Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet att någon skrivit om Tinder här förut. Kompisen jag hälsade på i Spanien alldeles nyligen rekommenderade det och visade hur det går till. Verkade kul.
Berätta om era erfarenheter :)

Jag tycker tinder är bra. Lätt att få kontakt med folk.
Har bara träffat bra personer därifrån, inte alla det klickade med men så är det ju med nätdejting. Det har varit blandad kompott, en del jättetrevliga dejter som inte blev något mer, en del som blev vänskap, nåt ons, samt förhållande.

Jaha så har jag inte träffat de 2 (H och M) på över 2 veckor... Och jag har inte hört av mej till nån av dom sen i fredags...

Inte ett pip från de heller... Och som sagt det har ju vart si och så med kommunikationen (från bägge) så jag biter i det sura äpplet och inser att de inte är så intresserade...

Orkar däremot inte dejta just nu... Ska ta en hel del egentid nu... Och se när jag orkar igen...
Gotland kommer tillbaka i början på oktober... Pratar om att äntligen ses... Men just nu kan inte ens han få mej på "dejthumör" men som sagt några veckor kvar till dess...

Så här gick de väl som de brukar... Inte alls :(

Själv så har jag stängt ner min profil på HP.
Inte för att jag träffat någon utan för att jag helt enkelt inte har tid nu när skolan börjat.
Blev några trevliga dater men inget som ledde till något mer.

Fjärde dejten ikväll och det känns lite skumt, men det kanske ligger hos mig...

Hur som helst, hon var på väg att bli förkyld så hon skulle inte dricka och ta en tidig hemgång då hon var hårdbokad under morgondagen. Var inte riktigt vad jag hade hoppats på. Samtidigt så är det ju ingen som tvingar henne att dejta mig så vi får väl hoppas att det var så enkelt.

Kastade mig precis in i nätdejtingen igen efter ett långt uppehål, ungefär tre år kanske, och jag är redan less.
För det första så får man (jag) tydligen inte dröja med svaret för då kommer det genast mint 2 meddelanden till och för det andra vart är människors konversationsförmåga.
Vad sägs om:
" vad är du för en filur då?"
Vad svarar man på det?

"de är en trevlig presentation .hur ska han vara ."

"hej
smiley_flirt.gif
sugen på ses ikväll ha lite mys ?"
:yuck:

Kände bara att jag behövde kräka av mig lite, jag försöker att inte vara så dömande då jag vet att det kan sitta väldigt bra människor bakom datorn ändå men jag får så himla svårt att svara nånting vettigt på såna saker som de två övre skriver.

Eller när man försöker föra en konverstaion pch det enda man får till svar är i stil med
"Jag tränar gärna på att göra barn"
"Sex är trevligt"
osv.
:meh:

Och en annan sak, nu är jag igång, man kanske inte ska vara inloggad en lördagnatt :D, varför ska alla prata på kik (som jag knappt vet vad det är) eller facebook så fort man har sagt hej?
Det kan jag gärna göra när jag har bestämt mig för om det är en person som jag vill prata lite mer med inte genast och på en gång.

Och hej bara vad många stavfel i mitt förra inlägg :o

Och en annan sak, nu är jag igång, man kanske inte ska vara inloggad en lördagnatt :D, varför ska alla prata på kik (som jag knappt vet vad det är) eller facebook så fort man har sagt hej?
Det kan jag gärna göra när jag har bestämt mig för om det är en person som jag vill prata lite mer med inte genast och på en gång.

Det är väl lättare att prata där. Kik är som att smsa, fast gratis och man behöver inte lämna ut nummer. Då behöver man inte heller logga in på dejtingsidan varje gång, utan kan fortsätta prata när man är "on the go" så att säga. :) Fast ja, har man bara sagt hej är det lite väl tidigt för att fråga sånt tycker jag.

När jag nätdejtade skev jag i min press att jag kommer inte adda någon på fb och jag kommer inte skaffa kik. Alla sexinviter blockas och rapporteras. Ett meddelande måste innehålla mer än två rader för att väcka mitt intresse.

Det minskade de där tröttsamma mailen markant.

Kastade mig precis in i nätdejtingen igen efter ett långt uppehål, ungefär tre år kanske, och jag är redan less.
För det första så får man (jag) tydligen inte dröja med svaret för då kommer det genast mint 2 meddelanden till och för det andra vart är människors konversationsförmåga.
Vad sägs om:
" vad är du för en filur då?"
Vad svarar man på det?

"de är en trevlig presentation .hur ska han vara ."

"hej
smiley_flirt.gif
sugen på ses ikväll ha lite mys ?"
:yuck:

Kände bara att jag behövde kräka av mig lite, jag försöker att inte vara så dömande då jag vet att det kan sitta väldigt bra människor bakom datorn ändå men jag får så himla svårt att svara nånting vettigt på såna saker som de två övre skriver.

Eller när man försöker föra en konverstaion pch det enda man får till svar är i stil med
"Jag tränar gärna på att göra barn"
"Sex är trevligt"
osv.
:meh:
Hög igenkänningsfaktor. Jag vågar inte skriva allt jag kan reta mig på för jag inser att jag bara kommer låta bitter. :D

Men det där med att skriva igen innan personen svarat, kan möjligen vara ok någon enstaka gång.. Men jag har ex. en kille på Hp som har skickat dubbelt så många mejl som mig (10 vs. 20), som mest skickade han 4 stycken i rad när jag inte svarade. Flera bara för att tala om att han tycker att jag är söt och trevlig. Inser att människor är olika men jag tycker sånt är obehagligt.

Sen försöker jag att inte heller vara dömande, men min erfarenhet säger mig att de konversationer som inleds med totalt meningslösa saker som läget, hej, vad är du för filur, du är söt, inte leder någonstans.

Angående kik. Jag har haft det, insett att det inte passar mig och tänker inte skaffa det igen. Tacka vet jag Skype som man åtminstone kan logga ut ifrån. Jag har ingen önskat att okända människor alltid ska ha möjlighet att nå mig, hela upplägget på kik gör mig bara stressad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V