Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig är det märkligt att oombett skicka bilder på ragg till ett ragg, ja. I och med corzettes reaktion förutsatte jag att det var så det gick till. Något annat har jag inte diskuterat.

Hur andra gör med sina ragg bryr jag mig inte så mycket om - tycker båda om att skicka bilder på sina ragg så kör på, kunde inte engagera mig mindre i det faktiskt. Så länge alla är nöjda och glada etc.
Jag läste in inte det där "oombedd" lika tydligt, och inte alls i följdfrågorna.

Jag skulle personligen inte uppskatta att i efterhand få reda på att ett av mina ragg skickat bilder på mig till höger och vänster.
Men vi är alla olika.
Jag tänker att alla bilder man "släpper iväg" till någon annan (person eller plats) får man räkna med är fria för allmänheten.

Jag läste in inte det där "oombedd" lika tydligt, och inte alls i följdfrågorna.
Inte?

Corzette skriver:

"Gotland pratar inte med mej sen jag lessna på att han skicka bilder på de han ligger med. (och jo jag fattar att man ligger runt (i hans fall) när man är singel men jag behöver liksom inte se eller veta vilka de e)"

Jag kan inte tolka det som något annat än att hon får bilderna oombett. I och med min tolkning, att det var helt oombett, frågar jag henne hur i hela friden han motiverade att skicka dem eftersom jag förutsätter att hon inte bett om dem. Hade jag inte tolkat det som oombett hade jag ju inte heller frågat hur han motiverade det - det hade ju varit motiverat av att hon bett om bilderna.

Du får ursäkta men det känns som att du nitpickar just nu.

Du får ursäkta men det känns som att du nitpickar just nu.
Och jag tycker att du läser selektivt. I mitt andra inlägg skrev jag "att företeelsen i sig (att skicka en bild på ett ragg till ett annat ragg) skulle vara så oerhört märkligt tycker jag är överdrivet". Alltså handlingen oavsett sammanhanget, som jag uppfattade att du och Voff kommenterade. Eftersom ni verkade så förbluffade så delgav jag min syn på och erfarenhet av det.

Eftersom ni verkade så förbluffade så delgav jag min syn på och erfarenhet av det.
Ja, jag var "förbluffad" över att man oombett skickar bilder på ragg till ett ragg. Då kommer du och argumenterar för att det inte alls är konstigt att skicka bilder till ragg om båda är med på det. Varpå jag säger att ja, är båda med på det så fine men är det oombett är det jävligt skumt. Då svarar du att "Jag läste in inte det där "oombedd" lika tydligt, och inte alls i följdfrågorna" varpå jag väldigt tydligt förklarar 1) varför jag tyckte att det uppenbart var oombett och 2) varför jag skrev som jag gjorde.

Jag förstår faktiskt inte problemet. Det känns som att du vill göra nån form av poäng men jag missar den helt och hållet är jag rädd. För mig är det rätt enkelt, hade @corzette uttryckligen bett om att få se bilder på sitt raggs ragg hade hon nog inte skrivit att hon "inte behöver se eller veta vilka dom är". För ber man om bilder så får man ju bilder, det förstår ju de flesta. Alltså tycker jag att det är oförskämt att skicka bilderna eftersom hon förmodligen inte alls bett om att få se dem. Ingenting annat.

Om jag missar nåt så upplys mig gärna. Är poängen bara "man får visst skicka bild på sina ragg till sina ragg" så säger jag bara kör på, jag har aldrig argumenterat emot något liknande.

Fick idag ännu en förklaring till varför jag inte träffar någon blivande partner :p
Ett gäng killar i ungefär min ålder stod och försökte få igång en bil som vägrade starta. De frågade mig om jag hade startkablar att låna ut och det hade jag. När jag sedan berättade om det för en bekant frågade hon om de var snygga och trevliga. Jag vet inte. Jag tittade mer på bilarna än på dem och det hade alltså kunnat stå en perfekt man där utan att jag ens noterat det.

Jag fortsätter trots det läsa den här tråden, jag tycker den är intressant ;)

Någon gång, ja, andra gånger har det mest varit att någon börjat prata om vad sjutton som helst. Det finns troligtvis inget jag tycker mindre om än folk som kommer och säger "Tja, fina hundar, ska vi gå på dejt?" ungefär... Har stött på en och annan sådan och för sjutton, har de inget intresse av mina hundar så behöver de inte låtsas bry sig om dem heller (vissa står alltså och först lite pliktskyldigast frågar vad det är för ras, om de behöver mycket motion osv och sedan slänger ur sig att de vill på dejt med en ton som gör att jag förstår att de struntar fullständigt i hundarna. Gah!)
Okej, men hur slänger man inte lite snyggt att man vill dejta som då? Jag tycker inte det finns något smidigt sätt. :)
Sen det där med hundar. Hur ska man bete sig om man träffar någon med hundar ? Vilket var och varannan singeltjej verkar ha idag :). Jag har inget emot hundar men jag har själv aldrig varit särskilt intresserad. Men om det är hennes största intresse känns det väl lite artigt att fråga om dom? Men låssas man vara intresserad kommer det lysa igenom direkt att jag är mer intresserad av henne än hennes hund. Eller är det lika bra att ge upp tjejer med hund? :P

:eek: O_o

Hur i hela friden motiverade han att skicka bilder på ragg till dig?

Jag vet ju att han raggar på "mulliga 50+" så han ville väl visa hur de ser ut typ... Men som sagt nej jag har verkligen inte bett om bilder och är sannerligen inte ett dugg intresserad av att veta vad han ligger med...
Men som i "vi har inga hemligheter" så stämmer det ju rätt bra vi är rätt "raka" med att vi ligger med andra, vi hade ju inte träffats och jag hänger inte "upp mej" på någon jag bara pratar med som dessutom "sitter fast" på Gotland... Så han är fri att göra vad han vill när han är singel och inte har några som helst relationer till mej.. Men nu kom den här bilden för det första efter att vi faktiskt setts (hastigt bara för att iaf hinna ses och se om de är värt att ses igen, vilket vi bägge tycker (tyckte :p nu kanske ;) ) Och då tyckte jag faktiskt de va rent elakt av han att skicka bild på den han tillbringat natten med ... Han skrev förlåt men tror inte riktigt vi är på samma "spår" så det är liksom ingen jag ligger vaken på nätterna för hans skull...
Och efter det har vi inte chattat. Jag har frågat om han vill ses nu när jag kommer hem (är på semester i USA) men inte fått nåt svar och som sagt får jag inget svar så gör det inget...

Min Nalle och jag pratar nästan varje dag... Och kommer ev ses redan när jag kommer hem... (ev tom samma kväll som jag kommer hem :D )
men då jag försöker "ragga" skjuts hem lutar de mer åt att jag försöker få "han jag sa nej det här funkar inte"till att komma å hämta mej ;) Men det innebär å andra sidan ingenting... Där vet jag verkligen inte vad som "pågår" eller nåt... Oavsett vad jag säger och gör får jag typ samma svar som från "en kompis" så det slutar nog mer med att vi nog bara är det (eller nåt)

Men nu när jag iaf vet vad som "hänt" med den jag va (är) så kär i ... så känns det iaf bättre och förhoppningsvis beredd att ge nån annan chansen igen...

Har ju fortfarande Uppsala som jag vill ha, men där jag vet att jag nog måste låta honom gå klart sina studier först... Men vem vet...

Fick ett infall och reggade mig på HP igår kväll. Det är ju helt sjukt vilken respons det blev. Antar att det är för att jag är ny? Och att det avtar? Vad gör man med alla meddelanden, "måste" man svara på allt (vill understryka att jag bara fått trevliga, om än en del rätt korta, sådana än så länge).

Fick ett infall och reggade mig på HP igår kväll. Det är ju helt sjukt vilken respons det blev. Antar att det är för att jag är ny? Och att det avtar? Vad gör man med alla meddelanden, "måste" man svara på allt (vill understryka att jag bara fått trevliga, om än en del rätt korta, sådana än så länge).

Haha, ibland önskar jag att man var tjej istället :). Men det förklarar ju varför jag nästan aldrig får några mail eller svar på mina.
Det är ett överskott av killar på dating siter. Plus att killar anses vara den som ska ta första steget.
Så det är väl bara att börja välja och vraka ;)

Tack :) känner mig rätt oartig om jag inte svarar men känns som ohållbart att göra det, i alla fall nu.
Mmm, jag har vant mig vid att jag sällan får svar och får jag svar är det oftast korta och trista svar. Men då förstår man att dom inte är intresserade. Dock blir datingsidor lite av en ond cirkel. Man orkar inte skicka intressanta mail och gräva ner sig på alla profiler när man ändå nästan aldrig får svar. Det slutar med att många killar "mass mailar" till tjejer för att se om man får någon respons och kan bygga vidare. Men visst hade det vare roligare om man fick en förklaring.

Senast ändrad:
@Hero Man behöver väl inte gräva ner sig i någons profil, bara läsa presentationen och svara utifrån den? Åtminstone jag är mer benägen att svara om jag ser att personen läst och tagit in vad jag skrivit i min presentation. Sedan beror det även på vad personen skrivit i sin egen presentation. Stämmer det inte överens med min så är det ointressant.

Haha, ibland önskar jag att man var tjej istället :). Men det förklarar ju varför jag nästan aldrig får några mail eller svar på mina.
Det är ett överskott av killar på dating siter. Plus att killar anses vara den som ska ta första steget.

Fler svar behöver ju inte betyda att det är fler jag är intresserade av. Men en viss ego-boost är det väl om inte annat. Har försökt svara nu, efter att ha tittat på profil etc. Men så då kanske jag anses som konstig om jag vill ta första steget och maila någon?

Mmm, jag har vant mig vid att jag sällan får svar och får jag svar är det oftast korta och trista svar. Men då förstår man att dom inte är intresserade. Dock blir datingsidor lite av en ond cirkel. Man orkar inte skicka intressanta mail och gräva ner sig på alla profiler när man ändå nästan aldrig får svar. Det slutar med att många killar "mass mailar" till tjejer för att se om man får någon respons och kan bygga vidare. Men visst hade det vare roligare om man fick en förklaring.

Förstår att det blir så.. Jag har försökt svara (betar av...) de som verkar lite mer seriösa och då med en kommentar om varför (typ ngt i text/fakta som jag inte känner är ngt för mig). Men om man då får svar tillbaka...jag har inte riktigt tiden att bolla allt med alla. Jag antar som sagt att det avtar med tiden. Jag har inte ens varit reggad ett dygn ju.

Fast alla mail jag fått har i stort sett varit från personer som inte läst min presentation och alltså inte är aktuella. Dvs om jag skrivit att jag vill träffa någon i område X och i ålder runt X så har folk totalt ignorerat det,.

Det känn som om männen missar en sak! dvs många verkar bara maila till alla tjejer!
istället borde de maila färre och istället läsa presentationerna och se om det är rimligt.
Men många killar verkar göra en grej av att inte få svar och istället maila, maila, maila.. till allt och alla.

Jag vill inte ha många svar. Jag vill ha kontakt med rätt person.

Okej, men hur slänger man inte lite snyggt att man vill dejta som då? Jag tycker inte det finns något smidigt sätt. :)
Sen det där med hundar. Hur ska man bete sig om man träffar någon med hundar ? Vilket var och varannan singeltjej verkar ha idag :). Jag har inget emot hundar men jag har själv aldrig varit särskilt intresserad. Men om det är hennes största intresse känns det väl lite artigt att fråga om dom? Men låssas man vara intresserad kommer det lysa igenom direkt att jag är mer intresserad av henne än hennes hund. Eller är det lika bra att ge upp tjejer med hund? :P

Är man intresserad av någon så är man väl också intresserad av att veta mer om deras intressen? Då låtsas man ju inte. Sedan kanske man inte delar dem, men det är ju en helt annan sak. När jag har dejtat killar som spelat sporter som jag inte är särskilt intresserad av frågade jag ändå hur det gått efter träningar och matcher - eftersom jag var intresserad av deras liv.

Sedan är det ju individuellt vad någon uppskattar och inte uppskattar att man frågar om (angående det här med hundar) men det är ju omöjligt att veta på förhand oavsett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka