Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svarade alltid om det inte var ett meddelande som endast innehöll "hej" eller nåt motsvarande...eller nåt snuskigt (dem blockerade jag direkt). Jag skrev nåt i stil med "tack för ditt mail, men jag tror inte det är dig jag söker" (fast lite finare då ). Själv blev jag med tiden jätteledsen över att "ingen" svarade på mina meddelanden. Tog hellre ett "nej tack" än inget alls.

Körde med den biten jag med ... Att skicka ett "nej tack" ... Slutade med de efter såna här...

eller_560538a2e087c3381b7194ee.jpg

Hur selektiva är ni i urvalet med vilka ni svarar och inte? Jag har blivit medlem igen på en (gratis) dejtingsida och funderar på om jag bara skall strunta i att svara när jag inte känner någon nyfikenhet alls, eller skicka någonsorts nej tack till de jag inte känner "nejmenhejsan!!!!" inför. Jag vill ju känna någon sorts pirr av att se på och läsa profiltexten/ meddelandet inte bara total neutralitet. (Som ofta är fallet) Självklart är inte utseendet på bilderna alltid representativt för verkligheten, och det känns ju annorlunda när man träffas och man får helhetsintrycket. Men lite selektiv är jag ju.

Även om det är tråkigt att bemötas av tystnad om man tagit sig tid och kontaktat någon, så var det ju ganska vanligt (upplevde jag förra vändan) att folk faktiskt blev otrevliga när jag var rak och sa "tack för mig" i ett tidigt skede...
Jag svarar om mailen inte är helt menlösa ("hej", "gör du då", "snygg bild" osv) alternativt helt enkelt så korkade så det finns inte (sexuella, negging, thinshaming, osv). Sistnämnda förvisso med undantag då det brister ibland... Eller ganska ofta snarare... :p
Tom profil däremot försämrar chansen för svar drastiskt även om mailet är snäppet bättre än så. Likadant om mänskan bor ända borta i tjottaheiti. Jag har inget emot distans men det finns gränser för hur lång den distansen får vara och när folk skriver från typ Skåne blir jag bara matt.

Hur selektiva är ni i urvalet med vilka ni svarar och inte? Jag har blivit medlem igen på en (gratis) dejtingsida och funderar på om jag bara skall strunta i att svara när jag inte känner någon nyfikenhet alls, eller skicka någonsorts nej tack till de jag inte känner "nejmenhejsan!!!!" inför. Jag vill ju känna någon sorts pirr av att se på och läsa profiltexten/ meddelandet inte bara total neutralitet. (Som ofta är fallet) Självklart är inte utseendet på bilderna alltid representativt för verkligheten, och det känns ju annorlunda när man träffas och man får helhetsintrycket. Men lite selektiv är jag ju.

Även om det är tråkigt att bemötas av tystnad om man tagit sig tid och kontaktat någon, så var det ju ganska vanligt (upplevde jag förra vändan) att folk faktiskt blev otrevliga när jag var rak och sa "tack för mig" i ett tidigt skede...

Jag är nog ganska selektiv och det beror till största delen på vad de skriver. De som bara skriver hej eller hur är läget, måste ha skrivit en bra profil med bild för att jag ska svara och vara inom ramarna för det jag söker. I början skickade jag "nej tack" men efter att fått ett antal otrevliga meddelanden tillbaka gör jag inte det trots att jag hatar att få tystnad till svar själv, men i detta fall känns det inte värt det. Har man mailat ett tag tycker jag att man bör skriva att man inte är intresserad längre. Lika så om det är någon som skrivit ett väldigt ambitiöst första meddelande.

Norska "pannkakan" svämmar över av svenskar plötsligt! Så var det inte sist jag var medlem där. :) Lite lustigt.

Än så länge ganska få konversationer, men på den andra sidan jag hänger var det en som iallafall gjorde mig nyfiken som tog kontakt: en sportig snygging som är italienare som kom till Norge som utbytesstudent för snart tio år sedan och "blev kvar". Han stack ut lite ur mängden. Och skrev ett sympatiskt mail.

Har spanat runt lite och såg ett par som jag nog ska kontakta. Men av princip så skickar jag inte meddelanden mitt i natten.

Min vän, alias kompiscrushen, har förlovat sig!! Glad för hans skull, samtidigt som en liten bit av mig är lite svartsjuk! :o Vi var så jäkla nära så länge, och är missunnsam som en lågstadieunge som inte vill dela med sig av sin bästis! Men jag ser nyktert på det hela. Jag ska bara avundsjuka-av mig. Han är inte min soulmate och han har sidor jag blir galen på. Så den känslan går nog över. Och nu kan jag nog räkna med att få gå på bröllop, och det är ju kuuul!

Om det är totalt ointressant, tex bara "hej" eller något väldigt kort och ogenomtänkt från någon som kanske inte ens har presentation eller bild då ignorerar jag bara.
Skriver dom något ointressant men har en intressant pres så svarar jag.
Ibland kan jag svara även om det inte finns något som intresserar mig mest för att vara artig och så rinner det ut i sanden av sig självt.
Om någon har i sin presentation önskemål på sin blivande partner som absolut inte stämmer in på mig så hänvisar jag till det och säjer tack men nej tack.
Tex om det gäller att dom gärna vill ha barn och så.

:D:rofl:
Hahaha... Förlåt att jag skrattar men allt jag ser är ett sjukt sårat ego :meh: Han var säkert inte alls intresserad. Inte alls :p

Jag va lite "hur faaan svarar jag på de här" men så bara "äh orka" ...
La ut samma bild på facebook istället ...

Det va bra många som skrattade åt honom.... Jag gjorde de med efter att "paffheten" lagt sej ;)

Jag svarar dem som skrivit nåt vettigt och inte bara skriver hej eller liknande.

Jag har en rätt brutal presentationstext så jag får inte så många mail att det stör. Inte heller har jag fått några bittra svar och det är jag glad över.

Inser att jag måste bli mer kräsen. Jag tycker väl generellt att det är artigt att svara på de mail man får (om de inte är direkt otrevliga) men jag känner att jag inte har tid eller energi att artigt avböja menlösa mail i stil med Hej eller Läget som pågår i en mindre evighet utan att det leder någonstans.

Jag sa ju att jag inte skulle dejta igen förrens efter min semester...

Men så "råkade" jag hamna på Badoo... Hade tråkigt ;)
Alltså de som säger att Tinder är "mest sex" (vilket den inte är) ska veta att jag tycker Badoo är rena "sex träffen" :D.... men som sagt hade tråkigt :p så satt där ...

Har vart online där den här veckan, den funkar ju lite som Tinder, du ser matchningar men kan (tydligen ?) skriva till personer ändå...
Men iaf... Trodde inte jag skulle hitta nåt :P Men pratar med några stycken och har redan träffat en :angel: .... Jag vet att jag låter ytlig ;) men alltså så snygg ! Jättetrevlig och "jordnära".... Helt enkelt rena drömkillen ;)
Jag hoppas han kan komma förbi ikväll igen ;) (pratat löst om det)

Chattar även med en kille som säger sej va i Skåne just nu... Alltså jag älskar ju facebook ;) HUR tror killen att man INTE ser att han är upptagen sen 4 år när han har den statusen tom på fb ? Han lägger upp bilder på sej och flickvännen på både profilbild och omslagsbild (vilka alltid är offentliga) ... Senast 10 timmar sen.. Jag kollade upp han rätt tidigt ;) så för mej va de ingen nyhet som så ... Men tänkte kolla hur långt han går i chatten... Och det säger jag bara... Han GÅR LÅNGT ... Hade han vart min pojkvän hade visserligen faktumet att han raggar på Badoo vart "stoppet" men hans meddelanden är så långt över gränsen för en kille som ska älska sin flickvän att det är nästan tom för mej som ändå får messen, svårt att förstå hur han kan skriva som han gör...
Nu är jag en elak jävel ;) :devil: så jag sparar allt ;)

Tycker ni jag är yberjävlig om jag lämnar över det (hur ej bestämt än) till flickvännen ?
Jamenar man vill ju inte veta att killen man är ihop med sen 4 år är en skitstövel men vill man verkligen va ihop med en sån ?
Och JA, det är inga små "gulliga mess" bara utan det är "the works"... Jag tror inte han har så många hemligheter kvar gentemot mej ;) Förutom då det faktumet att han har flickvän ;) (och då menar jag inte mej ;) )

Jag sa ju att jag inte skulle dejta igen förrens efter min semester...

Men så "råkade" jag hamna på Badoo... Hade tråkigt ;)
Alltså de som säger att Tinder är "mest sex" (vilket den inte är) ska veta att jag tycker Badoo är rena "sex träffen" :D.... men som sagt hade tråkigt :p så satt där ...

Har vart online där den här veckan, den funkar ju lite som Tinder, du ser matchningar men kan (tydligen ?) skriva till personer ändå...
Men iaf... Trodde inte jag skulle hitta nåt :P Men pratar med några stycken och har redan träffat en :angel: .... Jag vet att jag låter ytlig ;) men alltså så snygg ! Jättetrevlig och "jordnära".... Helt enkelt rena drömkillen ;)
Jag hoppas han kan komma förbi ikväll igen ;) (pratat löst om det)

Chattar även med en kille som säger sej va i Skåne just nu... Alltså jag älskar ju facebook ;) HUR tror killen att man INTE ser att han är upptagen sen 4 år när han har den statusen tom på fb ? Han lägger upp bilder på sej och flickvännen på både profilbild och omslagsbild (vilka alltid är offentliga) ... Senast 10 timmar sen.. Jag kollade upp han rätt tidigt ;) så för mej va de ingen nyhet som så ... Men tänkte kolla hur långt han går i chatten... Och det säger jag bara... Han GÅR LÅNGT ... Hade han vart min pojkvän hade visserligen faktumet att han raggar på Badoo vart "stoppet" men hans meddelanden är så långt över gränsen för en kille som ska älska sin flickvän att det är nästan tom för mej som ändå får messen, svårt att förstå hur han kan skriva som han gör...

Tycker ni jag är yberjävlig om jag lämnar över det (hur ej bestämt än) till flickvännen ?
Jamenar man vill ju inte veta att killen man är ihop med sen 4 år är en skitstövel men vill man verkligen va ihop med en sån ?
Och JA, det är inga små "gulliga mess" bara utan det är "the works"... Jag tror inte han har så många hemligheter kvar gentemot mej ;) Förutom då det faktumet att han har flickvän ;) (och då menar jag inte mej ;) )
Yberjävlig, vet jag inte, men det vore otroligt konstigt och gränslöst att göra så, tycker jag.

Jag ser inte poängen med det.
Jag ser heller inte riktigt varför du fortsätter chatta med honom om han nu inte är intressant för dig?

Ja, det är grundförutsättningen. Jag åker dit, och vi ägnar en hel massa tid åt att prata ikapp åren. Han visar den fina gård han nyligen köpt - som är huvudinbjudan.
Och så ska vi ha riktigt trevligt.Trakten är inget ställe jag varit så mycket i så bara seightseeing med lokal guide blir kul. :)

Vad som sedan blir kvar i sinnet när jag åker hem visar sig.
Hur har du haft det?? :)

Hur har du haft det?? :)
Åker dit i mitten av veckan.
Pratat i telefon och det var trevligt. Han sa glatt att han skulle ta hand om mig när jag kom dit.
Blev lite paff för att ingen brukar komma på tanken att tänka i sådana termer gentemot mig. Nu menade han bara att han skulle se till att han som värd skulle försöka ge mig en trevlig vistelse där men orden var oväntade och ....lite roliga. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka