Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Bubbla (var det nog som frågade om det var läge att själv ta första kontakt eller vad det stod)

Svar: JA! Man bör ta kontroll över sitt eget dejtande! Det är ju mycket roligare och bättre än att bara bli uppsökt. (Om man blir det) Ta kontakt med de som du hittar och blir nyfiken på och som tilltalar dig. :)

Är det attraktivt att vara "busig"??

Kritikern och skeptikern tott :crazy:

Busig är det "gamla" sex...
Förut va "alla" busiga" som ville ha sex..
Det nya är att man numer vill MYSA... = ha sex...
Så om nån säger sig vara mysig så vill den ha sex...

Inte lätt att hänga med ibland...

Jag hade tolkat MYSA som att personen snarast ville undvika sex, men gärna ville ha kroppskontakt ändå.

Ja..,Suck att folk inte kan skriva rakt ut.. Det blir ju lättare för alla..
Istället ska det vara omskrivningar så man får gissa vad det betyder...

@Bubbla (var det nog som frågade om det var läge att själv ta första kontakt eller vad det stod)

Svar: JA! Man bör ta kontroll över sitt eget dejtande! Det är ju mycket roligare och bättre än att bara bli uppsökt. (Om man blir det) Ta kontakt med de som du hittar och blir nyfiken på och som tilltalar dig. :)

Tack för input :) och jag inser ju när du säger det sådär att det är helt självklart faktiskt.

Det där får mig att vilja lägga all dejting på hyllan... Varför ska det vara så svårt att skriva/säga vad man vill? Vill man ligga, varför ska det vara så svårt att skriva just det? Vill jag bara ligga så skulle jag inte ha något emot att någon är rak med att det är just det den vill. Vill jag ha ut något annat av relationen lär jag ju ändå backa ur när det leder åt fel håll.. Så varför slösa tid?

Och likaså alla som blir tysta möss och total ignorerar ens kontaktförsök efter att man setts en eller ett par gånger.. Det är väl bara att tacka för sig? (Alltså på dejtingsidan tycker jag att det är ok att inte alltid svara, men om man har träffats känns det inte ok att bara strunta i den andra)

Ja, nu har jag fått ut mig lite besvikelser. Har bokat fika med killen jag skrev tidigare om, nu i veckan. Min kompis reaktion var typ: "alltså vad är det med dig och killar som inte bor i närområdet?" Haha ja, säg det. Denna stad är väl inte stor nog åt mig (Stockholm). :D

Japp det har jag talat om. Men de har bara velat att vi ska vara vänner, De har talat om att jag inte är vad de letar efter och inte varit attraherade.
Jag är i samma sits, de jag gillar är ofta nördiga eller musiker, och de är aldrig intresserade av mig. Däremot har de gärna mig som vän. De killar jag lär känna som är mer grabbiga och gärna har träning som största intresse blir intresserade och då är jag totalt ointresserad.

Jag är i samma sits, de jag gillar är ofta nördiga eller musiker, och de är aldrig intresserade av mig. Däremot har de gärna mig som vän. De killar jag lär känna som är mer grabbiga och gärna har träning som största intresse blir intresserade och då är jag totalt ointresserad.
Visst är det irriterande!
Jag har försökt vara med de grabbiga killarna men det funkar inte! Vi har inget gemensamt och jag blir bara irriterad!
Så nu känner jag att alternativet är att vara själv eller med grabbiga killarna.

Det kanske ligger något i det som @Petruska skrev tidigare, att tex musiker och konstnärer gillar någon som är lite beundrande.

Det är märkligt att nördarna, esteterna etc i ena sekunden söker sig till tjejer som är väldigt olika de själva, olika värderingar etc. Och sen i nästa sekund hör jag hur de är missnöjda med att tjejerna inte förstår dem och har olika värderingar och olika intressen. Varför väljer de då inte tjejer som är mer lika de själva?

För de vill gärna vara vän med mig. Men blir inte attraherade eller kära. Så då måste jag alltså minska ner min nördighet och mitt musikintresse för att de ska se mig som mer än vän? Och det vill jag INTE!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka