Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulleinte ta kontakt med någon som är "snygg enligt idealet, normen"
För jag tror vi är för olika

Jag kan inte förklara det bättre än så.

Jag skulleinte ta kontakt med någon som är "snygg enligt idealet, normen"
För jag tror vi är för olika

Jag kan inte förklara det bättre än så.
Jag kan förstå om du menar att den personen medvetet rättar sig efter ett konventionellt ideal för att passa in i det. Är man då själv t ex hippietypen så kan man känna att man har för olika livsinställning.

Jag kan förstå om du menar att den personen medvetet rättar sig efter ett konventionellt ideal för att passa in i det. Är man då själv t ex hippietypen så kan man känna att man har för olika livsinställning.
Precis.

Jag brukar ofta falla för små nördar. Eller musiker och konstnärer. Oftast rätt korta och taniga.

När då en "traditionellt snygg" kille, vältränad sportkille, ville vara med mig för ett antal år sedan så blev det konstigt i min hjärna.

Med tanke på vad Red_Chili skrev, är det så att du inte kan bli attraherad av en kille som ser "riktigt snygg" ut?

Tillägg: Snygg, inte-snygg, whatever, tycke och smak är olika för olika människor, men jag utgår från att ni menar enligt konventionell smak.

I nätdejtingen handlar det ju om att vid första anblick "gilla" eller "inte gilla" - innan man bestämmer sig för att läsa mera om en person eller inte. "För snygga" attraherar mig inte, liksom inte runda heller...eller långhåriga. Tar inte kontakt med sådana själv, men de kan vara hur trevliga och härliga som helst ändå, men det får jag inte veta. "Första gallringen" för mig är helt ytlig.

I nätdejtingen handlar det ju om att vid första anblick "gilla" eller "inte gilla" - innan man bestämmer sig för att läsa mera om en person eller inte. "För snygga" attraherar mig inte, liksom inte runda heller...eller långhåriga. Tar inte kontakt med sådana själv, men de kan vara hur trevliga och härliga som helst ändå, men det får jag inte veta. "Första gallringen" för mig är helt ytlig.

Okej, om jag förstår dig rätt.
"För snygg" - snygg enligt idealmannen. Men inte snygg enligt dig?

Jag trodde vi pratade om vad du ansåg vara snyggt.

Håller med @tott .

Dvs första gallringen är helt ytlig. Och inte bara utseendemässigt.
Dissade just en man som är 11 år äldre än jag enbart pga ålder.

Och det är förmodligen skitdumt, men kan inte rå för det.

Utseendemässigt brukar jag även välja bort dom som ser lite "klädsnobbiga" ut också helt enkelt för att jag vårdar mina fördomar och inte tror att en sån man skulle uppskatta att gå bredvid mig när jag är osminkad och iklädd slitna jeans.

Hela den här nätdejtingresan är en slags självinsikt, känner jag...

Ja det är ju ytligt.. Det tänker jag också.,
Jag letar nog efter någon som jag känner mig bekväm med. Och min erfarenhet är att jag trivs bäst med nördar eller esteter. Däremot bryr jag mig inte om utseendet på dessa utan jag letar efter någon vars värderingar, livsstil etc kan funka med min.
Jag trivs inte med någon person som är en "stureplanstyp" som bara vill ha dyra kläder och mat etc eller en grabbig sportkille som bara pratar sportresultat.

Precis.

Jag brukar ofta falla för små nördar. Eller musiker och konstnärer. Oftast rätt korta och taniga.

När då en "traditionellt snygg" kille, vältränad sportkille, ville vara med mig för ett antal år sedan så blev det konstigt i min hjärna.

Där ser man! :)
Jag är rätt kort, smal och nördig. Jag har ett tekniskt jobb och gillar datorer/teknik.
Men jag är också rätt så sportig av mig och hyffsat vältränad. Gillar att träna helt enkelt.
Kul att veta att det finns dom som inte bara går efter idealet :)
Vad anses som "traditionellt snygg" förresten? :) Är det tall, dark and handsome som vanligt ? :D

Jag är rätt kort, smal och nördig. Jag har ett tekniskt jobb och gillar datorer/teknik.
Men jag är också rätt så sportig av mig och hyffsat vältränad. Gillar att träna helt enkelt.
Vad anses som "traditionellt snygg" förresten? :) Är det tall, dark and handsome som vanligt ? :D
Haha..:rofl:

Jag väljer också bort "för snygga" :)

Hoppar in i den här diskussionen ...

På HP tex men framförallt Tinder (badoo) så klickar jag oxå nej på uppenbara "brats" hur snygga de än må va.. Kanske fel...

MEN har börjat tänka om... Och överlåter numer "beslutet" till den andra sidan ;) Dvs ser jag nåt jag gillar så klickar jag numer JA oavsett... Och tänker "vill de inte ha mej klickar ju de nej" har blivit väldigt förvånad flera ggr då de jag tyckt va "för snygga" sagt JA tillbaka ;) Men till deras nackdel (inte alltid dock :p ) är de oftast bara ute efter sex och inte förhållande..
Nu är ju jag singel och tänker fortfarande inte leva i celibat tills jag hittat rätt :p så som sagt inte alltid bara negativt ;)

Håller med @tott .

Dvs första gallringen är helt ytlig. Och inte bara utseendemässigt.
Dissade just en man som är 11 år äldre än jag enbart pga ålder.

Och det är förmodligen skitdumt, men kan inte rå för det.

Utseendemässigt brukar jag även välja bort dom som ser lite "klädsnobbiga" ut också helt enkelt för att jag vårdar mina fördomar och inte tror att en sån man skulle uppskatta att gå bredvid mig när jag är osminkad och iklädd slitna jeans.

Hela den här nätdejtingresan är en slags självinsikt, känner jag...
Jag är förvisso inte en klädsnobb, men jag tycker mode är kul och tänker på vad jag har på mig för det mesta. Den nuvarande har absolut noll intresse av kläder och hasar för det mesta runt i mjukisbyxor och fleecetröja. Jag kunde inte bry mig mindre, han är liksom inte min accessoar. Jag tror att man vinner på att ha ett öppetsinne.

Börjar resignera...

Dels över om jag är kräsen på nåt sätt när man kollar 1000 profiler och det bara är ett fåtal som lockar. Ett problem som inte skulle finnas i garderobskön 02:00...

Dels över att det verkar finnas fler tjejer som har motorcykel än som har häst.

Börjar resignera...

Dels över om jag är kräsen på nåt sätt när man kollar 1000 profiler och det bara är ett fåtal som lockar. Ett problem som inte skulle finnas i garderobskön 02:00...

Dels över att det verkar finnas fler tjejer som har motorcykel än som har häst.
Det viktiga är ju att det finns en person som är rätt...
Men det kan ju vara så att du är kräsen..

Det viktiga är ju att det finns en person som är rätt...
Men det kan ju vara så att du är kräsen..

Jo, jag nöjer mig med en, men var håller hon hus? Blev väl besviken på hur man (jag) klickar bort folk för att en sak av tio inte stämmer. Skulle vederbörande knacka på dörren istället så skulle de bli insläppta utan tvekan...

Jo, jag nöjer mig med en, men var håller hon hus? Blev väl besviken på hur man (jag) klickar bort folk för att en sak av tio inte stämmer. Skulle vederbörande knacka på dörren istället så skulle de bli insläppta utan tvekan...
Ja då får du skuta vara så kräsen.
Kräv inte att hon har häst utan ett eget intresse o vill ha liknande livsstil som du dvs inga långresor

Så bra att du talar om för tråden att du är vältränad. :laugh:
Eller var detta en variant av kontaktannons?:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt