Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har funderat på en sak-varför har många profilbilder som de ser skitsura på?
Man måste inte skratta på bilden men varför så arga ögon?
Jag tror de är tandlösa och därför inte vågar le. Skämt åt sido men en vän till mig gick på dejt med en "bister" man som dock var väldigt trevlig på telefon. Han visade sig på dejten vara helt tandlös! :o

När det var en bister typ som skrev till mig så brukade jag fråga om de hade tänder. Motfrågan var alltid "Varför undrar du det?"
"Du ser så sammanbiten ut på bilderna. Varför ler du inte?"
De brukade ta det med humor. De flesta ville se seriösa ut och hade inte en susning om att de såg sammanbitna ut.
Men vissa ser ju nästan förbannade ut. Värsta förbrytarfotot.

Jag ska på en andradejt imorgon! Det var lite klurigt att bestämma vad vi ska göra, för jag gav förslag och han sa i princip bara "jag är öppen för allt, du får jättegärna bestämma" och jag är sjukt obekväm att göra det när jag inte känner personen - jag vet ju liksom inte helt vad han gillar att göra än. Men ser det som personlig utveckling för min del, jag kan gott lära mig att bestämma lite mer, och har han tråkigt får han ju då skylla sig själv för övrigt :D
Blir intressant att se om det här är något ihållande drag han har, att jag ska bestämma, eller om det bara är osäkerhet/blyghet såhär i början. Vi får se! Han är väldigt trevlig så det blir kul att ses igen hur som helst.

Har länge hängt i periferin här och följt ert dejtande men nu är det dags att själv ge sig in i tråden lite halvt :D

Hur är era erfarenheter med Tinder? Har fått uppfattningen lite att det bara är en ligg-app där killar skickar otrevliga meddelanden men det kanske går att hitta folk som vill gå på (icke ligg-) dejt också? Har inga större förhoppning á la Leta Seriöst Förhållande utan mer bara för att göra ngt annat och träffa nytt folk!

Startade upp Tinder igår och har en del matchningar. Några har skrivit först, bland annat "Hallå, rider du häst eller?" (har med en häst på en av mina bilder). Jag svarade dock oskyldigt och sanningsenligt så vi får väl se vilken väg han väljer :p

Jag har använt tinder både för ONS och seriös dejting, båda med lyckade resultat. Haha.
Föredrar tinder framför vanliga dejtingsajter även när det gäller något seriöst. Har periodvis skrivit "inga ONS" på min profiltext, och annars kan man alltid fråga den man pratar med vad den söker på tinder, det är rätt vanligt. Skriver någon något som jag inte gillar (eller att personen är kass på att stava, eller formulerar sig dåligt) så avmatchar jag bara och då slipper man någonsin se den igen. Och bara on to the next istället :up:

Blev ingen dejt idag. Blev jobba istället för min del.
Han föreslog att vi ska skjuta på det till nästa vecka. Fast nu har jag tappat sugen igen. :meh:
Jaja, vi får se. Hör han av sig igen så blir det dejt. Men jag orkar nog inte jaga.

Blev ingen dejt idag. Blev jobba istället för min del.
Han föreslog att vi ska skjuta på det till nästa vecka. Fast nu har jag tappat sugen igen. :meh:
Jaja, vi får se. Hör han av sig igen så blir det dejt. Men jag orkar nog inte jaga.
Blev det uppskjutet pga ditt jobb eller sköt han upp det och du valde att jobba ist?

Jag ska på en andradejt imorgon! Det var lite klurigt att bestämma vad vi ska göra, för jag gav förslag och han sa i princip bara "jag är öppen för allt, du får jättegärna bestämma" och jag är sjukt obekväm att göra det när jag inte känner personen - jag vet ju liksom inte helt vad han gillar att göra än. Men ser det som personlig utveckling för min del, jag kan gott lära mig att bestämma lite mer, och har han tråkigt får han ju då skylla sig själv för övrigt :D
Blir intressant att se om det här är något ihållande drag han har, att jag ska bestämma, eller om det bara är osäkerhet/blyghet såhär i början. Vi får se! Han är väldigt trevlig så det blir kul att ses igen hur som helst.

Så bra dejt! :love: Vi fikade och gick på en fotoutställning, sedan åkte vi hem till mig för att laga middag men det slutade med att vi hånglade i soffan tills han var tvungen att åka hem istället.
Gillar honom verkligen, det är så enkelt att umgås med honom och gångerna det blir tyst är det aldrig jobbigt. Blygheten jag upplevde från honom gick över när jag kysste honom. :angel:

Jag har en ny på gång som känns riktigt bra än så länge.
Självklart har han ett namn på M som alla andra :D

Han är 194 cm så han är absolut inte för kort iaf. Ser ut som en mördare han med, jag verkar dras till den looken :p
Men han verkar vara en riktig mjukis.
Blir förhoppningsvis en dejt nästa helg.

Jag tror de är tandlösa och därför inte vågar le. Skämt åt sido men en vän till mig gick på dejt med en "bister" man som dock var väldigt trevlig på telefon. Han visade sig på dejten vara helt tandlös! :o

När det var en bister typ som skrev till mig så brukade jag fråga om de hade tänder. Motfrågan var alltid "Varför undrar du det?"
"Du ser så sammanbiten ut på bilderna. Varför ler du inte?"
De brukade ta det med humor. De flesta ville se seriösa ut och hade inte en susning om att de såg sammanbitna ut.
Men vissa ser ju nästan förbannade ut. Värsta förbrytarfotot.

Jag hade en profilbild där jag sitter på en häst och ser glad ut... lockade ganska många tjejer :D

Jag har provat det här med tinder idag. :idea:Har matchat med många men i princip ingen har skrivit något efter det. Jag har skrivit till några men inte fått något svar. Hur är det för er andra med tinder, är folk sega eller ska jag ta det som en pik? :p

Jag har provat det här med tinder idag. :idea:Har matchat med många men i princip ingen har skrivit något efter det. Jag har skrivit till några men inte fått något svar. Hur är det för er andra med tinder, är folk sega eller ska jag ta det som en pik? :p
Samma här. Skrev in på min presentation igår faktiskt vad meningen är att swipe:a höger om man ändå inte tänker säga ett knyst. Får väl se om det gör nån skillnad.

Samma här. Skrev in på min presentation igår faktiskt vad meningen är att swipe:a höger om man ändå inte tänker säga ett knyst. Får väl se om det gör nån skillnad.
Ja det känns ju helt bakvänt. Varför dra åt höger om man inte är intresserad av att höras liksom.:banghead: Visst om det var några få kanske råkat eller som ändrat sig eller något men jag har fått kanske 20 matchningar och TVÅ som hört av sig. Jag skrev något litet till typ alla, det kanske var där mitt fel ligger?

Ja det känns ju helt bakvänt. Varför dra åt höger om man inte är intresserad av att höras liksom.:banghead: Visst om det var några få kanske råkat eller som ändrat sig eller något men jag har fått kanske 20 matchningar och TVÅ som hört av sig. Jag skrev något litet till typ alla, det kanske var där mitt fel ligger?

Tinder är mycket bekräftelse har jag märkt

Funderar vad jag ska föreslå att vi ska göra på dejten. Förra gången fikade vi och tog en promenad.
Jag hoppas att han visar att han tar lite mer initiativ denna gång.
Det var jag som föreslog fika förra gången samt vart vi skulle ses.
Nu frågade han vad vi skulle hitta på denna gången.
Om man vill prata så ta ett glas vin eller äta ngt? Eller ska man göra ngn aktivitet? Typ spela bowling eller gå på ngn utställning eller mindre konsert?

Vad brukar ni göra?

Funderar vad jag ska föreslå att vi ska göra på dejten. Förra gången fikade vi och tog en promenad.
Jag hoppas att han visar att han tar lite mer initiativ denna gång.
Det var jag som föreslog fika förra gången samt vart vi skulle ses.
Nu frågade han vad vi skulle hitta på denna gången.
Om man vill prata så ta ett glas vin eller äta ngt? Eller ska man göra ngn aktivitet? Typ spela bowling eller gå på ngn utställning eller mindre konsert?

Vad brukar ni göra?

Jag personligen föredrar att hålla början av dejtandet helt alkoholfri. Jag tycker att man ska få en känsla för varandra utan inflytande av alkohol.
Men det är ju jag. :)

Jag har varit på vartenda muséum i hela Stockholm, tror jag.
Men gillar man bowla, biljard eller något i den stilen så tror jag absolut att det kan vara bra dejt-aktiviteter!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 982
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 719
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka