Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag repeterar: I det här fallet är det dock uppenbart att det inte är på det viset.
Men du skrev att det fungerar " om man gillar varandra tillräckligt mycket"
Nej det hänger inte på om man gillar varandra tillräckligt mkt.
Att åka från Luleå till Sthlm kostar mkt om man ska flyga. Tåg tar lång tid.
Då behöver man alltså tid och pengar. Sen måste man ha tid för att vara borta hemifrån och denna mannen tex vara borta från sina barn.
Och även om man gillar varandra är det inte säkert att man har pengar , tid eller kan ordna barnpassning

Men om jag bor i Sthlm och en man som bor i Luleå mailar mig. Då kan jG bli ganska trött på svaret att "det ordnar sig" när man frågar hur man ska kunna ses när han typ jobbar dygnet runt och har tre barn och säger att han inte har en minut över på sitt dygn. Själv har jag då skrivit att jag vill träffa någon inom ett visst område pch inte vill ha distansförhållande.
Det värsta med det där är ju att människan totalignorerar din åsikt och tycker att det är finemang att helt enkelt bara berätta för dig vad du borde tycka. Som om det kommer få dig att på en gång ändra dig.

Jag fixar inte män som ska berätta för mig hur jag borde känna. Det är så avtändande. Kan du inte ens respektera att jag har rätt att bara vilja dejta folk som bor nära så kan du ju bara hoppa och skita kan jag känna.

Det värsta med det där är ju att människan totalignorerar din åsikt och tycker att det är finemang att helt enkelt bara berätta för dig vad du borde tycka. Som om det kommer få dig att på en gång ändra dig.

Jag fixar inte män som ska berätta för mig hur jag borde känna. Det är så avtändande. Kan du inte ens respektera att jag har rätt att bara vilja dejta folk som bor nära så kan du ju bara hoppa och skita kan jag känna.
Jag tycker att svaret " det ordnar sig" är en varningssignal.
Min erfarenhet är att människor som säger det är personer som inte tar tag i saker utan förväntar sig att andra ska styra upp det.

I detta fallet skulle jag aldrig orka inleda något för jag tror det bara kommer rinna ut i sanden. Om jag ska träffa någon på lång distans så måste det finnas en tanke typ att jag är ändå nere i Sthlm en vecka i månaden pga jobb så kan vi träffas då?

Men du skrev att det fungerar " om man gillar varandra tillräckligt mycket"
Nej det hänger inte på om man gillar varandra tillräckligt mkt.
Att åka från Luleå till Sthlm kostar mkt om man ska flyga. Tåg tar lång tid.
Då behöver man alltså tid och pengar. Sen måste man ha tid för att vara borta hemifrån och denna mannen tex vara borta från sina barn.
Och även om man gillar varandra är det inte säkert att man har pengar , tid eller kan ordna barnpassning
Om man gillar varandra tillräckligt mycket, tenderar man till att se möjligheter istället för problem. Man väljer plötsligt att prioritera väldigt annorlunda, både med avseende på tid och pengar, gentemot hur man hade gjort om man inte befinner sig en en fas där två gillar varandra tillräckligt mycket.

Om man gillar varandra tillräckligt mycket, tenderar man till att se möjligheter istället för problem. Man väljer plötsligt att prioritera väldigt annorlunda, både med avseende på tid och pengar, gentemot hur man hade gjort om man inte befinner sig en en fas där två gillar varandra tillräckligt mycket.
Jo men bara att ta tåg eller flyg till Luleå kostar typ 1500- 2000 tur och retur. Sen kanske man behöver boende dvs jag skulle inte vilja bo hos någon jag inte känner.
Så jag vänder mig emot att det bara handlar om vilja. Jag skulle inte kunna lägga ut flera tusen varje månad för att åka till en annan ort.

Jo men bara att ta tåg eller flyg till Luleå kostar typ 1500- 2000 tur och retur. Sen kanske man behöver boende dvs jag skulle inte vilja bo hos någon jag inte känner.
Så jag vänder mig emot att det bara handlar om vilja. Jag skulle inte kunna lägga ut flera tusen varje månad för att åka till en annan ort.
Det är oerhört svårt att tala generellt med dig.

Det är oerhört svårt att tala generellt med dig.
Jag VET att det funkar för vissa. Jag har en vän som bor i Sthlm och hennes man bodde i Holland när de träffades på nätet.

Men- nu berättade jag om MIN situation och hur jag upplevde den. Hur det är för andra är inte relevant för mig. Det hjälper inte mig att du är villig att resa över halva Sverige.

Poängen med mitt inlägg var att vissa har svårt att förstå att vissa inte kan resa och ha relation på distans.
Haha- precis det du visar här! :D

Jag förstår vad @Jeffery menar, även om i detta fall och nätdejting överlag så faller det. Men hade du träffat mannen i din stad, fallit pladask osv så hade ju resan, tiden eller pengarna inte varit samma hinder. Däremot, när man inte känner varandra så blir det ett himla stort projekt som för det mesta känns ovärt. Jag har också fått diverse förslag från folk långt bort med svaren "jag är flyttbar" eller "det löser sig". Som om personen skulle flytta för att man skulle lära känna varandra, dvs innan man är ett par, nä det tror jag inte på. För rätt man är jag också flyttbar, trots att jag gärna bor där jag bor. Jag var ju till och med villig att flytta till ett annat land där jag inte kunde språket för den som jag trodde var rätt man, men då hade vi ju redan en relation till varandra.

Haha.. @Jeffery verkade inte kapabel att förstå poängen.
Dvs att det är tröttsamt med människor som inte förstår att alla inte kan ha relationer på distans.

Hur folk gör generellt är inte det jag skrev om i mitt inlägg. Bara att folk måste respektera att vissa inte bil ha relation på distans
Men i vartenda ett av dina inlägg får jag annonsen HITTA BILLIGA FLYG HÄR. Tolkar det som att du har FEL och inte vill tillräckligt mycket :cautious:

Senast ändrad:
Jag VET att det funkar för vissa. Jag har en vän som bor i Sthlm och hennes man bodde i Holland när de träffades på nätet.

Men- nu berättade jag om MIN situation och hur jag upplevde den. Hur det är för andra är inte relevant för mig. Det hjälper inte mig att du är villig att resa över halva Sverige.

Poängen med mitt inlägg var att vissa har svårt att förstå att vissa inte kan resa och ha relation på distans.
Haha- precis det du visar här! :D
Min poäng i mitt första inlägg var att han faktiskt har rätt, rent generellt sett. Dock hade han missat det faktum att han och du knappast hade nått ens en centimeter på den väg som leder till dit där två gillar varandra tillräckligt mycket.

Min poäng i mitt första inlägg var att han faktiskt har rätt, rent generellt sett. Dock hade han missat det faktum att han och du knappast hade nått ens en centimeter på den väg som leder till dit där två gillar varandra tillräckligt mycket.
Om vi hade bott nära varandra hade vi
haft möjlighet att se om vi gillade varandra som personer,
Men eftersom vi troligtvis aldrig kommer träffas så har man ingen aning om vi skulle gillat varandra.

Word!!!!

Vet inte HUR många som påpekat att dom är flyttbara när jag tycker att avståndet faktiskt är ett hinder.
Räknar dom med att flytta in hos mig direkt, eller??!
:meh:
En annan föreslog att han kunde sova över hos mig första gången vi sågs då han tyckte vi kunde ses hemma hos mig.

Eh nä.. Jag bjuder inte hem en helt främmande man jag aldrig träffat förr.,

Vet inte HUR många som påpekat att dom är flyttbara när jag tycker att avståndet faktiskt är ett hinder.
Räknar dom med att flytta in hos mig direkt, eller??!
:meh:
Men om du på - låt oss säga en resa till Medelhavet - träffar världens bästa man, och han tycker du är världens bästa kvinna, och ni har hur roligt som helst tillsammans, och han är ledig, och i samma fas i livet, och vill precis som du i allt. Och ni bara smälter ihop till en enda organism under resans två veckor.

Och så visar sig att han bor i Narvik. Den jäveln.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka