Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning om vad han och flickvän har för överenskommelse.
Till mej har han inte nämnt flickvännen. Henne har jag hittat via fb som jag luskat ut (utan problem då han har samma profilbild på Badoo och Fb så det är ju samma person). På fb står det alltså "är ihop med X sen X datum".

Men återstår ju att se om han kanske nämner henne (?) Men han har ju inte gjort det på en hel vecka.

Okej

Lite uppdatering

Han som jag träffade ett tag som typ aldrig hörde av sej har träffat en ny (vilket jag anat) men nu fått svart på vitt..

Den otrogna hade nog ingen överenskommelse med tjejen som nu vet att han varit otrogen (han gick hela vägen)

Gotland pratar inte med mej sen jag lessna på att han skicka bilder på de han ligger med. (och jo jag fattar att man ligger runt (i hans fall) när man är singel men jag behöver liksom inte se eller veta vilka de e)

Han jag sa "nej det här funkar inte" till pratar jag fortfarande med

Nykomlingar är

"Nallebjörnen" en 25 åring som inte vill ha nåt seriöst men som är bland de mysigaste jag vart med sen exet.. Vilket säger mkt... Får väl se vart de slutar... Mys är ju väldigt gosigt iaf (ja alltså inte bara sex utan på riktigt gosig)

Tobbe 23 (eller 25 ? Inte för att jag bryr mej ;) ) tror inte han är min typ men vem vet ? Snackar om att ses

"Täby" 21 år ... Som återkommit efter en typ 2-3 månaders tystnad. Kan kanske va nåt men vet inte ... Lite ung, inte helt min typ men vem vet :p

Sen en del andra "sexkontakter" som jag pratar med ...

Så ingen nätdejting just nu för mej då jag har några jag kollar "vad som händer" ...

Blev singel i början av juli efter att (inklusive avbrott mitt i) 4-4,5 år långt förhållande.
Gick med i HP (var där för skojs skull långt tidigare innan jag och ex:et blev ett par för att en kompis alltid pratade om det) + kollade in Tinder, inte egentligen för att jag måste ha någon nu utan för att hela mitt liv sen typ gymnasiet har varit i princip runt mitt ex, är 25 nu och jag kan knappt komma på NÅGON som inte har mitt ex på fb eller som är gemensam vän med nära vänner till han så kände att jag ville uppdatera kontaktnätet, hitta någon ny bekantskap och liksom se var det leder, kanske klickar det med någon, kanske inte, ingen stress.

Men hur gör man? Pratar ju i perioder med vissa men när, var, hur beslutar man sig för att ses IRL? Hur vet man ens att man vill? Och var ska man ses? Och vad ska man hitta på?
Hela mitt tonårsliv/början på vuxenlivet har inte riktigt haft dessa problem.

Såna som typ skriver direkt "hej ska vi ses" går bort, de känns för "vill bara ligga ikväll"

Jag ger mig in lite motvilligt här igen. Har den senaste tiden haft ett långdistansförhållande som jag uppfattade i högsta grad som seriöst, men när killen i fråga inte ville riktigt komma hit och hälsa på (jag tror iofs att han vill, men att det är lite struligt, men i min värld så är det: vill man - så försöker man åtminstone) så har jag lagt det på is. Vi har liksom inte uttalat att är slut, men vi pratar inte med varandra och jag vet att han anser att han man inte pratat med varandra efter en viss tid så är förhållandet slut. Så jag försöker gå vidare.

Återupptog mitt konto på hp. Träffat två pers därifrån på fika, trevligt, men nej nej, fanns absolut inget där. Har egentligen tänkt släcka ner sidan och liksom tänkt att jag ska vara själv, men så dyker det upp en person där allt bara flyter i mailen, vi skriver långa och ibland ganska djupa mail. MEN han bor ju inte här i krokarna, men ändå på något sätt hanterbart avstånd (med tanke på tidigare 260 mil så känns 20-30 mil eller vad det nu är helt okej) Han kommer till min stad inom överskådlig framtid och då har vi bokat in en fika, så får vi se. So far verkar han lite för bra för att vara sann, så jag är väl inställd på att bilderna inte alls stämmer med verkligheten och att han egentligen är en respektlös och egotrippad idiot eller psykopat

Blä!!! På hp har jag som ålder jag söker 45 - 53. Har på ett halvt dygn fått 6 meddelanden, varav 5 är av killar yngre än 40, och två av killar under 30. :yuck::arghh::wtf::turd:

Blä!!! På hp har jag som ålder jag söker 45 - 53. Har på ett halvt dygn fått 6 meddelanden, varav 5 är av killar yngre än 40, och två av killar under 30. :yuck::arghh::wtf::turd:
Folk verkar ha svårt att läsa det där, jag har inställt 24-30, vete tusan hur många 35 plus:are som skriver... för att inte tala om 40+:are...

Folk verkar ha svårt att läsa det där, jag har inställt 24-30, vete tusan hur många 35 plus:are som skriver... för att inte tala om 40+:are...

...och 27-åringar som frågar om jag vill träffas. Svarade till den senaste typ, Nej jag träffar ingen som inte förstår ord och siffror. Blir så trött!

Folk verkar inte läsa texten alls. Eller i alla fall män. De verkar bara skicka till alla på halva dejtingsidan istället för de som passar in på vad de söker.

Folk verkar inte läsa texten alls. Eller i alla fall män. De verkar bara skicka till alla på halva dejtingsidan istället för de som passar in på vad de söker.
Dom kanske såg för mycket My so-called life då dom var yngre och fick för sig att ej läskunnig socialt konstig typ är eftertraktat ;)

Jag tycker inte att det är konstigt att prata om och visa bilder på ragg för ett annat ragg. Men såklart inte som oombett märkligt skryt.
Och jag skulle aldrig vilja se mitt raggs andra ragg och skulle tycka att det var väldigt märkligt om ett ragg helt plötsligt började skicka bilder till mig för att visa. Alla är vi olika.

När jag dejtade och låg runt som mest hade jag aldrig ens kommit på idén att nåt ragg skulle vilja se hur mina andra ragg eller ligg såg ut. Vad ska dom göra med den infon? Printa och rama in? Känns lika relevant att skicka bilder på nuvarande ragg som att skicka bilder på nåt ex baraföratt.

Oj, hundtricket ? :p Eller hur fungerar det? Jag är för feg/blyg för att ragga i RLF.

Någon gång, ja, andra gånger har det mest varit att någon börjat prata om vad sjutton som helst. Det finns troligtvis inget jag tycker mindre om än folk som kommer och säger "Tja, fina hundar, ska vi gå på dejt?" ungefär... Har stött på en och annan sådan och för sjutton, har de inget intresse av mina hundar så behöver de inte låtsas bry sig om dem heller (vissa står alltså och först lite pliktskyldigast frågar vad det är för ras, om de behöver mycket motion osv och sedan slänger ur sig att de vill på dejt med en ton som gör att jag förstår att de struntar fullständigt i hundarna. Gah!)

skulle tycka att det var väldigt märkligt om ett ragg helt plötsligt började skicka bilder till mig för att visa. Alla är vi olika.
Jo men det skulle nog de flesta tycka. Det är ju kass kommunikation. Och i fallet i tråden var kommunikationen uppenbarligen inte tillfredsställande för den ena. Men att företeelsen i sig (att skicka en bild på ett ragg till ett annat ragg) skulle vara så oerhört märkligt tycker jag är överdrivet.

Men att företeelsen i sig (att skicka en bild på ett ragg till ett annat ragg) skulle vara så oerhört märkligt tycker jag är överdrivet.
För mig är det märkligt att oombett skicka bilder på ragg till ett ragg, ja. I och med corzettes reaktion förutsatte jag att det var så det gick till. Något annat har jag inte diskuterat.

Hur andra gör med sina ragg bryr jag mig inte så mycket om - tycker båda om att skicka bilder på sina ragg så kör på, kunde inte engagera mig mindre i det faktiskt. Så länge alla är nöjda och glada etc.

Välkommen. Det är bara snubbar i 25-årsåldern som raggar på mig. Högst irriterande. Även om jag kanske borde känna mig smickrad. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka