Jo, jag vet att det sägs så numera - alltså att det kan smitta även då man inte har blåsor. Det visste man inte på den tiden jag fick det, då hette det att det bara smittade vid utbrott.Jag hade blåsor på yttreblygdläpparna.
Herpes kan som sagt smitta även om man inte har symtom, så du kan absolut smitta någon trots att det inte varit "aktivt" på så länge, men risken är väl inte särskilt stor. Sedan är det ju många som bär på det utan att veta om det för att dom aldrig haft utbrott.
Det kanske är en dum grej att vara ärlig med så tidigt. Har bara svårt att se att det skulle kännas bra att låta bli att säga något. Skrämmer det här bort honom så är det väl kanske lika bra.![]()
Mitt virus plågade skiten ur mig en gång i månaden i ungefär ett år, sedan kände jag aldrig något mer (utom några gånger i början då jag kunde känna lätta stickningar på "blåsstället" ibland.) Enligt någon läkare jag var hos då hade viruset förmodligen tröttat ut sig eftersom det var så aktivt första året.
Svår grej du har att göra. Man vet ju inte hur folk man inte känner kommer att reagera. Hoppas det går bra!