Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh nu måste jag få skriva av mig lite. Följer denna tråd lite till å från för att peppa mig själv att våga ut å dejta igen och de har den gjort:)
Har pratat med en Superhärlig kille som inte bor så långt ifrån mig å vi hade en dejt planerad idag. Första dejten för mig sen de tog slut mellan mig å exet. Självklar så vart jag toksjuk ihårkväll med hög feber å halsont å vaknade imorse med ingen röst:( skrev de direkt till dejten å som tur var förstod han. Jag var typ livrädd att han skulle typ jaha Tack å hej då..
Så istället så bokade vi in en ny dejt på onsdag. Men nu till de som gör mig nervös. Jag sa att vi kunde ses efter han var klar på gymmet och så säger han att vi kan ju gymma tillsammans. Å såklart svarar jag.
-ja men va kul :banghead:
Jg älskar att träna men har inte vart på ett gym på 5 år, jag blir nervös för bad jag ska ha på mig , tänka om jag inte orkar någonting mm :nailbiting:
Så är de någon annan som gått på en "gym dejt" får ni gärna säga hur de va :)

Dagens slå-huvudet-i-väggen-presentation:
Jag tycker inte man ska nätdejta om man har blivit våldtagen och/eller är feminist och behandlar alla män som potentiella våldtäktsmän som feminister faktiskt gör.

Har jag fel? Hur mycket förtroende har du för män om du blivit våldtagen och/eller om du är feminist? Just det..

:banghead:

Jag tycker inte man ska nätdejta om man har blivit våldtagen och/eller är feminist och behandlar alla män som potentiella våldtäktsmän som feminister faktiskt gör.

Har jag fel? Hur mycket förtroende har du för män om du blivit våldtagen och/eller om du är feminist? Just det..

Toppen att han hade det i sin presentation i alla fall så att det är tydligt vilket stolpskott han är. :up: Nu behöver folk inte slösa energi och tid på att lära känna honom först innan hans åsikter kommer fram! :cool:

The fuck did I just read? Är mänskan på riktigt?! O_o

Hur långt avstånd har ni på när ni använder Tinder? Finns det några städer/stadsdelar som är mer tindervänliga än andra? Jag har hört att Lilla Essingen ska vara bra "Tinderområde" haha :D Just för att det finns så många ettor där det bor singlar. :P Någon som kan bekräfta detta?

Hur långt avstånd har ni på när ni använder Tinder? Finns det några städer/stadsdelar som är mer tindervänliga än andra? Jag har hört att Lilla Essingen ska vara bra "Tinderområde" haha :D Just för att det finns så många ettor där det bor singlar. :P Någon som kan bekräfta detta?
Jag hoppar in och svarar att jag har satt den på 47km (fråga inte varför den inte är satt på typ 50...) eftersom jag är hemskt trött på distansförhållanden. Jag vill ha nära, såpass nära att man kan umgås utan att behöva planera hela dagar och hittills fungerar det fint. Skulle det dock "ta slut" på människor i närheten så kan jag väl dra den lite längre.

I grund och botten tror jag att det är individuellt hur långt man kan röra sig och hur anpassningsbar man är. Vissa har inga problem att åka 2 timmar för att hälsa på en ev partner, men jag har tröttnat rejält efter att ha haft ett förhållande som höll något år mellan mig och en person i Holland...

Jag har inställt på 20 km tror jag. Har gratisversionen så kan inte välja mer specifikt, men det räcker fint, finns massor med singlar i stockholmsområdet öht :)

Vad svarar en på: ;) ?
Inget annat, bara en ;)
Jag valde att svara:

Fick även detta idag "Tråkar jag ut dig eller? Tänkte när du inte svarar" för att jag inte svarat på 2 dagar.
Sånt ger mig krypningar över hela kroppen. :crazy:

Annars har jag en dejt på gång med en som verkar väldigt trevlig men mer än så vet jag inte ännu.
Pratar med en annan som det nästan har klickat lite från min sida så här på avstånd men problemet är just avståndet. 25 mil. Inte allra längst men inte heller speciellt enkelt om det skulle dejtas.

Jag tycker inte att man ska nätdejta om man är dum i huvet. Inte dejta alls faktiskt.

Jag hoppar in och svarar att jag har satt den på 47km (fråga inte varför den inte är satt på typ 50...) eftersom jag är hemskt trött på distansförhållanden. Jag vill ha nära, såpass nära att man kan umgås utan att behöva planera hela dagar och hittills fungerar det fint. Skulle det dock "ta slut" på människor i närheten så kan jag väl dra den lite längre.

I grund och botten tror jag att det är individuellt hur långt man kan röra sig och hur anpassningsbar man är. Vissa har inga problem att åka 2 timmar för att hälsa på en ev partner, men jag har tröttnat rejält efter att ha haft ett förhållande som höll något år mellan mig och en person i Holland...

Okej :) Tack för ditt svar! Jag föredrar att ha min ev partner nära.

Jag har inställt på 20 km tror jag. Har gratisversionen så kan inte välja mer specifikt, men det räcker fint, finns massor med singlar i stockholmsområdet öht :)

Ja det finns ju massor i Sthlm. :D Jag ska flytta till Kungsholmen är det tänkt så jag tänkte att Lilla Essingen ligger väl typ där så man kan väl köra på en kort distans inställd så man hittar folk där :D Om man betalar, får man då välja specifika områden?

Jag sa ju att jag inte skulle dejta igen förrens efter min semester...

Men så "råkade" jag hamna på Badoo... Hade tråkigt ;)
Alltså de som säger att Tinder är "mest sex" (vilket den inte är) ska veta att jag tycker Badoo är rena "sex träffen" :D.... men som sagt hade tråkigt :p så satt där ...

Har vart online där den här veckan, den funkar ju lite som Tinder, du ser matchningar men kan (tydligen ?) skriva till personer ändå...
Men iaf... Trodde inte jag skulle hitta nåt :P Men pratar med några stycken och har redan träffat en :angel: .... Jag vet att jag låter ytlig ;) men alltså så snygg ! Jättetrevlig och "jordnära".... Helt enkelt rena drömkillen ;)
Jag hoppas han kan komma förbi ikväll igen ;) (pratat löst om det)

Chattar även med en kille som säger sej va i Skåne just nu... Alltså jag älskar ju facebook ;) HUR tror killen att man INTE ser att han är upptagen sen 4 år när han har den statusen tom på fb ? Han lägger upp bilder på sej och flickvännen på både profilbild och omslagsbild (vilka alltid är offentliga) ... Senast 10 timmar sen.. Jag kollade upp han rätt tidigt ;) så för mej va de ingen nyhet som så ... Men tänkte kolla hur långt han går i chatten... Och det säger jag bara... Han GÅR LÅNGT ... Hade han vart min pojkvän hade visserligen faktumet att han raggar på Badoo vart "stoppet" men hans meddelanden är så långt över gränsen för en kille som ska älska sin flickvän att det är nästan tom för mej som ändå får messen, svårt att förstå hur han kan skriva som han gör...
Nu är jag en elak jävel ;) :devil: så jag sparar allt ;)

Tycker ni jag är yberjävlig om jag lämnar över det (hur ej bestämt än) till flickvännen ?
Jamenar man vill ju inte veta att killen man är ihop med sen 4 år är en skitstövel men vill man verkligen va ihop med en sån ?
Och JA, det är inga små "gulliga mess" bara utan det är "the works"... Jag tror inte han har så många hemligheter kvar gentemot mej ;) Förutom då det faktumet att han har flickvän ;) (och då menar jag inte mej ;) )

Du kan ju börja med att skriva till killen att du tycker att han ska berätta om vad han gör för flickvännen. Det KAN ju också vara så att de har en sådan relation där det faktiskt är ok för tjejen att han raggar på andra osv, även om det inte är så vanligt kanske. Men ja, kolla med den där killen vad han säger först.

Du kan ju börja med att skriva till killen att du tycker att han ska berätta om vad han gör för flickvännen. Det KAN ju också vara så att de har en sådan relation där det faktiskt är ok för tjejen att han raggar på andra osv, även om det inte är så vanligt kanske. Men ja, kolla med den där killen vad han säger först.
Jag kanske är tjatig men varför? Varför ska @corzette lägga tid på snubben överhuvudtaget?

*kl*

Jag har hängt i de här trådarna emellanåt och ja, det här med dejting är som att köpa trisslotter - plötsligt händer det!

Jag, som inte varit ute på 1.5 år, går ut på en festkväll som anordnades i centralorten. Mot slutet av kvällen kommer en kille fram och pratar med mig. Jag hamnar hemma hos honom och blir kvar där till sena eftermiddagen. Vi byter nummer och sen den dagen hörs vi av varje dag och ses ett par dagar i veckan. Sen förra helgen är vi tillsammans och jag är alldeles omskakad. Jag har träffat en av de härligaste män jag kan tänka mig. Omtänksam, charmig, humoristisk, empatisk och intelligent är några ord som beskriver honom. Jag trodde inte det var möjligt att bli så här kär :love:

Blir lite varm i hjärtat av att läsa om alla som lyckats hitta någon de trivs tillsammans med. :love:

Själv pratar jag väl främst med två killar, den ena söker dock inget förhållande och den andra verkar vilja ha "the talk" efter tre dagar. Undrar om man kan slå ihop dem och få någon gyllene medelväg. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka