Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju ett djur? Det är inte en person?
Hälsa kan jag göra precis som med en person. Men sen vet jag inte hur man umgås med en hund?
Vad är problemet här? Umgås med en hund? Det är väl inget konstigt, det är ju en hund? Hälsa på den och klappa den, det räcker långt!!

Ajdå. ;)

Person som i att den är en egen individ med en personlighet.

Hälsa kan jag göra precis som med en person. Men sen vet jag inte hur man umgås med en hund?
Då tycker jag att du ska säga till människa att du är lite ovan att umgås med hundar men att du är intresserad och vill lära dig mer om hundar. Bra inbjudan till hundägaren att få prata om (kanske) sitt största intresse i livet!

Lyckans dig som har så delikata problem. Jag har varit reggad i 2 dygn och har fått några meddelanden, men inte alls till problem dock. En ointressant typ som frågar och frågar som jag måste avveckla innan han tror jag är intresserad.

Vet inte om det är något delikat problem. Visst en ego-boost såklart, men det innebär ju inte att jag tycker att alla de (nu typ 25) som skickat ett mail är intressanta för mig.

Vet du... jag får känslan av att du förstorar upp saken och hittar ett problem som inte finns.
Jag tror också att du är så inställd på att göra det som "ska vara rätt" istället för att bara vara dig själv, slappna av och bara vara nyfiket inställd till både hund och människa.

Nej, du anses inte som konstig. Jag tror att det uppskattas :). Men förvänta dig inte heller svar. De få som har skrivit till mig har inte varit intressanta. Det är större chans att du får svar på nån som redan skrivit till dig.

Jag förväntar mig såklart ingenting. Självklart är det större chans att jag får svar från de som skrivit till mig, tänker att de redan gjort en sållning och tyckt att jag på nåt sätt är intressant (även om jag nu förstått att en del skickar till typ allt och alla, fast inte skriver man väl till nån som man inte ens vill ha svar ifrån?).

Alltså, jag tror inte nätdejting är nåt för alla. Jag är kass på det bl.a. Jag är snabb på att dissa folk för att de är för gamla/unga/outbildade/socialt inkompetenta/för fula/för snygga/whatever... Vilket gör att jag inte ens ids hålla på att skriva mail i all oändlighet.

Jag träffade min pojkvän ute på krogen (det händer tydligen fortfarande), han är "egentligen" för ung, för snygg och har fel typ av utbildning. Men han är perfekt för mig ändå! Vi har många gemensamma värderingar och det känns som att vi känt varandra längre än de snart två månader vi träffats.

Kan säga att det oftast inte avtar, men man får fler mail om man är online mycket. Är man aldrig online så får man inte så många mail. Eftersom jag får fler mail än jag vill/orkar svara på så är jag ganska hård i sållningen på vilka jag svarar. De som lägger ner lite möda på första mailet brukar jag svara på. Ibland tack, men nej tack, ibland för ett fortsatt intresse. Massutskick a la "läget?" går bort om inte presentationen är något utöver det vanliga.

Hittar du någon du vill maila - go for it. Antingen får du svar eller så har du i alla fall ego-boostat någon som du tyckte var intressant och det kan ju inte skada :)

Men han var så snygg att det inte spelade nån roll... :o
Jordan Catalano ja, åh jag har haft my so-called life maraton senaste dagarna :love: kanske borde hålla mig borta från det så jag inte dissar folk som inte ser så ut

Jag väljer också bort "för snygga" :)
Jag är nog lite 50/50 men känner mig skeptisk över de som riktigt riktigt bra ut, för varför skulle dom vilja ha mig + att många av dom vet att dom är snygg och blir dryg om det :yuck:

Men det är väl korkat?
Vad har dom stackars killarna gjort för ont för att bli bortvalda bara pga en utseendegrej?

Är väl inte konstigare än att någon väljer bort folk som är "för fula"?
Alla attraheras ju av olika saker och det är inte mycket att göra åt det. För den som är med på en dejtingsida så är väl tanken att ta kontakt med de som attraherar, annat vore ju bara slöseri med tid. Annat vore om det var en sida för att hitta nya vänner, där är det dumt att låta annat än personlighet spela in, men de flesta tänker ju att det kan vara trevligt att attraheras av sin dejts utseende också :)

@Hero, nu hamnade inläggen många sidor bak (hjälp vad det hinner skrivas mycket här när jag är borta från buke en dag :p). Men ja, hittills har jag nog inte dissat någon enbart för att de sagt "Fin hund, ska vi gå på dejt" eller vad jag nu hade som exempel. Det har bara gett mig ännu en anledning till att inte bli intresserad. Många som kommer och tar kontakt är halvfeta, sliskiga män som är 40-45år gamla (vilket jag ser som för gammalt för mig). Hade det någonsin dykt upp en man som sett trevlig ut, varit i rätt ålder och haft potential att bli intressant så hade jag inte dissat honom enbart för att han inlett med "fin hund, ska vi dejta?".

Och när det gäller hundar rent generellt så är både jag och mina hundägande vänner överens om att männen inte ens behöver bry sig om hundarnas existens om de inte vill, men de måste acceptera att hundarna finns och är en del av våra liv. Det betyder ju inte att hundarna följer med på dejter eller så, men om det blir mer än bara någon enstaka dejt kommer det ändå aldrig leda någonvart om mannen ska gå runt och klaga på att hundägaren måste gå ut med sin hund tex. (Ett av mina ex suckade alltid högt om jag skulle ut på långpromenad med hundarna, jag var jobbig som inte bara kunde sitta i en soffa och glo på tv med honom hela dagar utan faktiskt ville ut och röra på mig. Det... fungerar inte riktigt då)

@Red_Chili
Okej :), jag önskar att jag hade det modet. Då onlinedejting är ganska hopplöst. Dock kanske man kan prata lite mer än bara föreslå en dejt efter ett ord. Det låter lite framfusigt. Men sen det där med ålder. Det kan vara väldigt svårt ibland att bedöma. Jag har väl den fördelen/nackdelen att jag ser mycket yngre ut än min riktiga ålder.
Ja, det är klart att man förstår att hundarna kommer vara en del av hennes liv. Det ända jag inte riktigt kan förstå är dom som sover i samma säng som sina hundar. Nattsömnen är ganska helig för en annan :). Däremot skulle jag aldrig klaga om hon skulle iväg och rasta hundarna. Två av mina ex hade hundar, eller ja deras familj. Jag följde mer än gärna med som sällskap när dom skulle ut :). Det blir dock jobbigt om man ska vara upp i varann hela tiden. Jag har gärna lite egen tid också... så om hon rastar hunden kan jag ut och jogga tex :) Inga problem.

Är väl inte konstigare än att någon väljer bort folk som är "för fula"?
Alla attraheras ju av olika saker och det är inte mycket att göra åt det. För den som är med på en dejtingsida så är väl tanken att ta kontakt med de som attraherar, annat vore ju bara slöseri med tid. Annat vore om det var en sida för att hitta nya vänner, där är det dumt att låta annat än personlighet spela in, men de flesta tänker ju att det kan vara trevligt att attraheras av sin dejts utseende också :)
Jag uppfattade det inte som att det gällde att personerna inte var attraktiva, utan att dom var attraktiva OCH "för snygga".

Ja, det är precis lika dumt att välja bort en partner som man gillar och är attraherad av p g a att hen är för ful.

Jag väljer också bort "för snygga" :)
Med tanke på vad Red_Chili skrev, är det så att du inte kan bli attraherad av en kille som ser "riktigt snygg" ut?

Tillägg: Snygg, inte-snygg, whatever, tycke och smak är olika för olika människor, men jag utgår från att ni menar enligt konventionell smak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX