resultatet blev en sur kille på andra sidan skärmen som tyckte jag inte verkar se vår kontakt som viktig.;)

Tänker att det är skönt när sådant dyker upp tidigt, min personlighet och mina intressen skulle göra det omöjligt att ha ett förhållande med någon som måste träffas jämt. Eller ha en sambo som jag skulle vara tvungen att umgås med jämt.

Nja.. När det är på samma sätt hela tiden så ser man mönster. Jag är snart 40 så jag har träffat en del och gjort el hel del försök.
Och ja..jag ser en tydlig förändring när jag börjar prata om intressen. Jag har även på skoj låtit bli att säga det jag normalt skulle säga och ja.. Då har jag fått bättre resultat. Sen orkar jag inte hålla på och spela något spel så det kommer ju fram ändå vem jag är.

Men jag tror att detta är anledningen till att jag varit mkt singel. Jag har inte tyckt det varit värt för mig att förändra mig själv och dölja den jag är för att få ett förhållande. Jag tycker inte jag borde behöva det. För jag tycker en vettig man borde klara det.

En kollega på jobbet har samma tankar. Vi pratade om det igår. Hon är fotbollsnörd och kan ALLT om fotboll. Där har jag sett samma sak när vi varit på krogen ihop, i början tycker männen det är jätteroligt. Men när hon kan mer än dom så är de inte längre intresserade.

Vad jag klassar som manliga och kvinnliga intressen är väl det som är normen, vad som flest av ett kön ägnar sig åt.
Tex min kompis som är fotbollsnörd- det anses ju vara mest manligt.
Jag som är intresserad av musikproduktion- det anses manligt.
Osv osv
Jag har också funderat på det där... Jobbar i skogsbranchen, sysslar mycket med idrott som är mansdominerade.
Jag får många vänner :) men möjligheten att träffa någon verkar liten.

Jag har också funderat på det där... Jobbar i skogsbranchen, sysslar mycket med idrott som är mansdominerade.
Jag får många vänner :) men möjligheten att träffa någon verkar liten.
Ja det är konstigt och intressant...
Varför är det så?
Männen vill gärna vara vän med en men blir inte attraherade.,
Det känns så sorgligt att tänka att man måste förändra den person man är. Men tyvärr tycker jag det verkar så.,,

Jag är nästan förvånad över att han inte skrev dra åt helvete rakt ut eftersom du i princip skrev illitterata pappskalle, det här är ingen pekbok ;):D

(Med det sagt, egentligen tycker jag inte att du hade behövt svara en sån pappskalle alls)

Varför är det så?
Det känns så sorgligt att tänka att man måste förändra den person man är. Men tyvärr tycker jag det verkar så.,,
Tänker jag efter upplever jag att det är likadant för killar. De som har "kvinnliga " intressen och arbetar i en kvinnodominerad branch drabbas också av " vara vän"-stadiet.
Är det för att det inte blir lika spännande? Funderingarna är många.

Tänker jag efter upplever jag att det är likadant för killar. De som har "kvinnliga " intressen och arbetar i en kvinnodominerad branch drabbas också av " vara vän"-stadiet.
Är det för att det inte blir lika spännande? Funderingarna är många.
Det verkar som man inte är intressant då..,
Men det är märkligt att ens intressen eller jobb ska vara så avgörande .,,?

De där som blir sura för att man läser men inte svarar förens lite senare är jag hundra på är samma personer som är svartsjuka, osäkra och grälsjuka av sig.

Handlar liksom om det där att kunna förstå att allt inte är personligt, man kan inte stå i centrum 100% av tiden och det finns yttre omständigheter som man inte behöver redogöra för.

Varför är det så?

Eller så vågar de inte då de fått bannor för att de blivit attraherade av vänner (som är kvinnor).

Eller så vågar de inte då de fått bannor för att de blivit attraherade av vänner (som är kvinnor).
Fast det har ju varit jag som tagit intiativet.

Eller så har det varit en ny person man träffar och de förklarar att de är intresserade etc.
Men så får de reda på saker om mig och då ser och känner jag att attraktionen försvinner.

Senast ändrad:
Fast det har ju varit jag som tagit intiativet.

Eller så har det varit en ny person man träffar och de förklarar att de är intresserade etc.
Men så får de reda på saker om mig och då ser och känner jag att attraktionen försvinner.

Då förstår jag det känns surt!

Jag måste fråga er om lite råd. De är så att jag har träffat en helt underbar kille genom badoo. Har varit hos honom tre helger och sen pratar vi med varandra varje dag.
Kruxet är att han bor en bit bort, 1.5 timme med bil.
Och jag har märkt att jag håller mig tillbaka lite med mina känslor. Tror de är för att jag är osäker på hur de skulle bli om vi vart tillsammans. För han har sagt att han ät kär i mig saknar mig och så. Så nu till min fråga, när kan man prata om såna saker. Kan jag liksom fråga honom "hur tror du de skulle funka om vi vart tillsammans? " el är jag för på då?

Jag måste fråga er om lite råd. De är så att jag har träffat en helt underbar kille genom badoo. Har varit hos honom tre helger och sen pratar vi med varandra varje dag.
Kruxet är att han bor en bit bort, 1.5 timme med bil.
Och jag har märkt att jag håller mig tillbaka lite med mina känslor. Tror de är för att jag är osäker på hur de skulle bli om vi vart tillsammans. För han har sagt att han ät kär i mig saknar mig och så. Så nu till min fråga, när kan man prata om såna saker. Kan jag liksom fråga honom "hur tror du de skulle funka om vi vart tillsammans? " el är jag för på då?

Det är nog så att det kan nog bara ni avgöra. Men hur snällt är det att gå och dra på dina funderingar? Om ni ska bygga en relation så är det nog så att ni lär hitta ett sätt att resonera direkt innan det blir en stor grej av det.

Det låter inte som några jätteavstånd i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka