Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu verkar det hända lite saker här också :) Chattade med en man på mp och vi bestämde att han skulle komma till min stad nästa helg någon dag. ...men då jag berättade att jag skulle på julfest denna helg så skrev han redan i torsdags "ha det kul" lite sådär surt. Efter det var han väldigt kort i tonen och i helgen har han inte hört av sig alls. ...men det gör inget :D för jag träffade en intressant man på julfesten i fredags. Inget hångel eller nåt sånt, men lite snack och lite blickar. Funderade på lördag morgon hur jag skulle gå vidare och bestämde mig för att skicka ett meddelande via fb. Fick svar - ":-) Kul att höra från dig..." ...och så skickade vi lite meddelanden fram och tillbaka under hela dagen. Idag lät jag det vara "hans tur", och jovisst - han tog kontakt :D
Kul att han verkar vara med på noterna, sen får vi se hur och om det utvecklas. Han bor iaf betydligt närmare än mina senaste.

Senast ändrad:
Varför är alla så långa i det här landet? :arghh:
Eller allas profiler s jag gillar på dejtingsidan är typ 1.90
Orkar inte med långa .. Jag gillar små människor..:)

Och varför är dom jag tycker verkar vettiga tjocka och flintskalliga??! Jag attraheras inte av det. :(
Ärligt talat?
Ser jag en enda gilla - markering på denna...

Den här tråden är ju som vilken vidrig sida som helst som pratar elakt om människors utseende. Hur hade ni reagerat om män talade på samma sätt i en tråd här om kvinnor?

Ärligt talat?

Den här tråden är ju som vilken vidrig sida som helst som pratar elakt om människors utseende. Hur hade ni reagerat om män talade på samma sätt i en tråd här om kvinnor?
Jag hade inte reagerat annorlunda om en kvinna eller man sagt det. Dvs om en man inte vill träffa en flintskallig kvinna.

Men det är ju svårt för vissa i tråden vill träffa någon de blir attraherad direkt av. Jag kan tänka mig att träffa någon som verkar trevlig och sen låta attraktion växa fram.

Men ja.. Jag tycker det är jobbigt att träffa någon lång. Inte någon utseendegrej men jag gillar inte att gå och titta upp på någon. Och ska man kramas så får man typ krama hans mage. Jag gillar inte det.

Senast ändrad:
Ärligt talat?

Fast det handlar ju om attraktion, vilket är helt individuellt och det tror jag alla är medvetna om. Varför skulle man inte få prata om det?
Det är ingen enskild specifik person som pekas ut, hon beskriver ju bara sin smak egentligen. Jag är normalt sett inte attraherad av långa och smala eller väldigt muskulösa personer med rakat huvud - så när jag nätdejtar väljer jag aktivt bort personer med det utseendet. Jag är medveten om att det kan göra att jag missar jättebra personer genom att göra så, men jag vill vara med någon jag är attraherad av, och utseendet är en del av det.

Sedan kan det absolut hända att jag en dag kanske träffar på en person i verkligheten som har utseendet jag säger att jag inte gillar, men som ändå kommer bli den finaste jag sett för att allt annat klickar och jag bara faller pladask. Det kan absolut hända. Men det kommer inte hända i min nätdejting.

Fast det handlar ju om attraktion, vilket är helt individuellt och det tror jag alla är medvetna om. Varför skulle man inte få prata om det?
Det är ingen enskild specifik person som pekas ut, hon beskriver ju bara sin smak egentligen. Jag är normalt sett inte attraherad av långa och smala eller väldigt muskulösa personer med rakat huvud - så när jag nätdejtar väljer jag aktivt bort personer med det utseendet. Jag är medveten om att det kan göra att jag missar jättebra personer genom att göra så, men jag vill vara med någon jag är attraherad av, och utseendet är en del av det.

Sedan kan det absolut hända att jag en dag kanske träffar på en person i verkligheten som har utseendet jag säger att jag inte gillar, men som ändå kommer bli den finaste jag sett för att allt annat klickar och jag bara faller pladask. Det kan absolut hända. Men det kommer inte hända i min nätdejting.
Bra skrivet! :)
Man måste ju få ha något man föredrar utseendemässigt. Och det intressanta är ju att även om @Mona inte gillar tjocka och flintskalliga så finns det ju andra som kommer göra det.
Jag har inget problem att träffs någon utan hår. Jag är tjock skälv och har märkt att vissa på dejtingsidan gillar det och andra inte. Jag tycker inte det är så konstigt...

På tisdag har jag min tredje dejt med samma kille, vilket känns jätteroligt! Men då är det också dags att berätta att jag bär på könherpesvirus.. Har inte träffat någon jag velat ligga med efter att jag blev smittad så jag har ingen aning om hur folk reagerar på det. Jag visste ingenting om herpes förut och drabbades först av vild panik när det visade sig vara det jag fått.
Jag skäms inte över det nu, det är ju vanligare än man tror och man rår ju inte för att man smittas av det, men just första gången jag ska ta upp det med någon känns skrämmande. Man är inte skyldig att berätta om man har herpes men jag ser ingen anledning att dölja det. Det är ju som det är.

Ärligt talat?

Varför reagerar du på det inlägget om flintskalliga men inte på det inlägget precis innan, om att folk är "för långa"? Precis som några redan hunnit skriva, det är väl helt klart upp till var och en att välja att dejta de personer som de attraheras av. Det betyder INTE att @Mona anser att flintskalliga är mindre värda, att de har några negativa egenskaper eller andra fördomar. Det hon skrev innebär enbart att hon inte tycker att det är snyggt, vilket väl borde vara helt ok?

Själv kan jag säga att jag utan tvekan väljer att inte ha kontakt med män som har vissa namn, inte skulle dejta någon som är för otränad eller för smal eller för kort, troligen skulle jag inte heller dejta någon med väldigt mörka ögon eller för ljus röst. Massor av saker som inte har med hur människan är som person, men som påverkar huruvida jag attraheras av personen eller inte. (När det gäller "bara vän" så struntar jag fullständigt i hur någon ser ut och hur rösten låter, såklart. Det tror jag även att i princip alla här i tråden gör)

På tisdag har jag min tredje dejt med samma kille, vilket känns jätteroligt! Men då är det också dags att berätta att jag bär på könherpesvirus.. Har inte träffat någon jag velat ligga med efter att jag blev smittad så jag har ingen aning om hur folk reagerar på det. Jag visste ingenting om herpes förut och drabbades först av vild panik när det visade sig vara det jag fått.
Jag skäms inte över det nu, det är ju vanligare än man tror och man rår ju inte för att man smittas av det, men just första gången jag ska ta upp det med någon känns skrämmande. Man är inte skyldig att berätta om man har herpes men jag ser ingen anledning att dölja det. Det är ju som det är.
Kan du inte bara använda kondom utan att berätta varför förrän ni känner varann bättre?

Yep. Jag har så negativa associationer med vissa namn att jag har fruktansvärt svårt för att umgås med personer som har de namnen, tyvärr. Jag försöker jobba bort det, men om en människa med "fel" namn har ett alternativt smeknamn så blir jag väldigt tacksam.
Men man får ju nya associationer hela tiden? Vilket det låter som att du skulle behöva ;)

Kan du inte bara använda kondom utan att berätta varför förrän ni känner varann bättre?

Herpes kan smitta trots kondom, för det kan sitta utanför det skyddade området sas. Blev själv smittad så. Använder alltid kondom trots att jag har p-piller för att undvika könssjukdomar. :idea::cautious:
Risken för att man är smittsam när man inte har symtom är liten, men den finns, därför tänker jag att det är schysst att vara ärlig från början. Känns svårt att säga efter några gånger "jo förresten..". Men jag vet inte.

Men man får ju nya associationer hela tiden? Vilket det låter som att du skulle behöva ;)
Förhoppningsvis! :) Som sagt var, jag försöker "programmera om" hjärnan, men sådant är ju alltid lättare sagt än gjort. Skulle jag mot all förmodan träffa någon underbar person som hade fel namn skulle det säkert gå på något vis, men hittills har det inte hänt.

Herpes kan smitta trots kondom, för det kan sitta utanför det skyddade området sas. Blev själv smittad så. Använder alltid kondom trots att jag har p-piller för att undvika könssjukdomar. :idea::cautious:
Risken för att man är smittsam när man inte har symtom är liten, men den finns, därför tänker jag att det är schysst att vara ärlig från början. Känns svårt att säga efter några gånger "jo förresten..". Men jag vet inte.
Fast om det ska smitta från dig så behöver det ju isåfall sitta typ på låret? (Jag har det också men mitt virus har inte varit aktivt på över 25 år så jag betraktar mig inte som smittsam alls).

Fast om det ska smitta från dig så behöver det ju isåfall sitta typ på låret? (Jag har det också men mitt virus har inte varit aktivt på över 25 år så jag betraktar mig inte som smittsam alls).

Jag hade blåsor på yttreblygdläpparna.
Herpes kan som sagt smitta även om man inte har symtom, så du kan absolut smitta någon trots att det inte varit "aktivt" på så länge, men risken är väl inte särskilt stor. Sedan är det ju många som bär på det utan att veta om det för att dom aldrig haft utbrott.

Det kanske är en dum grej att vara ärlig med så tidigt. Har bara svårt att se att det skulle kännas bra att låta bli att säga något. Skrämmer det här bort honom så är det väl kanske lika bra. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 982
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 726
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka