Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer ni ihåg att jag berättade att kilar verkade inte längre vara intresserade när jag berättade om mina intressen? Att jag hamnade i kompisfacket?

Jag har pratat med flera vänner, kollegor samt två killar som försökte ragga på mig på krogen. Samtliga, 10 pers, sa nästan exakt samma sak. :meh:

Dvs de sa att jag utseendemässigt ser gullig och feminin ut. De tyckte att jag är snäll och ingen person som tar plats och är högljudd. En kollega sa att jag var vän och behaglig. :yuck:
Då menar de att jag attraherar män som vill ha en "feminin" kvinna. Och när jag sen pratar mer med dom så blir det en krock då jag inte är som de tänker.

ÅH HERREGUD!
Vad säger man? :banghead: :rage: :cautious: :(

Ja det där förbaskade kompisfacket ja- tänk om det inte fanns , vad enkelt livet hade blivit ;)
/s

Då menar de att jag attraherar män som vill ha en "feminin" kvinna. Och när jag sen pratar mer med dom så blir det en krock då jag inte är som de tänker.

Jag är söt och ser snäll och docklik ut.
Det är jag inte :p Jag är inte ett dugg vän, full av åsikter och väldigt självständig och stark som person.
Fast alltså hur jävla slöa är de här männen i huvudet? Ursäkta språket men seriöst. hur kan man ens fortfarande tro att bara för att en tjej är söt så kan hon inte vara självständig? Eller att bara för att man ser feminin ut så kan man inte gilla Star Wars? Jag fattar inte.

Det jag inte förstår är varför de inte tror man kan ha ett sött ansikte, blommor i håret, klä sig i klänning och vara vänlig men samtidigt vara självständig, initiativrik och kunna allt om musik, sport etc
Typ..tröttsamt..
@mandalaki
@Bison

Jag är sån, en riktig mishmash av allt möjligt. Jag upplever av min omgivning (både vänner och dejter) att det är uppskattat och ses som intressant och attraktivt, att jag är så många olika saker. Jag tycker det är svårare att hitta någon som intresserar mig än tvärtom.

Och de där personerna som inte uppskattar komplexitet träffar jag nog otroligt sällan på. De attraherar mig inte så jag hinner stämpla dem som "ointressanta" innan jag skulle hinna tänka att det är min personlighet och mina intressen som var anledningen till att vi inte klickar. Anledningen till att man inte klickar är för mig ointressant, för det finns ju ingen mall att gå efter. Antingen så klickar man eller så gör man inte det. Gör man inte det släpper jag och går vidare till nästa.

Att dejta många olika slags människor tror jag är viktigt. Du verkar ju dras till svåra esteter, och det verkar ju inte fungera. Vidga vyerna så kommer du nog se att det finns många attraktiva människor som du inte lagt märke till tidigare. Och nej då menar jag inte "sportkillarna", utan det stora spannet däremellan.

@Azalea
Ja bland vänner uppskattas det ju. Och det är just det som är grejen- varför träffar jag inte män som är som mina vänner dvs vettiga snälla personer.
Jag behöver absolut inte träffa bara esteter. Jag träffar gärna "vanliga" killar och har gått på dejter och försökt på krogen, vänner etc men problemet har hittills varit att det är grabbiga killar som gillar mig. Dvs de har en jargong som jag inte gillar dvs de ska dra bögskämt, är rätt buffliga, har aldrig nästan läst en bok, vill ha traditionella könsroller. Jag har haft förhållanden o h då har det varit med såna.

@niphredil
Har bara märkt att när man träffar nya människor placeras man ofta fack,

Fast alltså hur jävla slöa är de här männen i huvudet? Ursäkta språket men seriöst. hur kan man ens fortfarande tro att bara för att en tjej är söt så kan hon inte vara självständig? Eller att bara för att man ser feminin ut så kan man inte gilla Star Wars? Jag fattar inte.

Jag vet, det är helt knäppt!

En kollega sa detta till mig, tänkbom du hade varit som du ser ut, lika gullig och mjuk.

Okej tråden.. Hjälp mig nu..
Om jag då inte ska sortera bort folk utifrån vad jag brukar gilla- hur ska jag göra då? En ärlig fråga..
Ska jag ändå fortsätta ha kontakt med folk som jag normalt väljer bort pga att
de vill ha annat än mig? Eller hur ska jag tänka?
Kag väljer dock aldrig bort någon pga utseende utan att jag tror vi vill ha olika saker.

Jag ska ge lite exempel senare från dejtingsidan vad jag menar.

Om jag då inte ska sortera bort folk utifrån vad jag brukar gilla- hur ska jag göra då? En ärlig fråga..
Kag väljer dock aldrig bort någon pga utseende utan att jag tror vi vill ha olika saker.

Beror ju på lite vad det gäller kanske.
Men över lag skulle jag fortsätta sortera bort de som vill ha något annat än det som är jag. Detta säger jag för att jag har prutat på detta och det slutade med att man försökte göra om mig eller kritiserade delar av min person som i början varit ok.
Jag har själv kompromissat med en del saker när jag dejtat men då är det ju upp till mig själv att leva med att jag just har kompromissat. Jag litar dock inte på att andra lever med sina kompromisser utan att börja störa sig på det sen.

Om de med "ha kontakt" menar dejta, så ser jag inte riktigt poängen om de ändå inte vill ha DIG.

Jag tycker att en väsentlig del av att ha ett vettigt förhållande är att den andra vill ha mig i sitt liv sådan som jag är. Nu pratar jag bara utifrån mitt perspektiv, inte ditt, inte mina partners genom livet. Jag vill inte förhandla om det som jag tycker är jag, jag vill inte att det ska vara en prövning eller en kompromiss att leva med mig. Jag vill att den jag lever med ska vilja ha mig som jag är.

Du vill inte göra om dig och det ska du inte. Men kan du ha bilder där du visar de sidor som de här tidigare killarna inte varit intresserade av. Alltså inte att du ändrar dig eller refuserar dig själv, men att bilden tydliggör något som är viktigt hos dig och som du absolut vill få lov att ha/vara.
Prova en annan approach helt enkelt.

Om de med "ha kontakt" menar dejta, så ser jag inte riktigt poängen om de ändå inte vill ha DIG.

Jag tycker att en väsentlig del av att ha ett vettigt förhållande är att den andra vill ha mig i sitt liv sådan som jag är. Nu pratar jag bara utifrån mitt perspektiv, inte ditt, inte mina partners genom livet. Jag vill inte förhandla om det som jag tycker är jag, jag vill inte att det ska vara en prövning eller en kompromiss att leva med mig. Jag vill att den jag lever med ska vilja ha mig som jag är.

Amen to that!!

Du vill inte göra om dig och det ska du inte. Men kan du ha bilder där du visar de sidor som de här tidigare killarna inte varit intresserade av. Alltså inte att du ändrar dig eller refuserar dig själv, men att bilden tydliggör något som är viktigt hos dig och som du absolut vill få lov att ha/vara.
Prova en annan approach helt enkelt.
Där har du en poäng.
Jag har just bytt bilder..,, och så ska jag klura på presentationen

Jag har blivit bjuden på en lunchdejt av en snubbe som inte har några bilder att visa och i sin profiltext talar om att han är snygg så "fråga inte"...

Men blinddates är inte min grej. Faktiskt.

Och ett mail ifrån en annan herre som lyder: här sitter du och vänder blad utan framgång.

Jahopp?!

Nätdejtingvärlden är verkligen spännande!

Btw, grattis på födelsedagen @pontiacfarmer !

Hörni hur gör ni då ni fått kontakt med någon som ni tycker är intressant. I fredags började jag skriva lite med en man, igår tog jag kontakt igen och vi hade lite kontakt under dagen. "Vi hörs väl igen", skrev han då han skulle till en polare på kvällen.

Hur tät kontakt brukar ni ha i början av en kontakt? Vi har nog redan hintat om att ses, men inte riktigt sådär på allvar.

Jag har blivit bjuden på en lunchdejt av en snubbe som inte har några bilder att visa och i sin profiltext talar om att han är snygg så "fråga inte"...

Men blinddates är inte min grej. Faktiskt.

Och ett mail ifrån en annan herre som lyder: här sitter du och vänder blad utan framgång.

Jahopp?!

Nätdejtingvärlden är verkligen spännande!

Btw, grattis på födelsedagen @pontiacfarmer !
Tackar Mona , Tott och Stjarnhimmel..... var 3 månader sen man var inne här på sidan- lite komiskt att det skulle bli just idag man kikade in haha ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka