Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade blåsor på yttreblygdläpparna.
Herpes kan som sagt smitta även om man inte har symtom, så du kan absolut smitta någon trots att det inte varit "aktivt" på så länge, men risken är väl inte särskilt stor. Sedan är det ju många som bär på det utan att veta om det för att dom aldrig haft utbrott.

Det kanske är en dum grej att vara ärlig med så tidigt. Har bara svårt att se att det skulle kännas bra att låta bli att säga något. Skrämmer det här bort honom så är det väl kanske lika bra. O_o
Jo, jag vet att det sägs så numera - alltså att det kan smitta även då man inte har blåsor. Det visste man inte på den tiden jag fick det, då hette det att det bara smittade vid utbrott.

Mitt virus plågade skiten ur mig en gång i månaden i ungefär ett år, sedan kände jag aldrig något mer (utom några gånger i början då jag kunde känna lätta stickningar på "blåsstället" ibland.) Enligt någon läkare jag var hos då hade viruset förmodligen tröttat ut sig eftersom det var så aktivt första året.

Svår grej du har att göra. Man vet ju inte hur folk man inte känner kommer att reagera. Hoppas det går bra!

Varför är alla så långa i det här landet? :arghh:
Eller allas profiler s jag gillar på dejtingsidan är typ 1.90
Orkar inte med långa .. Jag gillar små människor..:)

Du kan lugnt dejta dem ändå. Det verkar nämligen vara en av de egenskaper som killar gillar att ta i lite extra på i sina profiler :grin:

Jag var på dejt med en kille som enligt profilen skulle vara 182 cm lång. Jag är bara 160 cm lång själv och brukar uppleva personer över 180 som långa, den här killen var typ lika lång som jag när jag hade klackar på, han kan alltså max ha varit drygt 170....:meh:
Jag gillar ju långa killar ju! :D

Har hört flera som säger samma sak om längden på killar vs vad deras profiler säger.

Varför är alla så långa i det här landet? :arghh:
Eller allas profiler s jag gillar på dejtingsidan är typ 1.90
Orkar inte med långa .. Jag gillar små människor..:)

Lång, bredaxlad, trygg och beskyddande :love:

Perfekt när han avspänt kan lägga armen om mina axlar när vi går.
Inte så man ser ut som Bill och Bull :p

Lång, bredaxlad, trygg och beskyddande :love:

Perfekt när han avspänt kan lägga armen om mina axlar när vi går.
Inte så man ser ut som Bill och Bull :p
Ok beskyddande har jag aldrig förstått?
Jag brukar inte känna mig otrygg och i behov av skydd.
Trygg- så vill jag snarare att han är trygg i sig själv.

Precis, breda axlar och muskler. Ingen body builder men han ska vara rejält stark.
Jag är stark själv och vill inte ha någon tunn liten räka som orkar mindre än mig :p
Haha... Det är ju jättefint att vi alla gillar olika...
Jag har inget emot räkor. Förutom att jag är rädd att göra honom illa om man har sex då jag är tjock själv.
Det är fördelen med grövre killar med muskler- jag behöver inte oroa mig för att göra illa dom,
Intressant vart ens utseendemässiga attraktioner kommer ifrån? Dvs varför blir man attraherad till en viss sak?

Herpes kan smitta trots kondom, för det kan sitta utanför det skyddade området sas. Blev själv smittad så. Använder alltid kondom trots att jag har p-piller för att undvika könssjukdomar. :idea::cautious:
Risken för att man är smittsam när man inte har symtom är liten, men den finns, därför tänker jag att det är schysst att vara ärlig från början. Känns svårt att säga efter några gånger "jo förresten..". Men jag vet inte.
Är herpes i underlivet samma virus som som herpesblåsor runt munnen?
Kan herpesblåsor på munnen smitta till underlivet och tvärtom?

Jag tycker du ska tala om att du har herpes för din dejt, innan ni har sex
Jag hade inte gillat en kille som va så oärlig att han inte berättade för mig

Ärligt talat?
Ser jag en enda gilla - markering på denna...

Den här tråden är ju som vilken vidrig sida som helst som pratar elakt om människors utseende. Hur hade ni reagerat om män talade på samma sätt i en tråd här om kvinnor?

Det är faktiskt den skitbistra verkligheten att jag inte attraheras av allt.
Och precis som avhandlats tidigare i dessa trådar så är det, i alla fall för mig, väldigt svårt att dejta fram en attraktion.

Men som en parentes kan jag nämna att mitt ex vägde 120 kg och pga flint så rakade han av allt hår... Men honom lärde jag känna genom jobbet och i och med det växte en attraktion fram. Och det är det som är skillnaden med att träffa någon dagligdags mot att dejta någon man känner noll attraktion för. Ytligt? Ja, tyvärr.

Nu verkar det hända lite saker här också :) Chattade med en man på mp och vi bestämde att han skulle komma till min stad nästa helg någon dag. ...men då jag berättade att jag skulle på julfest denna helg så skrev han redan i torsdags "ha det kul" lite sådär surt. Efter det var han väldigt kort i tonen och i helgen har han inte hört av sig alls. ...men det gör inget :D för jag träffade en intressant man på julfesten i fredags. Inget hångel eller nåt sånt, men lite snack och lite blickar. Funderade på lördag morgon hur jag skulle gå vidare och bestämde mig för att skicka ett meddelande via fb. Fick svar - ":-) Kul att höra från dig..." ...och så skickade vi lite meddelanden fram och tillbaka under hela dagen. Idag lät jag det vara "hans tur", och jovisst - han tog kontakt :D
Kul att han verkar vara med på noterna, sen får vi se hur och om det utvecklas. Han bor iaf betydligt närmare än mina senaste.

...men hur gör jag nu? Vi bor ju så pass nära varandra att det känns töntigt att hålla på och skriva fram och tillbaka. Dessutom tycker jag att hela jag blir till en tönt per skrift i detta skede.
En dejt kanske? Men vad gör man i en liten håla i mörkaste december. Om jag hittar modet att föreslå en träff, vill jag ju också ha ett bra förslag på hur träffen kan tänkas se ut.

...och är det jag som "ska" ta initiativet till det, eller ska jag snällt vänta?

...men hur gör jag nu? Vi bor ju så pass nära varandra att det känns töntigt att hålla på och skriva fram och tillbaka. Dessutom tycker jag att hela jag blir till en tönt per skrift i detta skede.
En dejt kanske? Men vad gör man i en liten håla i mörkaste december. Om jag hittar modet att föreslå en träff, vill jag ju också ha ett bra förslag på hur träffen kan tänkas se ut.

...och är det jag som "ska" ta initiativet till det, eller ska jag snällt vänta?
Du kan väl ta initiativ? Varför vänta på den andra?

Du kan väl ta initiativ? Varför vänta på den andra?

Lite så tänker jag nog också, men vill inte vara "för på" (det klassiska...)

Men vad gör men på en date med en som man sett och pratat lite med på krogen? I en mörk håla i mitten av december? Funderade att bjuda hem honom på glögg...eller ta en fika på nåt café...är det är svårt att inte träffa bekanta... Mörkerpromenad???

Lite så tänker jag nog också, men vill inte vara "för på" (det klassiska...)

Men vad gör men på en date med en som man sett och pratat lite med på krogen? I en mörk håla i mitten av december? Funderade att bjuda hem honom på glögg...eller ta en fika på nåt café...är det är svårt att inte träffa bekanta... Mörkerpromenad???
Fast tycker han att du är för på så är han nog inte rätt för dig? De flesta killar verkar uppskatta att man tar lite eget initiativ.

Fika eller promenad eller kombo av dessa tycker jag lämpar sig bra på en första dejt. Och bekanta kan man springa på mest hela tiden även i en stad som Stockholm. Vet inte vad som finns hos er, men bowling eller biljard är ju trevligt också om man vill göra något.

Jag hade blåsor på yttreblygdläpparna.
Herpes kan som sagt smitta även om man inte har symtom, så du kan absolut smitta någon trots att det inte varit "aktivt" på så länge, men risken är väl inte särskilt stor. Sedan är det ju många som bär på det utan att veta om det för att dom aldrig haft utbrott.

Det kanske är en dum grej att vara ärlig med så tidigt. Har bara svårt att se att det skulle kännas bra att låta bli att säga något. Skrämmer det här bort honom så är det väl kanske lika bra. O_o
Under en period av mitt liv var smittskydd en stor diskussionsfråga i min närhet. Därför blir jag intresserad av ditt problem.

Nu har jag tänkt och tänkt, och jag måste säga att jag inte fattar varför du ska berätta om herpes för tillfälliga/nya sexkontakter. En bekant till mig, å andra sidan, ansåg att hans munherpes gjorde att han inte kunde pussas utan att berätta det först.

Herpes är väl så vanligt att man kan anta att betydligt fler än de som vet om att de har det, faktiskt har det? Och det är dessutom ofarligt om än lite plågsamt.

Fast det handlar ju om attraktion, vilket är helt individuellt och det tror jag alla är medvetna om. Varför skulle man inte få prata om det?
Det är ingen enskild specifik person som pekas ut, hon beskriver ju bara sin smak egentligen. Jag är normalt sett inte attraherad av långa och smala eller väldigt muskulösa personer med rakat huvud - så när jag nätdejtar väljer jag aktivt bort personer med det utseendet. Jag är medveten om att det kan göra att jag missar jättebra personer genom att göra så, men jag vill vara med någon jag är attraherad av, och utseendet är en del av det.

Sedan kan det absolut hända att jag en dag kanske träffar på en person i verkligheten som har utseendet jag säger att jag inte gillar, men som ändå kommer bli den finaste jag sett för att allt annat klickar och jag bara faller pladask. Det kan absolut hända. Men det kommer inte hända i min nätdejting.
Fast sen är det lite ironiskt hur det är ok att säga så men om en man hade sagt "Och varför är dom kvinnor jag tycker verkar vettiga tjocka och håriga??!" så hade säkert fler reagerat negativt... :)

Det är nog det hen reagerade på, att det inte var särskilt trevligt uttryckt.

Det är nog det hen reagerade på, att det inte var särskilt trevligt uttryckt.
Ja, jag tycker flera här inne uttrycker sig på ett tråkigt sätt när det gäller utseende. Prat om spinkisar och räkor och tjocka och flintisar och jag vet inte allt. Givetvis får man ha preferenser, det säger ju sig självt, men jag förstår inte riktigt behovet av att uttrycka sig på ett så okänsligt sätt. För mig är det skillnad att säga "jag föredrar mer muskulösa män" än att säga "aldrig att jag vill gå ut med nån räka" (obs exempel).

Angående utseende diskussionen, det är väl inte det minsta konstigt att vi alla gillar olika? Att vi attraheras av olika är väl inte det minsta konstigt? Det märker man ju i tråden med, vissa gillar "räkor" och andra vill ha långa killar osv.
Jag har såklart en ungefärlig bild av det jag tycker är attraktivt, exempelvis är en vältränad kropp viktigt för mig. Utöver det så har jag en massa andra saker jag tycker är föredrar, men jag kan ändra uppfattning om killen beroende på hans personlighet och sätt. Men något jag attraheras av måste finnas från början, annars kommer jag inte ge honom en chans förmodligen. Och jag tror definitivt att det är ömsesidigt, så alltså kommer jag bli rattad en massa gånger för att jag inte har det någon kille finner attraktivt och nödvändigt. För i min och förmodligen de flesta andras (ytlig)värld så måste jag tända på personen, annars kan jag lika gärna vara utan honom.

Under en period av mitt liv var smittskydd en stor diskussionsfråga i min närhet. Därför blir jag intresserad av ditt problem.

Nu har jag tänkt och tänkt, och jag måste säga att jag inte fattar varför du ska berätta om herpes för tillfälliga/nya sexkontakter. En bekant till mig, å andra sidan, ansåg att hans munherpes gjorde att han inte kunde pussas utan att berätta det först.

Herpes är väl så vanligt att man kan anta att betydligt fler än de som vet om att de har det, faktiskt har det? Och det är dessutom ofarligt om än lite plågsamt.

Ja, gynekologen sa att enda sättet att skydda sig mot herpes är ju att helt avstå sex.
Och vet man att man har det så är man ju på ett sätt en säkrare partner, eftersom man då avstår sex vid minsta symtom.

Kanske ska jag vänta med att berätta tills/om jag får symtom igen, för tills dess är jag ju förmodligen inte mer smittsam än andra som bär på det. Det sägs att det är ungefär 1/3 som har bär på någon av herpestyperna så risken att man redan varit med andra som haft det är ju övervägande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 984
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 734
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka