Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är märkligt att nördarna, esteterna etc i ena sekunden söker sig till tjejer som är väldigt olika de själva, olika värderingar etc. Och sen i nästa sekund hör jag hur de är missnöjda med att tjejerna inte förstår dem och har olika värderingar och olika intressen.
Jag har försökt vara med de grabbiga killarna men det funkar inte! Vi har inget gemensamt och jag blir bara irriterad!
Så nu känner jag att alternativet är att vara själv eller med grabbiga killarna.
Ana dig till hur många kvinnor i motsvarande ålder som beskriver sig som 'tjej'.Alldeles oavsett vad en karl menar, men... När en snubbe använder orden gosa, busig osv, är det bara jag som känner mig som en pedofil? Liksom, för mig låter det lika hemskt som när en 50-åring kallar sig pojke![]()
Tjej känns iaf bättre än pojke, och kan väl snarare motsvara kille, värre då om de kallar sig flickor. Nu skulle jag iofs inte vara överdrivet glad över en 50-årig kille heller utan i det läget känns man som ett bra ordAna dig till hur många kvinnor i motsvarande ålder som beskriver sig som 'tjej'.
Sorry, men är det inte exakt det beteendet du beskriver här?
Motsvarigheten till pojke bör väl närmast vara flicka snarare än tjej?Ana dig till hur många kvinnor i motsvarande ålder som beskriver sig som 'tjej'.
Ana dig till hur många kvinnor i motsvarande ålder som beskriver sig som 'tjej'.
Haha ja jag gör samma sak, 29 år och tjejMotsvarigheten till pojke bör väl närmast vara flicka snarare än tjej?
@gul_zebra När jag var yngre tyckte jag att det var töntigt med 30-åringar som kallade sig killar eller tjejer. Nu är jag nästan trettio och skulle inte kalla mig för kvinna utan tjej om jag själv skrev en sån där profil. Alltså törst jag inte ha en åsikt om en femtioårig man som kallar sig kille för jag kommer säkert sitta som femtioåring själv och ba "kvinna? jag? näää, tjej är jag väl?"
![]()
Pojke/flicka däremot är enligt mig urfel benämning för någon som är över typ 17.
Det hade väl varit kul att svara att man är lättad att det inte handlar om sex utan bara lite kramar när någon vill mysa/gosa, alternativt lek om någon är busig. Föreslå en hundprommenad med en fiktiv hund om någon känner sig busig, säg att hunden älskar när man busar med den och kastar pinnar.Undrar om dessa män blir förvånade om det inte blir sex som de förväntat sig. Om tjejen trodde det var några kramar och en puss det handlade om ..
Jag har personligen inget mot att kallas kvinna, men kallar mig själv för tjej för det mesta.Fast vad associerar ni med kvinna om ni inte vill kallas det?
Är 39 och har inget emot varken kvinna eller tjej.
Däremot flicka![]()
Vänta till du är 50, och notera hur din bortre 'tjej'-gräns på nåt mystiskt sätt flyttat sig en 10-15 år fram i tiden.Haha ja jag gör samma sak, 29 år och tjejKvinna känns så jävla gammalt på något vis. Men jag har nån magisk gräns där på typ... 35-40 ungefär där man blir alldeles för gammal för att vara tjej så 50+ går verkligen fetbort så sett. Eh, no offence till gamlingarna i tråden...
![]()
Det skulle inte förvåna mig ett enda litet dugg - men jag kommer nog aldrig kalla mig för flicka iaf!Vänta till du är 50, och notera hur din bortre 'tjej'-gräns på nåt mystiskt sätt flyttat sig en 10-15 år fram i tiden.
Jag är 41 och JA jag är en tjej... Inte en kvinna.. Kvinna om mej själv blir helt fel ... Men som sagt jag är ingen flicka.. Då blir de pedovarning... Jag stöter på killar inte män.. (20 - 30) 25 åringar... typ... Och nej det är inte pojkar, eller jo det är de ju ... Hmm ... Äh det får nån annan reda ut![]()
Känner också igen det, så jag gissar också P1.Hörde nyligen att de pratade på radio om att kvinnor inte vill kalla sig för just kvinnor, att "kvinnor" är något som används nästan bara när det pratas om statistik eller "några andra". Tror det var på P1 de pratade om det, men minns inte riktigt vad de sa mer än att det var vanligt. Kom att tänka på det nu när jag läste den här trådenNågon som hörde programmet jag tänker på och vet vad sjutton det var för något? Skulle vilja höra det i sin helhet om möjlighet fanns...
Känner också igen det, så jag gissar också P1.
Googling ger Språket;
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/475116?programid=411
Visst är det irriterande!
Jag har försökt vara med de grabbiga killarna men det funkar inte! Vi har inget gemensamt och jag blir bara irriterad!
Så nu känner jag att alternativet är att vara själv eller med grabbiga killarna.
Det kanske ligger något i det som @Petruska skrev tidigare, att tex musiker och konstnärer gillar någon som är lite beundrande.
Det är märkligt att nördarna, esteterna etc i ena sekunden söker sig till tjejer som är väldigt olika de själva, olika värderingar etc. Och sen i nästa sekund hör jag hur de är missnöjda med att tjejerna inte förstår dem och har olika värderingar och olika intressen. Varför väljer de då inte tjejer som är mer lika de själva?
För de vill gärna vara vän med mig. Men blir inte attraherade eller kära. Så då måste jag alltså minska ner min nördighet och mitt musikintresse för att de ska se mig som mer än vän? Och det vill jag INTE!