Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
exempel på hur det ofta är:
Vi har suttit och pratat och först tycker de jag är intressant som gillar musik, etc. Men - sen när man börjar prata på allvar om det och de ser att jag kan något så försvinner attraktionen. De pratar gärna vidare och vill gärna lyssna på mitt band etc. Men de är inte attraherade längre.

Och där är det som grabbiga killarna klarar det bättre. De klarar att jag är intresserad av manliga saker.
Sen är jag intresserad av mkt kvinnliga saker också.

Det är som att man måste spela ett spel med dom normala killarna. Inte vara för bra på typiskt manliga saker. Kan man allt om gitarrer och musikproduktion. Då blir man en vän,,och ingen attraktion.

Men så kan det väl vara ofta, att man är intresserad av någon från början men attraktion byggs inte alltid upp till nåt mer - ibland är det bara nåt som saknas. Så jag ställer mig tveksam till om det verkligen är ens intressen som hindrar attraktionen. ibland är det ju småsaker som gör att det faller, det kan bara vara några detaljer i hur man pratar, ordval, kroppsspråk.
Men det är klart, är det här något som upprepar sig för dig och alltid är på samma sätt kanske det är intressena. Men då verkar det ju heller ej vara några vettiga män man vill vara med öht.

Undrar också vad dina typiska manliga och kvinnliga intressen är? Har aldrig delat upp mina intressen på det sättet.

Men så kan det väl vara ofta, att man är intresserad av någon från början men attraktion byggs inte alltid upp till nåt mer - ibland är det bara nåt som saknas. Så jag ställer mig tveksam till om det verkligen är ens intressen som hindrar attraktionen. ibland är det ju småsaker som gör att det faller, det kan bara vara några detaljer i hur man pratar, ordval, kroppsspråk.
Men det är klart, är det här något som upprepar sig för dig och alltid är på samma sätt kanske det är intressena. Men då verkar det ju heller ej vara några vettiga män man vill vara med öht.

Undrar också vad dina typiska manliga och kvinnliga intressen är? Har aldrig delat upp mina intressen på det sättet.
Nja.. När det är på samma sätt hela tiden så ser man mönster. Jag är snart 40 så jag har träffat en del och gjort el hel del försök.
Och ja..jag ser en tydlig förändring när jag börjar prata om intressen. Jag har även på skoj låtit bli att säga det jag normalt skulle säga och ja.. Då har jag fått bättre resultat. Sen orkar jag inte hålla på och spela något spel så det kommer ju fram ändå vem jag är.

Men jag tror att detta är anledningen till att jag varit mkt singel. Jag har inte tyckt det varit värt för mig att förändra mig själv och dölja den jag är för att få ett förhållande. Jag tycker inte jag borde behöva det. För jag tycker en vettig man borde klara det.

En kollega på jobbet har samma tankar. Vi pratade om det igår. Hon är fotbollsnörd och kan ALLT om fotboll. Där har jag sett samma sak när vi varit på krogen ihop, i början tycker männen det är jätteroligt. Men när hon kan mer än dom så är de inte längre intresserade.

Vad jag klassar som manliga och kvinnliga intressen är väl det som är normen, vad som flest av ett kön ägnar sig åt.
Tex min kompis som är fotbollsnörd- det anses ju vara mest manligt.
Jag som är intresserad av musikproduktion- det anses manligt.
Osv osv

Jag har också fått höra att jag är arg när jag bara skriver en helt normal sak. Så jag tror det är män som förväntar sig att man ska skratta och smickra dom och inte ha en åsikt. Så bra att de sollar ut sig själva.

Jag är väldigt mkt för rak kommunikation och mitt ex kallade mig för agressiv besserwisser pga det. Så man förväntas kanske linda in allt i omskrivningar och rosa bomull...

Den enda ursäkt jag kan komma på åt denne herre är att man förmodligen blir en mycket bitter människa om man har medlemsnummer 1, och fortfarande är kvar på siten.

Haha!

Låter snarare som Kvinnor är från Mars, män är från vettet ...

*fniss*

Du menar att det är solklart att han bara vill ligga? Jag är inte lika säker. Då uttrycker man sig väl inte som att man "vill träffa" någon? Eller kontaktar ens någon som är så tydlig som @Mona

Att man börjar bjuda hem en vilt främmande människa till sig på första dejten kan ju vara väldigt oskyldigt menat och det behöver inte alls finnas några baktankar kring det.

När jag tyckte att vi kunde träffas på någon mer neutral plats så ville ju han avvakta en dejt. Det kan ju bero på att han blev sur över att jag verkade misstro honom.
Eller så hade han helt enkelt en dold agenda.

Det är ju svårt att veta men det var i alla fall något som brast i kommunikationen...:grin:

Jag undrar om folk på dejtingsidor inte har något liv...för de förväntar sig ju att man ska svara direkt...tex så läste jag ett meddelande från en person men hade inte tid att svara direkt utan svarade nästa dag. Då blev han sur för det.
En annan person svarade jag istället direkt men hade inte tid att skriva långt. Då fick jag svar att "bara 5 rader. Fan vad otrevlig du är"

Hur man än gör så gör man fel...
Blir trött på folk som bara ska klaga...

Jag undrar om folk på dejtingsidor inte har något liv...för de förväntar sig ju att man ska svara direkt...tex så läste jag ett meddelande från en person men hade inte tid att svara direkt utan svarade nästa dag. Då blev han sur för det.
En annan person svarade jag istället direkt men hade inte tid att skriva långt. Då fick jag svar att "bara 5 rader. Fan vad otrevlig du är"

Hur man än gör så gör man fel...
Blir trött på folk som bara ska klaga...
Åh det där råkar jag också utför titt som tätt. Men jag konstaterar mest att har personen så lite att göra i sitt liv så skulle vi ändå inte passa ihop i ett senare skede, lika bra att upptäcka det direkt :). Men lite tröttsamt är det allt.

Att man börjar bjuda hem en vilt främmande människa till sig på första dejten kan ju vara väldigt oskyldigt menat och det behöver inte alls finnas några baktankar kring det.

När jag tyckte att vi kunde träffas på någon mer neutral plats så ville ju han avvakta en dejt. Det kan ju bero på att han blev sur över att jag verkade misstro honom.
Eller så hade han helt enkelt en dold agenda.

Det är ju svårt att veta men det var i alla fall något som brast i kommunikationen...:grin:
Jag säger inte emot dig, det var mer ett svar till @Hero som verkade förutsätta att mannen bara var ute efter rena sexträffar. Men då undrar jag om man verkligen hänger på HP, formulerar sig som att man vill "träffa någon" och kontaktar någon som är så tydlig med att hon vill en relation som du är.

Ville han träffas hemma ville han förmodligen ligga. Men ligga kanske är the easy way out, det kanske är vad han kan, han kanske blottar sig mindre då än om ni går och fikar. Och under allt det kanske han faktiskt också vill ha en relation, fast han skulle aldrig våga erkänna det, han bara hoppas att det ska "bli". (Jag spekulerar inte i detta för att säga att du kunde träffat honom, tvärtom, det är inte attraktivt alls ...)

Jag säger inte emot dig, det var mer ett svar till @Hero som verkade förutsätta att mannen bara var ute efter rena sexträffar. Men då undrar jag om man verkligen hänger på HP, formulerar sig som att man vill "träffa någon" och kontaktar någon som är så tydlig med att hon vill en relation som du är.

Ville han träffas hemma ville han förmodligen ligga. Men ligga kanske är the easy way out, det kanske är vad han kan, han kanske blottar sig mindre då än om ni går och fikar. Och under allt det kanske han faktiskt också vill ha en relation, fast han skulle aldrig våga erkänna det, han bara hoppas att det ska "bli". (Jag spekulerar inte i detta för att säga att du kunde träffat honom, tvärtom, det är inte attraktivt alls ...)
Att man är tydlig med att man vill ha en relation och inte bara sex är inget hinder för att få sex-mail. Jag tror inte ens att de läser presentationerna. De bara mailar till alla hej vilt.

Att man är tydlig med att man vill ha en relation och inte bara sex är inget hinder för att få sex-mail. Jag tror inte ens att de läser presentationerna. De bara mailar till alla hej vilt.
Jo, jag har förstått det, så det var den minst viktiga av de där faktorerna.

Vilka charmknuttar ... När jag först läste @Mona s inlägg tänkte jag att jag inte förstår hur ni orkar hållas på dejtingsajterna. Det låter så sorgligt många gånger.

Ju mer jag läser den här tråden inser jag att jag aldrig ska återuppta nätdejtandet.. Jag står inte ut med stolpskott!

Jag som trodde att jag aldrig skulle träffa en vettig man har hittat min själsfrände av en slump. Men det krävdes lite övertalning från hans sida, han var säker på att det var mig han ville ha, men jag behövde lite tid för att inse att han faktiskt är rätt för mig. Det jag tvekade på var mest hans ålder, men det finns inga tvivel om det längre.

Nejnej. Jag förstod dig. Och det är ju verkligen inte lätt att veta vad folk menar.
Att vilja träffa någon betyder en sak för mig och uppenbarligen någonting annat för en annan.

Men, precis som @stjarnhimmel säger så känns det inte som om folk verkligen LÄSER profiltexterna...

Vilka charmknuttar ... När jag först läste @Mona s inlägg tänkte jag att jag inte förstår hur ni orkar hållas på dejtingsajterna. Det låter så sorgligt många gånger.

Det är sorgligt. Och frustrerande. Men så läser man storys som @Voff 's och då blir man ju glad och får hoppet tillbaka! :)

Jag skaffade mig ett filter rätt snabbt, man läste igenom de mail/meddelanden man fått och deletade de som inte kunde bete sig. Erfarenheten visade rätt snabbt att de som skrev en eller två rader oftast inte var inte var särskilt intressanta att ha fortsatt kontakt med. "Hej, vad gör du" "Du verkar trevlig, hoppas du hör av dig" etc. En del lade jag tid på ändå bara för att se om de lyckades fördjupa sina svar och frågor men det hände inte med någon av dem. Så, min erfarenhet säger att det inte är någon större ide att svara på de mail/meddelanden som inte verkar ha läst profilen och ställer frågor utifrån den och berättar något om sig själv i sitt första meddelande.
Jag har haft trevliga mailkonversationer med flera, så det finns ju trevligt folk därute med. Däremot så sållade jag bara på hur trevliga folk var att konversera med inte så mycket på utseende osv. Det underlättade för mig :).

Jag skaffade mig ett filter rätt snabbt, man läste igenom de mail/meddelanden man fått och deletade de som inte kunde bete sig. Erfarenheten visade rätt snabbt att de som skrev en eller två rader oftast inte var inte var särskilt intressanta att ha fortsatt kontakt med. "Hej, vad gör du" "Du verkar trevlig, hoppas du hör av dig" etc. En del lade jag tid på ändå bara för att se om de lyckades fördjupa sina svar och frågor men det hände inte med någon av dem. Så, min erfarenhet säger att det inte är någon större ide att svara på de mail/meddelanden som inte verkar ha läst profilen och ställer frågor utifrån den och berättar något om sig själv i sitt första meddelande.
Jag har haft trevliga mailkonversationer med flera, så det finns ju trevligt folk därute med. Däremot så sållade jag bara på hur trevliga folk var att konversera med inte så mycket på utseende osv. Det underlättade för mig :).
Ja just det och jag är nu inne på mitt andra nätdejtingförhållande ;) (så jag har provkört lite med inte bara konverserat).

Nejnej. Jag förstod dig. Och det är ju verkligen inte lätt att veta vad folk menar.
Att vilja träffa någon betyder en sak för mig och uppenbarligen någonting annat för en annan.

Men, precis som @stjarnhimmel säger så känns det inte som om folk verkligen LÄSER profiltexterna...

Det är sorgligt. Och frustrerande. Men så läser man storys som @Voff 's och då blir man ju glad och får hoppet tillbaka! :)

Nu i november har det gått ett år och vi mår väldigt bra båda två i detta. Min bror träffade ju en tjej också på pannkakan för ett bra tag sen och de verkar ha väldigt kul ihop de med. Svärmor och hennes gubbe, också ett pannkakspar, har hängt ihop i några år nu och är så himla sköna ihop.
Jag kikar in här då och då och håller tummarna för er alla andra. Ge inte upp :up:

Hur ska man inleda en konversation?
När jag var i svängen för 5 år sen så var jag medlem på MP och hade inte betalat för medlemskap. Jag kunde således inte skicka meddelande direkt om jag inte fick meddelande av någon som var betalande medlem.
Jag såg en (eller totalt några stycken) profiler jag gillade och skickade då en sk "nyfiken groda". Fick svar och startade konversation med ett par av dem.

Så mitt sätt att inleda en konversation var nog vad en del här skulle kalla tråkig och sålla bort.
Jag är väldigt tacksam att min sambo/fästman inte gjorde det utan blev lika nyfiken på mig som jag var på honom ;):love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka