Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen alls, det jag sagt är att jag anser det vara moraliskt fel och respektlöst mot flickvännen.
Så trots att hon inte lovat henne något, trots att de inte har nån överenskommelse, trots att hon inte har några obligations gentemot henne så anser du fortfarande det vara moraliskt fel?

Jag skulle inte bry mig en millimeter om vilken den okända tjejen var som min sambo sexchattade med på nätet. Och skulle nån tjej säga nej och vara "moralisk" så skulle ju min sambo bara gå vidare till nästa eftersom problemet ligger hos honom. Så för min del, även om det så vore att @corzette smsade med MIN sambo, skulle jag säga: Kör på. Hans ansvar, hans fel, hans problem.

Det är inte ditt fel att HAN gör det, men DU är respektlös som fan mot partnern. Han må vara den som får ta ansvar för sina handlingar men dina handlingar är lik förbannat på ditt ansvar.

Och tro mej JAG tar fullt ansvar för mina handlingar !!! Men med det sagt har jag INGA som helst ansvar gentemot andras handlingar eller eventuella relationer

För min del kan det ju va så att han (utan att ha sagt till flickvännen) letar en ny innan han gör slut... Är det rätt ? nej ... Kan det hända mej om det nu skulle gå så långt ? Ja ... Men återigen mina handlingar står jag fullt och fast för !

Och nej det är inte första, andra eller ens 5e gången jag är "den andra" kvinnan... Mitt val, mina handlingar...
INGEN av de tidigare flickvänner, sambos, äkta makar osv vet ens om att jag existerat...

Respektlöst och Moraliskt fel ? Den moralen står helt för din egen del... Alla tycker vi olika...

Flirtade IGÅNG ???
Oj ... Så det är mitt fel att han flirtar med mej ? För vadå ? Att jag finns ?

Ja skitstövlar finns det gott om... Men om jag flirtar tillbaka med en upptagen kille så är det inte mitt fel att han gör det *PUNKT*
Och att jag gillar det vi skriver om ... Japp det gör jag def ...
Nu har jag faktiskt inte sagt att just DU började, men ni är väl två om det? (Jag skrev ur allmänt perspektiv om saken som sådan)
Nått tyckte du om att han hade en flickvänn, annars hade du aldrig brytt dig om att nämna det. Fick inte intrycket att det var ett plus att hon fanns....

Fattar inte varför det alltid ska vara så viktigt att få nån typ av medhåll när man gör sig till tredje part.

Så trots att hon inte lovat henne något, trots att de inte har nån överenskommelse, trots att hon inte har några obligations gentemot henne så anser du fortfarande det vara moraliskt fel?

Jag skulle inte bry mig en millimeter om vilken den okända tjejen var som min sambo sexchattade med på nätet. Och skulle nån tjej säga nej och vara "moralisk" så skulle ju min sambo bara gå vidare till nästa eftersom problemet ligger hos honom. Så för min del, även om det så vore att @corzette smsade med MIN sambo, skulle jag säga: Kör på. Hans ansvar, hans fel, hans problem.
Ja, självklart tycker jag det.
Jag hade inte brytt mig i vem den okända tjejen var jag heller såvida det inte var någon polare eller nåt - men jag vet hur sjukt sårad jag hade blivit om det varit min snubbe och jag förstår inte hur man med gott samvete kan delta i att göra det mot en annan människa.

Och tro mej JAG tar fullt ansvar för mina handlingar !!! Men med det sagt har jag INGA som helst ansvar gentemot andras handlingar eller eventuella relationer

För min del kan det ju va så att han (utan att ha sagt till flickvännen) letar en ny innan han gör slut... Är det rätt ? nej ... Kan det hända mej om det nu skulle gå så långt ? Ja ... Men återigen mina handlingar står jag fullt och fast för !

Och nej det är inte första, andra eller ens 5e gången jag är "den andra" kvinnan... Mitt val, mina handlingar...
INGEN av de tidigare flickvänner, sambos, äkta makar osv vet ens om att jag existerat...

Respektlöst och Moraliskt fel ? Den moralen står helt för din egen del... Alla tycker vi olika...

Ja du får absolut ha en helt annan moral, men du kan ju knappast påstå att du har någon som helst respekt gentemot flickvännen.

Nu har jag faktiskt inte sagt att just DU började, men ni är väl två om det? (Jag skrev ur allmänt perspektiv om saken som sådan)
Nått tyckte du om att han hade en flickvänn, annars hade du aldrig brytt dig om att nämna det. Fick inte intrycket att det var ett plus att hon fanns....

Fattar inte varför det alltid ska vara så viktigt att få nån typ av medhåll när man gör sig till tredje part.

Jag hade ju redan chattat med han ett tag när jag fick reda på de så såklart det inte va positivt å jag blev sur....
Och nej jag är inte kär i honom (hade nog blivit om jag inte vetat om flickvännen dock, vad vet jag ?)...
Och då undrar du säkert varför jag fortfarande chattar ? Jo för att det är kul och jag gillar att ha kul..
Speciellt som jag precis "tappat" en kille jag trodde väldigt mkt på så vill jag ha roligt "just nu" och då skiter jag högaktningsfullt i om den jag har kul med har tjej eller inte...

Jag hade ju redan chattat med han ett tag när jag fick reda på de så såklart det inte va positivt å jag blev sur....
Och nej jag är inte kär i honom (hade nog blivit om jag inte vetat om flickvännen dock, vad vet jag ?)...
Och då undrar du säkert varför jag fortfarande chattar ? Jo för att det är kul och jag gillar att ha kul..
Speciellt som jag precis "tappat" en kille jag trodde väldigt mkt på så vill jag ha roligt "just nu" och då skiter jag högaktningsfullt i om den jag har kul med har tjej eller inte...
Tycker bara det är en märklig kovändning när du innan skrev att om det var din kille skulle du absolut vilja veta, alltså verkade en tredjepart vara nått du själv inte skulle vilja råka ut för.

Tycker bara det är en märklig kovändning när du innan skrev att om det var din kille skulle du absolut vilja veta, alltså verkade en tredjepart vara nått du själv inte skulle vilja råka ut för.

Absolut ! Är jag den som drabbas hoppas jag tjejen har "viljan" att berätta för mej... Jag vill inte ha en pojkvän till svin...
Att ha KUL med svin är en helt annan sak..

Som att se andra göra bort sej - det är kul
Att själv göra bort sej - Inte lika kul

Men visst jag skrattar ju åxå när andra gör bort sej. Dubbelmoral... Absolut !

Jag hade inte brytt mig i vem den okända tjejen var jag heller såvida det inte var någon polare eller nåt
Precis. Jag känner precis likadant. Vem den okända tjejen på nätet är hade jag inte kunnat bry mig mindre om. Hade det varit en vän hade det varit någon med en relation till mig, med sina egna obligations till mig, hade det varit en annan grej.

Skit samma, vi kommer inte förstå varandra. Jag fattar inte varför så många kvinnor envisas med att lägga ansvaret för snubbens trohet på ANDRA KVINNOR bara.

Senast ändrad av en moderator:
Precis. Jag känner precis likadant. Vem den okända tjejen på nätet är hade jag inte kunnat bry mig mindre om. Hade det varit en vän hade det varit någon med en relation till mig, med sina egna obligations till mig.

Skit samma, vi kommer inte förstå varandra. Jag fattar inte varför så många kvinnor envisas med att lägga ansvaret för snubbens trohet på ANDRA KVINNOR bara.
Jag lägger inte ansvaret för snubbens trohet på henne, det är HANS ansvar att vara trogen. Jag tycker bara att det är fel mot flickvännen att vara delaktig i otroheten när man vet om att det finns en flickvän. Precis samma sak gäller i mina ögon om könen vore de motsatta/andra. Men that's just me. Som du säger, skit samma.

On another note - alltså jag är inte den som är den, jag är inte rädd för att binda mig, har inga som helst issues på den fronten, har som mest bara inte asbråttom.
Men när en snubbe spenderar ett par dagar åt att bit för bit recensera min profil med tillhörande kommentarer (som i 100% av fallen består av olika varianter av "jag också, vi är ju gjorda för varann, tihi!" tills jag påpekar att en grej är utdaterad och helt annorlunda nu och snubben replikerar med att "jamen det går det också, vi är så lika!") för att därefter börja babbla om att flytta ihop, alltså... :nailbiting: :wtf:
Jag sa åt honom att han är skitcreepy när han är så på (nåja, i finare ord förvisso) så nu sitter han och intygar att han förstår och är allmänt inställsam, vilket mest känns creepy det också :cautious: Tror jag ska se mig om efter en till katt.

Jag tänker så här. Jag försöker att inte delta i sådant som jag inte skulle uppskatta att andra gjorde mot mig. Tex snacka skit, så även om jag inte känner personen som det snackas om så vill jag inte delta i snacket eller ens lyssna. Jag vill inte delta i mobbing även om jag inte har några "obligations" mot personen som blir utsatt, Jag vill inte delta i skitsnack även om jag inte har någon relation till den det snackas om. Om jag tycker att något är fel och det är något jag själv inte vill bli utsatt för då deltar jag inte i den aktiviteten oavsett om jag har en relation till den som blir utsatt eller ej. Jag gör det inte för att jag har ett ansvar eller har lovat att göra så eller något sådant, jag gör det för att det är så jag själv vill att andra gör. Sen orkar jag inte diskutera otrohet för det är så komplicerat. Jag försöker dessutom att undvika att umgås med människor som inte beter sig schysst mot andra människor, varför skulle jag vilja ha dem i min sfär?

Jag försöker dessutom att undvika att umgås med människor som inte beter sig schysst mot andra människor, varför skulle jag vilja ha dem i min sfär?
Och det är ju du :). När jag var singel ville jag oftast inte "umgås" med killar, jag ville ligga med dem, och brydde mig då inte särskilt mycket om hur de var som personer.

Sexchatt intresserar och intresserade mig inte alls så det kan jag inte alls sätta mig in i. Men jag dömer ingen, alla går vi igång på olika saker.

Jag tänker så här. Jag försöker att inte delta i sådant som jag inte skulle uppskatta att andra gjorde mot mig. Tex snacka skit, så även om jag inte känner personen som det snackas om så vill jag inte delta i snacket eller ens lyssna. Jag vill inte delta i mobbing även om jag inte har några "obligations" mot personen som blir utsatt, Jag vill inte delta i skitsnack även om jag inte har någon relation till den det snackas om. Om jag tycker att något är fel och det är något jag själv inte vill bli utsatt för då deltar jag inte i den aktiviteten oavsett om jag har en relation till den som blir utsatt eller ej. Jag gör det inte för att jag har ett ansvar eller har lovat att göra så eller något sådant, jag gör det för att det är så jag själv vill att andra gör. Sen orkar jag inte diskutera otrohet för det är så komplicerat. Jag försöker dessutom att undvika att umgås med människor som inte beter sig schysst mot andra människor, varför skulle jag vilja ha dem i min sfär?
:bow:
Jag håller med, jag vill inte vara delaktig och, medvetet eller ej, "okej;a" beteenden jag tycker är fel. Där bland skitsnack, otrogenhet och mobbning.

Det är ju otroligt vanligt med att upptagna söker bekräftelse på nätet och utnyttjar tom andras längtan efter kärlek för att själva bli lite bostade. Slutade tillslut räkna dom utan bara struntade i dom. Precis som jag struntade i alla andra som inte var det jag sökte eller som jag såg nått realistiskt med.
Och det var sanslöst vilken smörja de kunde skriva för att rättfärdiga sitt nätflirtande och försöka få en att mjukna upp och svara :wtf:
Men precis som @monster1 skriver. Jag personligen vill inte ha del i någon annans olycka även om ansvaret inte är mitt.

Och angående "ansvar".....Tycker det är rätt stört faktisk att anse sig ha "rätt" att ge folk information som kan påverka deras relation om man annars anser sig stå helt utanför den. Att klappa sig själv på axeln i den situationen är det största av självlureri man kan pyssla med.

Och det är ju du :). När jag var singel ville jag oftast inte "umgås" med killar, jag ville ligga med dem, och brydde mig då inte särskilt mycket om hur de var som personer.

Sexchatt intresserar och intresserade mig inte alls så det kan jag inte alls sätta mig in i. Men jag dömer ingen, alla går vi igång på olika saker.
Jupp jag köper kravmärkt mat också och blir avtänd av folk som tror att växthuseffekten är en "naturlig svängning" ;).

P Jag fattar inte varför så många kvinnor envisas med att lägga ansvaret för snubbens trohet på ANDRA KVINNOR bara.
För att det är lättare för de flesta kvinnor att kritisera andra kvinnor än män, tror jag. När det gäller allvarlig kritik, alltså. som ett slags mönster - ett av de många mönster när det gäller könen som bidrar till att fucka upp världen. Om du undrar vad jag tror.

haha ... Jag har faktiskt slutat bry mej helt om flickvännen... Inte mitt problem !
Men jodå vi pratar fortfarande... Och det är HETT !! Så nej varför ska jag sluta med honom ? Jag har ju skitkul !
Och vadå som sagt ... Flickvännen är hans problem inte mitt !

Roa dig du så länge det varar om det är det du vill, men jag skulle tippa på att du inte är den enda han roar sig med.

Flickvännen tycker jag bara synd om, är det nåt som svider, gör ont och gör skada, så är det när någon går bakom ryggen på en och sviker.

För att det är lättare för de flesta kvinnor att kritisera andra kvinnor än män, tror jag. När det gäller allvarlig kritik, alltså. som ett slags mönster - ett av de många mönster när det gäller könen som bidrar till att fucka upp världen. Om du undrar vad jag tror.
Fast även i homosexuella förhållanden läggs mycket av skulden på den mannen som partnern var otrogen med. "Han visste ju att han var upptagen och trots det så satte han på honom. Har folk ingen moral längre".

Eller för den delen när kvinnan har varit den som varit otrogen då är det ju inte heller direkt ovanligt att det öses mycket galla över mannen som kvinnan var otrogen med. Eller i vissa fall tom den bedragne åker till "rivalen" och muckar bråk med honom.

Kan det inte vara snarare så att det är lättare att lägga skulden på någon annan än ens partner? Det är helt enkelt lättare att hantera om det var någon annans fel?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka