Jag skulleinte ta kontakt med någon som är "snygg enligt idealet, normen"
För jag tror vi är för olika
Jag kan inte förklara det bättre än så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan förstå om du menar att den personen medvetet rättar sig efter ett konventionellt ideal för att passa in i det. Är man då själv t ex hippietypen så kan man känna att man har för olika livsinställning.Jag skulleinte ta kontakt med någon som är "snygg enligt idealet, normen"
Precis.Jag kan förstå om du menar att den personen medvetet rättar sig efter ett konventionellt ideal för att passa in i det. Är man då själv t ex hippietypen så kan man känna att man har för olika livsinställning.
Med tanke på vad Red_Chili skrev, är det så att du inte kan bli attraherad av en kille som ser "riktigt snygg" ut?
Tillägg: Snygg, inte-snygg, whatever, tycke och smak är olika för olika människor, men jag utgår från att ni menar enligt konventionell smak.
I nätdejtingen handlar det ju om att vid första anblick "gilla" eller "inte gilla" - innan man bestämmer sig för att läsa mera om en person eller inte. "För snygga" attraherar mig inte, liksom inte runda heller...eller långhåriga. Tar inte kontakt med sådana själv, men de kan vara hur trevliga och härliga som helst ändå, men det får jag inte veta. "Första gallringen" för mig är helt ytlig.
Okej, om jag förstår dig rätt.
"För snygg" - snygg enligt idealmannen. Men inte snygg enligt dig?
Jag trodde vi pratade om vad du ansåg vara snyggt.
Precis.
Jag brukar ofta falla för små nördar. Eller musiker och konstnärer. Oftast rätt korta och taniga.
När då en "traditionellt snygg" kille, vältränad sportkille, ville vara med mig för ett antal år sedan så blev det konstigt i min hjärna.
Haha..Där ser man!
Jag är rätt kort, smal och nördig. Jag har ett tekniskt jobb och gillar datorer/teknik.
Men jag är också rätt så sportig av mig och hyffsat vältränad. Gillar att träna helt enkelt.
Kul att veta att det finns dom som inte bara går efter idealet
Vad anses som "traditionellt snygg" förresten?Är det tall, dark and handsome som vanligt ?
![]()
Jag väljer också bort "för snygga"![]()
Jag är förvisso inte en klädsnobb, men jag tycker mode är kul och tänker på vad jag har på mig för det mesta. Den nuvarande har absolut noll intresse av kläder och hasar för det mesta runt i mjukisbyxor och fleecetröja. Jag kunde inte bry mig mindre, han är liksom inte min accessoar. Jag tror att man vinner på att ha ett öppetsinne.Håller med @tott .
Dvs första gallringen är helt ytlig. Och inte bara utseendemässigt.
Dissade just en man som är 11 år äldre än jag enbart pga ålder.
Och det är förmodligen skitdumt, men kan inte rå för det.
Utseendemässigt brukar jag även välja bort dom som ser lite "klädsnobbiga" ut också helt enkelt för att jag vårdar mina fördomar och inte tror att en sån man skulle uppskatta att gå bredvid mig när jag är osminkad och iklädd slitna jeans.
Hela den här nätdejtingresan är en slags självinsikt, känner jag...
Varför måste tjejen prompt ha häst?Dels över att det verkar finnas fler tjejer som har motorcykel än som har häst.
Det viktiga är ju att det finns en person som är rätt...Börjar resignera...
Dels över om jag är kräsen på nåt sätt när man kollar 1000 profiler och det bara är ett fåtal som lockar. Ett problem som inte skulle finnas i garderobskön 02:00...
Dels över att det verkar finnas fler tjejer som har motorcykel än som har häst.
Varför måste tjejen prompt ha häst?
Det viktiga är ju att det finns en person som är rätt...
Men det kan ju vara så att du är kräsen..
De måste inte ha häst men de behöver ha en egen passion.Delat intresse samt att min häst knyter upp mig, tar tid och äter mig ur huset så jag kan inte förmå mig att svara alla dem som vill ha en resepartner till långresorna. Tar hellre någon med samma "problem".
Ja då får du skuta vara så kräsen.Jo, jag nöjer mig med en, men var håller hon hus? Blev väl besviken på hur man (jag) klickar bort folk för att en sak av tio inte stämmer. Skulle vederbörande knacka på dörren istället så skulle de bli insläppta utan tvekan...
Så bra att du talar om för tråden att du är vältränad.Där ser man!
Jag är rätt kort, smal och nördig. Jag har ett tekniskt jobb och gillar datorer/teknik.
Men jag är också rätt så sportig av mig och hyffsat vältränad. Gillar att träna helt enkelt.
Kul att veta att det finns dom som inte bara går efter idealet
Vad anses som "traditionellt snygg" förresten?Är det tall, dark and handsome som vanligt ?
![]()