Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Delat intresse samt att min häst knyter upp mig, tar tid och äter mig ur huset så jag kan inte förmå mig att svara alla dem som vill ha en resepartner till långresorna. Tar hellre någon med samma "problem".
Herregud måste man ha häst för att vara pank nu också, var fan tog min häst vägen?! :p

Nä men jag håller med resten. Själv skulle jag inte stå ut med en snubbe som inte har någon hobby att ägna sig åt utan bara hänger framför Netflix typ, men inte måste han ha häst för det. För egen del är det mycket en personlighetsgrej, folk som saknar hobbys brukar jag helt enkelt tycka är skittråkiga, det blir liksom så tomt där innanför skalet på något vis.

Delat intresse samt att min häst knyter upp mig, tar tid och äter mig ur huset så jag kan inte förmå mig att svara alla dem som vill ha en resepartner till långresorna. Tar hellre någon med samma "problem".
Fast bara för att man inte har häst betyder det ju knappas att man vill resa långt? Och bara för att man har häst betyder det ju inte att man INTE vill resa långt.

Så för rättvisans skull borde alla som har en mindre kostsam hobby än sin partner byta hobby?
Nej, men jag förstår inte varför man ska lägga sig i hur mycket pengar ens partner lägger på sina hobbys så länge man inte riskerar att hamna i lyxfällan. Dvs, om jag har en dyr hobby måste ens partner snåla in. Det känns ju lite skevt. Då kanske man har för dyr hobby om den egna ekonomin inte räcker till...

Nej, men jag förstår inte varför man ska lägga sig i hur mycket pengar ens partner lägger på sina hobbys så länge man inte riskerar att hamna i lyxfällan. Dvs, om jag har en dyr hobby måste ens partner snåla in. Det känns ju lite skevt. Då kanske man har för dyr hobby om den egna ekonomin inte räcker till...
Vem har lagt sig i?

Vem har inte råd med sin hobby?

Vad menade du då med att han helst ska ha en billigare hobby? :)
Han. Jojo.

På vilket sätt är högre fasta utgifter att föredra framför lägre om alla berörda är nöjda?

Det var ju du som oroade dig för Lyxfällan. Inte jag. Så du borde ju se den fördelen.

Och du fortsätter överdriva. Helst är betydligt starkare än optimalt.

Han. Jojo.

På vilket sätt är högre fasta utgifter att föredra framför lägre om alla berörda är nöjda?

Det var ju du som oroade dig för Lyxfällan. Inte jag. Så du borde ju se den fördelen.

Och du fortsätter överdriva. Helst är betydligt starkare än optimalt.

Okay, så hobbys räknas till fasta avgifter?
Så länge alla parter är nöjda är det väl inget problem.

Nej, jag ville bara veta hur du tänkte :).

Vad är det som säger att ens partner ska bekosta någons intresse? När jag var sambo så betalade jag allt som rörde mina hästar själv och som singel så betalar jag fortfarande allt själv. Han fick bekosta sina intressen så bekostar jag mina, jag letar inte partner för att ha någon att dela foderkostnaderna med.

Hästhållningen måste man ju se som en fast utgift tycker jag.Träningar och utrustning är väl något mer förhandlingsbart.

Och med den prioritet som hästen ges i varje valsituation både tidsmässigt och ekonomiskt, så faller det sig väl ganska naturligt att förhålla sig likartat till partners hobbykostander samt tiden det tar.

Rättvisemålet handlar mer om nöjdhet än ekonomisk rättvisa, tycker jag. Om jag är sugen på ärtsoppa och partner på hummer, tycker jag inte att jag ska ha mellanskillnaden in på mitt konto av rättviseskäl. Eller om min nya vinterjacka är på rea. Inte måste partners jacka vara på rea den också av det skälet?

Sen är ju samhället ganska orättvist. Min partner skulle behöva byta både jobb och bransch (och utbildning) för att komma upp i mina inkomster, men jag har inte råd att hålla oss med motsvarande varsin häst.

Jag är förvisso inte en klädsnobb, men jag tycker mode är kul och tänker på vad jag har på mig för det mesta. Den nuvarande har absolut noll intresse av kläder och hasar för det mesta runt i mjukisbyxor och fleecetröja. Jag kunde inte bry mig mindre, han är liksom inte min accessoar. Jag tror att man vinner på att ha ett öppetsinne.

Det är jag övertygad om att man gör! I nätdejtingvärlden tar det bara så förbaskat mycket tid och energi att vara öppetsinnad och försöka dejta alla man annars skulle dissa liksom.

Men jag gallrar kanske lite väl hårt...

Det är jag övertygad om att man gör! I nätdejtingvärlden tar det bara så förbaskat mycket tid och energi att vara öppetsinnad och försöka dejta alla man annars skulle dissa liksom.

Men jag gallrar kanske lite väl hårt...
Jag gallrade rejält när jag var aktiv i den svängen. Till sist var det så illa att ingen dög för mig ;)

Jag orkade vara så öppensinnad som det krävs, helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX