Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar säga att det inte är så lätt att hitta någon som är lika fantastisk som jag, och gör jag inte det kan jag lika gärna vara själv. Ingen säger emot, iallafall inte direkt till mig. ;)

Klart mindre jobbigt än som jag sa förut, att "Ja visste jag det skulle jag kanske inte VARA singel" eller "Det är inte så lätt att hitta någon det klickar med"

Mannen jag ska åka och hälsa på nästa vecka är tillbaka från sin Afrikaresa. Vi bytte aktuella kontaktuppgifter på fb ikväll.
Pirrigt.

Jag var ju som sagt väldigt kär i honom för länge sedan och har följt honom på avstånd. Han är en halvt offentlig person som är i media allt emellanåt och vi har en hel drös gemensamma bekanta. Ska bli spännande bara att träffas igen efter så många år.

Jag har inte en susning om han bara vill träffa en gammal vän eller verkligen är intresserad av något mer.

Fast jag får erkänna att det pirrar....:o

/tanten - larvig tonåring?

Mannen jag ska åka och hälsa på nästa vecka är tillbaka från sin Afrikaresa. Vi bytte aktuella kontaktuppgifter på fb ikväll.
Pirrigt.

Jag var ju som sagt väldigt kär i honom för länge sedan och har följt honom på avstånd. Han är en halvt offentlig person som är i media allt emellanåt och vi har en hel drös gemensamma bekanta. Ska bli spännande bara att träffas igen efter så många år.

Jag har inte en susning om han bara vill träffa en gammal vän eller verkligen är intresserad av något mer.

Fast jag får erkänna att det pirrar....:o

/tanten - larvig tonåring?
AHHHH KUL!!!!

så, nya dejtingtråden. :)

Jag gick igenom en skilsmässa under våren efter 25 år tillsammans och 2 barn med mitt ex. Kändes grymt jobbigt att INTE ha haft en dejt på 25 år!! Hur göra man? Jag reggade en användare på Mötesplatsen och fick en chock....1200 besökare på 2 dagar och det vällde in meddelanden...det ena värre än det andra :o Hittade allafall en man till slut...som verkade vettig och såg trevlig ut :p Vi bestämde att vi skulle träffas. Men jag höll på att avboka i sista stund:angel: Kändes otroligt jobbigt att gå på en dejt när man nästan är 50 år och helt ovan vid sånt!! Men, men till slut gick jag och det blev lyckat kan man säga..."kärlek vid första ögonkastet" för bägge 2 :love: Helt overkligt och sånt man läser om som händer andra!! När man har suttit i 3,5 timmar och berättat om sina tidigare liv och vad man vill med livet nu och inser att man tycker lika om allt....och det finns otroligt mycket känslor och spänningar....då är det bara att fortsätta lära känna personen i fråga och se vad som händer i framtiden:)

Min exman blev inte så glad att jag träffat en ny trots att det var han som ville skiljas? Nu har han allafall flippat ut rejält efter ett halvår och jag har fått ta bort honom från FB och blocka honom:( Det är dessutom jag som får berätta för våra gemensamma barn varför jag inte längre vill ha någon kontakt med deras pappa!! Tur att det är stora och kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting!! Det känns väldigt tråkigt att 25 år ska sluta så här för mitt ex och mig:(

Jag och min nya pojkvän har det jättebra tillsammans :heart Vi är särbo och träffas ofta eller så ofta vi kan lite beroende på hur vi jobbar. Vi bor i samma stad som tur är!! Det har gått väldigt fort men kändes så otroligt "rätt" från början så vi har bara kört på så att säga!!! Vi kände redan på första dejten att det skulle bli vi utan några frågetecken :heart Vi har barn bägge 2 och det har gått över förväntan med alla barn:)

Så här i efterhand känner jag att min skilsmässa var helt rätt beslut.....att gå in på Mötesplatsen var också helt rätt och att "våga" ta en chans med kärleken igen var också helt rätt!! Man vet ju inte hur livet kan bli om man inte vågar prova:)

Stort lycka till alla som ska ut och dejta!!! Hoppas att ni hittar kärleken!! För mig känns det som om jag har hitttat "den stora kärleken" än en gång i livet :love:

Mvh anaby:)

Kastade mig precis in i nätdejtingen igen efter ett långt uppehål, ungefär tre år kanske, och jag är redan less.
För det första så får man (jag) tydligen inte dröja med svaret för då kommer det genast mint 2 meddelanden till och för det andra vart är människors konversationsförmåga.
Vad sägs om:
" vad är du för en filur då?"
Vad svarar man på det?

"de är en trevlig presentation .hur ska han vara ."

"hej
smiley_flirt.gif
sugen på ses ikväll ha lite mys ?"
:yuck:

Kände bara att jag behövde kräka av mig lite, jag försöker att inte vara så dömande då jag vet att det kan sitta väldigt bra människor bakom datorn ändå men jag får så himla svårt att svara nånting vettigt på såna saker som de två övre skriver.

Eller när man försöker föra en konverstaion pch det enda man får till svar är i stil med
"Jag tränar gärna på att göra barn"
"Sex är trevligt"
osv.
:meh:

Precis så! Varför måste man "halka in" på sex efter sju skrivna rader?

Lycka till!
Och kom ihåg att i första hand ha trevligt, så ger sig resten själv! :)
Ja, det är grundförutsättningen. Jag åker dit, och vi ägnar en hel massa tid åt att prata ikapp åren. Han visar den fina gård han nyligen köpt - som är huvudinbjudan.
Och så ska vi ha riktigt trevligt.Trakten är inget ställe jag varit så mycket i så bara seightseeing med lokal guide blir kul. :)

Vad som sedan blir kvar i sinnet när jag åker hem visar sig.

Jag gick igenom en skilsmässa under våren efter 25 år tillsammans och 2 barn med mitt ex. Kändes grymt jobbigt att INTE ha haft en dejt på 25 år!! Hur göra man? Jag reggade en användare på Mötesplatsen och fick en chock....1200 besökare på 2 dagar och det vällde in meddelanden...det ena värre än det andra :o Hittade allafall en man till slut...som verkade vettig och såg trevlig ut :p Vi bestämde att vi skulle träffas. Men jag höll på att avboka i sista stund:angel: Kändes otroligt jobbigt att gå på en dejt när man nästan är 50 år och helt ovan vid sånt!! Men, men till slut gick jag och det blev lyckat kan man säga..."kärlek vid första ögonkastet" för bägge 2 :love: Helt overkligt och sånt man läser om som händer andra!! När man har suttit i 3,5 timmar och berättat om sina tidigare liv och vad man vill med livet nu och inser att man tycker lika om allt....och det finns otroligt mycket känslor och spänningar....då är det bara att fortsätta lära känna personen i fråga och se vad som händer i framtiden:)

Min exman blev inte så glad att jag träffat en ny trots att det var han som ville skiljas? Nu har han allafall flippat ut rejält efter ett halvår och jag har fått ta bort honom från FB och blocka honom:( Det är dessutom jag som får berätta för våra gemensamma barn varför jag inte längre vill ha någon kontakt med deras pappa!! Tur att det är stora och kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting!! Det känns väldigt tråkigt att 25 år ska sluta så här för mitt ex och mig:(

Jag och min nya pojkvän har det jättebra tillsammans :heart Vi är särbo och träffas ofta eller så ofta vi kan lite beroende på hur vi jobbar. Vi bor i samma stad som tur är!! Det har gått väldigt fort men kändes så otroligt "rätt" från början så vi har bara kört på så att säga!!! Vi kände redan på första dejten att det skulle bli vi utan några frågetecken :heart Vi har barn bägge 2 och det har gått över förväntan med alla barn:)

Så här i efterhand känner jag att min skilsmässa var helt rätt beslut.....att gå in på Mötesplatsen var också helt rätt och att "våga" ta en chans med kärleken igen var också helt rätt!! Man vet ju inte hur livet kan bli om man inte vågar prova:)

Stort lycka till alla som ska ut och dejta!!! Hoppas att ni hittar kärleken!! För mig känns det som om jag har hitttat "den stora kärleken" än en gång i livet :love:

Vilken härlig historia! Blev alldeles glad av att läsa :)

Jag har fortsatt att träffa första dejten från HP och vi är numera ett par :)
Vem trodde det kunde bli så rätt på första försöket :)

Grattis !!!

Själv är jag nu utom hopp med både M och H... M sa jag ju själv ifrån. H har jag fortfarande inte sett (nu 1,5 månad sen) och inte hört av mej till ... Men det hugger fortfarande i magtrakten när jag tänker på H... Men men...

Snart åker jag till USA på semester ! Det behöver jag :) Sen kan jag nog ta tag i dejtandet igen...

"Om jag säger att jag är något ofatbart sugen på dina bröst vad säger du så??"
Säga vad man vill om HP men ibland är de snabba på avstängningsknappen :up:

I övrigt ganska dött här. Utbyter mail om vildsvin och älgkalvar och ond bråd död med en snubbe sen någon dag, bra början iaf :D

När man få meddelande av män som inte ens orkat läsa min presentation....
Jag är inte speciellt utseende fixerad, men en sak håller jag hårt på. Längden.
Eftersom jag själv är 180 cm lång, så vill jag att killen i fråga är minst lika lång, och allra helst längre.
Är så grymt obekväm med korta killar.

Fick ett antal mess av killar långt unde rmin egen längd, och se blir de sura för at jag svara med att jag inte är intresserad.

På tal om sambos, fick nyckel till killens lägenhet bara sådär efter att vi bara känt varandra i 4 veckor... En aningen seriöst eller?

Vilken härlig historia! Blev alldeles glad av att läsa :)

Tack!! Känner ingen som varit med om något liknande så jag skulle nog säga att det är rätt magiskt :love:

Är otroligt tacksam att jag vågade ge det en chans för att se vad som skulle hända!!

Som min pojkvän sa: Vad ska vi vänta på om det känns helt "rätt"? Bara att lära känna varandra och se hur framtiden blir:heart

Hur selektiva är ni i urvalet med vilka ni svarar och inte? Jag har blivit medlem igen på en (gratis) dejtingsida och funderar på om jag bara skall strunta i att svara när jag inte känner någon nyfikenhet alls, eller skicka någonsorts nej tack till de jag inte känner "nejmenhejsan!!!!" inför. Jag vill ju känna någon sorts pirr av att se på och läsa profiltexten/ meddelandet inte bara total neutralitet. (Som ofta är fallet) Självklart är inte utseendet på bilderna alltid representativt för verkligheten, och det känns ju annorlunda när man träffas och man får helhetsintrycket. Men lite selektiv är jag ju.

Även om det är tråkigt att bemötas av tystnad om man tagit sig tid och kontaktat någon, så var det ju ganska vanligt (upplevde jag förra vändan) att folk faktiskt blev otrevliga när jag var rak och sa "tack för mig" i ett tidigt skede...

Hur selektiva är ni i urvalet med vilka ni svarar och inte? Jag har blivit medlem igen på en (gratis) dejtingsida och funderar på om jag bara skall strunta i att svara när jag inte känner någon nyfikenhet alls, eller skicka någonsorts nej tack till de jag inte känner "nejmenhejsan!!!!" inför. Jag vill ju känna någon sorts pirr av att se på och läsa profiltexten/ meddelandet inte bara total neutralitet. (Som ofta är fallet) Självklart är inte utseendet på bilderna alltid representativt för verkligheten, och det känns ju annorlunda när man träffas och man får helhetsintrycket. Men lite selektiv är jag ju.

Jag svarade alltid om det inte var ett meddelande som endast innehöll "hej" eller nåt motsvarande...eller nåt snuskigt (dem blockerade jag direkt). Jag skrev nåt i stil med "tack för ditt mail, men jag tror inte det är dig jag söker" (fast lite finare då ). Själv blev jag med tiden jätteledsen över att "ingen" svarade på mina meddelanden. Tog hellre ett "nej tack" än inget alls.

@tott Ja, så tänker jag också. Kanske man får ta the good with the bad, och bara låta de eventuella obehagliga meddelandena rinna av en.

Även om det är tråkigt att bemötas av tystnad om man tagit sig tid och kontaktat någon, så var det ju ganska vanligt (upplevde jag förra vändan) att folk faktiskt blev otrevliga när jag var rak och sa "tack för mig" i ett tidigt skede...

Jag bemödade mig inte att svara när det var väldigt uppenbart att de inte ens tagit sig tid att läsa min presentation, när de skrev snusk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2