Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jobbigaste är de som börjar mailet med;
Vem är du?
Vad är du för en filur?

Kan de inte läsa min profiltext?

Majoriteten verkar inte läsa profiltexten. Jag talar klart och tydligt om att jag inte är intresserad av folk som inte bor i Stockholms området. Trots det envisas män från hela landet maila. Och när jag säger att jag tycker att avståndet är ett hinder så får jag oftast till svar "Men jag är flyttbar"...!?

Hur tänker man då?? Tror dom att jag ska svara: "Jamendåså!! Flytta in till mig, vetja!" :confused:

Överhuvudtaget verkar väldigt många ignorera svårigheten med att kunna lära känna varandra och det trots att man i princip bor grannar. Hur lyckas man med 50 mils avstånd eller mer?

Eller så är det jag som gör ett problem av det....

Majoriteten verkar inte läsa profiltexten. Jag talar klart och tydligt om att jag inte är intresserad av folk som inte bor i Stockholms området. Trots det envisas män från hela landet maila. Och när jag säger att jag tycker att avståndet är ett hinder så får jag oftast till svar "Men jag är flyttbar"...!?

Hur tänker man då?? Tror dom att jag ska svara: "Jamendåså!! Flytta in till mig, vetja!" :confused:

Överhuvudtaget verkar väldigt många ignorera svårigheten med att kunna lära känna varandra och det trots att man i princip bor grannar. Hur lyckas man med 50 mils avstånd eller mer?

Jag tänker lika. Vill ha någon jag kan åka till på typ en timme.
Annars blir det så stor grej när man ska ses. Ska man ses kanske en helg i månaden?

Det är väl lättare att prata där. Kik är som att smsa, fast gratis och man behöver inte lämna ut nummer. Då behöver man inte heller logga in på dejtingsidan varje gång, utan kan fortsätta prata när man är "on the go" så att säga. :) Fast ja, har man bara sagt hej är det lite väl tidigt för att fråga sånt tycker jag.
Okej. Ja det är ju just det att dom har så bråttom. Jag vill först veta om jag iaf är lite intresserad av att fortsätta prata, då kanske det kan vara ett alternativ.

Hög igenkänningsfaktor. Jag vågar inte skriva allt jag kan reta mig på för jag inser att jag bara kommer låta bitter. :D

Men det där med att skriva igen innan personen svarat, kan möjligen vara ok någon enstaka gång.. Men jag har ex. en kille på Hp som har skickat dubbelt så många mejl som mig (10 vs. 20), som mest skickade han 4 stycken i rad när jag inte svarade. Flera bara för att tala om att han tycker att jag är söt och trevlig. Inser att människor är olika men jag tycker sånt är obehagligt.

Sen försöker jag att inte heller vara dömande, men min erfarenhet säger mig att de konversationer som inleds med totalt meningslösa saker som läget, hej, vad är du för filur, du är söt, inte leder någonstans.

Angående kik. Jag har haft det, insett att det inte passar mig och tänker inte skaffa det igen. Tacka vet jag Skype som man åtminstone kan logga ut ifrån. Jag har ingen önskat att okända människor alltid ska ha möjlighet att nå mig, hela upplägget på kik gör mig bara stressad.
:D Ja jag känner mig lite bitter och så resulterar det i att jag blir snäsig i tonen till alla som skriver.
Men hjälp, 4 gånger ja det är obehagligt. Jag tänker lite längre också, om en person är sådan redan innan man har träffats, hur beter sig denne i ett förhållande. Om jag åker till stallet kommer jag få 47 sms under tiden? Det vill jag INTE.
Nej det är nog väldigt sant att det inte kommer leda längre om dom inte ens orkar skriva något mer än det.

Hm. Man kan inte ens logga ut från kik eller?

Nu fick jag ett "Hur kan du som är så vacker vara singel?"
:yuck:

För det första jag är inte vacker och för det andra så kanske jag har en jävlig personlighet.
:devil:

Jag har iaf fått svar från en som verkar väldigt vettig fast då bor han väldigt långt bort istället.

För många år sen så dejtade jag en som bodde 70 mil bort. Han bodde på hotell när han kom upp. En fantastiskt fin man men det klickade aldrig.
Jag tror på att det kan gå. För att jag vill tro på att det kan gå men det är nog jäkligt svårt.

För många år sen så dejtade jag en som bodde 70 mil bort. Han bodde på hotell när han kom upp. En fantastiskt fin man men det klickade aldrig.
Jag tror på att det kan gå. För att jag vill tro på att det kan gå men det är nog jäkligt svårt.

Och jo, det kan säkert funka. Fast jag har så svårt att hitta tid ändå - så jag fattar inte hur jag skulle lyckas bättre om det var flera timmars resväg också liksom.

Dejta innan man blir sambo är för fegisar.
Om det är äkta kärlek märks det direkt. Redan i första mailet ;)

Den har jag också fått några gånger...och hört irl också många gånger. Ja? Vad svarar man på en sån? Avskyr frågan!!
Man svarar: För att jag lider av grova ticks och kraftiga svettningar.....

Eller: för jag är kräsen och vill ha en intelligent och snygg karl.

Fjärde dejten ikväll och det känns lite skumt, men det kanske ligger hos mig...

Hur som helst, hon var på väg att bli förkyld så hon skulle inte dricka och ta en tidig hemgång då hon var hårdbokad under morgondagen. Var inte riktigt vad jag hade hoppats på. Samtidigt så är det ju ingen som tvingar henne att dejta mig så vi får väl hoppas att det var så enkelt.

Och ikväll kom "vara vänner SMSet", tillbaka på ruta ett... Cred till kvinnan som var rak och ärlig med detta iaf!

Jaha så har jag inte träffat de 2 (H och M) på över 2 veckor... Och jag har inte hört av mej till nån av dom sen i fredags...

Inte ett pip från de heller... Och som sagt det har ju vart si och så med kommunikationen (från bägge) så jag biter i det sura äpplet och inser att de inte är så intresserade...

Orkar däremot inte dejta just nu... Ska ta en hel del egentid nu... Och se när jag orkar igen...
Gotland kommer tillbaka i början på oktober... Pratar om att äntligen ses... Men just nu kan inte ens han få mej på "dejthumör" men som sagt några veckor kvar till dess...

Så här gick de väl som de brukar... Inte alls :(

Hoppar in igen och uppdaterar...

H och jag pratar fortfarande... (inte setts igen däremot :() Trodde jag skulle klara av att "stoppa kommunikationen" men det sluta i katastrof (för mej psykiskt av nån anledning) gav upp och inser att han betyder mer än jag trodde :p

M däremot har jag sagt ifrån. Han va förvisso helt klart intresserad men han ville ta de långsamt (= hade inte tid att ses) och då tyckte jag det inte va nån ide (spec som jag dessutom uppenbarligen bara vill ha H)

Och så rätt ur de "blå" så hör Uppsala av sej... Han som jag skulle släppa allt för... :o Och allvarligt han fick mej helt att släppa även H som jag mått så dåligt över...:angel: Smsade fram och tillbaka... Men slutade med att jag va ärlig och sa att jag tycker verkligen om honom (för det gör jag verkligen, vilket hans sms och min reaktion på det bekräftade) och jag träffar honom gärna igen men om han som vanligt sen inte tänker höra av sej på ett halvår så orkar jag verkligen inte med det just nu. På det fick jag inget svar alls... Vilket jag inte riktigt väntat mej heller .. MEN bevisar ju samtidigt att det finns nåt (från bägges håll) fortfarande.. Men just nu tror jag inte det funkar för honom (och jag vet ju det och väntar :p)...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V