Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en kollega som skall försöka para ihop mig med massa killar på jobbet :cautious:

Jag har också en kompis som, så fort vi ses på krogen eller nåt, skall presentera mig för än den ena och än den andra. Tanken är god, men jag gillar det inte alls! Dessutom har vi riktigt olika smak, så hennes "snyggingar" och "trevliga" är inte alls attraktiva i mina ögon, för det mesta.

Jag har också en kompis som, så fort vi ses på krogen eller nåt, skall presentera mig för än den ena och än den andra. Tanken är god, men jag gillar det inte alls! Dessutom har vi riktigt olika smak, så hennes "snyggingar" och "trevliga" är inte alls attraktiva i mina ögon, för det mesta.
Vissa ser faktiskt helt okej ut, men dagens var inte riktigt vad jag söker

Jag tror att anledningen till att jag tycker nät-dejting är jobbigt är att man förväntas svara direkt.
Har haft kontakt med en person och vi har pratat om att ses.
När jag då inte svarade på ett par dagar så tar personen det som att jag absolut inte är intresserad. Jag har berättat att jag ibland tar tid på mig att svara av vissa anledningar.

Hur fort svarar ni?
Är det bestämt att man måste svara samma dag?
Hur ska man orka logga in på sidan varje dag? Jag är hemifrån 11-12 timmar per dag och då orkar jag inte alltid logga in på kvällen..,

Ett par timmar max, men jag är ju som sagt en chattare och ingen brevskrivare.

Ett par timmar max, men jag är ju som sagt en chattare och ingen brevskrivare.

Jag har samma svarstid och taktik. Men jag förväntar mig inte att den andre svarar så fort (även om jag märker att jag i regel klickar bättre med människor med samma kommunikationsstrategi). Och jag tror inte att svarstid behöver ha något att göra med desperation eller inställning som grund, en har bara olika strategier där helt enkelt. Däremot skulle jag reagera om någon som brukar svara snabbt helt plötsligt slutar att göra det, då har nog intresset för relationen svalnat.

Genom sig själv känner man andra;)
När någon tar för givet att man ska vakta mailen som en hök brukar det betyda att de själva gör det och ser det som fullt normalt. Mao desperados.....:cool:

Fast va ? Desperat för att man svarar direkt ?
Näää de kan va som i mitt fall... Sitter på min rumpa i 12 timmar 7 dagar i rad (på jobbet) och därmed har dejtingsiten igång hela dagarna (flera flikar öppna så man kan kolla när som) och då svarar jag eftersom jag inte har så mkt annat att göra än att chatta med folk..

Men som ni säger ... Såna som läser och sen är in flera gånger på sidan (ja sånt syns på vissa siter) utan att nån gång svara på ens egna mail brukar få försvinna för är inte intresset mer än så kan jag leta vidare...
Jag vill ha nån som VILL prata med mej ... Inte svarar för att de "måste" ... Det är inget "måste" att skriva alls till mej... faktiskt...

Fast va ? Desperat för att man svarar direkt ?
Näää de kan va som i mitt fall... Sitter på min rumpa i 12 timmar 7 dagar i rad (på jobbet) och därmed har dejtingsiten igång hela dagarna (flera flikar öppna så man kan kolla när som) och då svarar jag eftersom jag inte har så mkt annat att göra än att chatta med folk..

Men som ni säger ... Såna som läser och sen är in flera gånger på sidan (ja sånt syns på vissa siter) utan att nån gång svara på ens egna mail brukar få försvinna för är inte intresset mer än så kan jag leta vidare...
Jag vill ha nån som VILL prata med mej ... Inte svarar för att de "måste" ... Det är inget "måste" att skriva alls till mej... faktiskt...
Nej. Diskussionen var om de som förväntade sig att man ska svara direkt.

Minns när jag nätdejtade. Jag jobbade då som personlig assistent och kunde kika av ett meddelande lite snabbt när min brukare kanske ville ha 5 min i fred på toa eller liknande. Menjag satt ju aldrig och filade på svar på arbetstid hemma hos brukaren. Eftersom jag hade 10 timmarsdagar utan privata raster resväg hem på 30 min samt att jag skulle både till hunddagis och sonens fritids, sen hem och laga mat mm så svarade jag sällan förens till kvällen när jag satt själv i lugn och ro.
De som knorrade över att jag läst men inte svarat blev jag väldigt anti för. För mig kändes det som de valde att förvänta sig något negativt istället för att ha ett öppet sinne och sådana människor brukar ha den tendensen senare också i många andra frågor.

Har länge hängt i periferin här och följt ert dejtande men nu är det dags att själv ge sig in i tråden lite halvt :D

Hur är era erfarenheter med Tinder? Har fått uppfattningen lite att det bara är en ligg-app där killar skickar otrevliga meddelanden men det kanske går att hitta folk som vill gå på (icke ligg-) dejt också? Har inga större förhoppning á la Leta Seriöst Förhållande utan mer bara för att göra ngt annat och träffa nytt folk!

Startade upp Tinder igår och har en del matchningar. Några har skrivit först, bland annat "Hallå, rider du häst eller?" (har med en häst på en av mina bilder). Jag svarade dock oskyldigt och sanningsenligt så vi får väl se vilken väg han väljer :p

Har länge hängt i periferin här och följt ert dejtande men nu är det dags att själv ge sig in i tråden lite halvt :D

Hur är era erfarenheter med Tinder? Har fått uppfattningen lite att det bara är en ligg-app där killar skickar otrevliga meddelanden men det kanske går att hitta folk som vill gå på (icke ligg-) dejt också? Har inga större förhoppning á la Leta Seriöst Förhållande utan mer bara för att göra ngt annat och träffa nytt folk!

Startade upp Tinder igår och har en del matchningar. Några har skrivit först, bland annat "Hallå, rider du häst eller?" (har med en häst på en av mina bilder). Jag svarade dock oskyldigt och sanningsenligt så vi får väl se vilken väg han väljer :p

Jag har inte fått några otrevliga meddelanden alls. Tvärtom så känns det som alla är väldigt seriösa och vill ha ett riktigt förhållande

På väg hem efter dejt. Och jag känner mig glad. För att jag denna gången hade en annan inställning än tidigare. Jag blev inte så nervös och kände efteråt att det är ju rätt kul ändå att gå på dejt. :)

Vi träffades och fikade och sen en promenad. Det var ingen direkt attraktion men han var trevlig och det är möjligt att jag skulle kunna gilla honom framöver.

Men sen när vi skiljdes så frågade han om jag ville ses igen. Jag sa att det vore trevligt. Då svarar han att han ska fundera på om han vill ses.
Sen frågar han när jag kan ses och jag svarar X och X dag.
Han säger åter igen att han ska fundera på det.

Så då kanske han inte vill ses. Men det känns så skönt att jag nu fått en annan inställning. :)
Istället för att gräva ner mig om han inte vill ses så tänker jag att det ska bli roligt att gå på fler dejter..,:p
Vet inte hur min inställning ändrades av sig självt. :D

På väg hem efter dejt. Och jag känner mig glad. För att jag denna gången hade en annan inställning än tidigare. Jag blev inte så nervös och kände efteråt att det är ju rätt kul ändå att gå på dejt. :)

Vi träffades och fikade och sen en promenad. Det var ingen direkt attraktion men han var trevlig och det är möjligt att jag skulle kunna gilla honom framöver.

Men sen när vi skiljdes så frågade han om jag ville ses igen. Jag sa att det vore trevligt. Då svarar han att han ska fundera på om han vill ses.
Sen frågar han när jag kan ses och jag svarar X och X dag.
Han säger åter igen att han ska fundera på det.

Så då kanske han inte vill ses. Men det känns så skönt att jag nu fått en annan inställning. :)
Istället för att gräva ner mig om han inte vill ses så tänker jag att det ska bli roligt att gå på fler dejter..,:p
Vet inte hur min inställning ändrades av sig självt. :D
Men va? Låter lite knasigt att han frågar om du vill ses men sen säger själv att han vill fundera O_o Bekräftelsebehov?
Eller jag kanske har missuppfattat :)

Men va? Låter lite knasigt att han frågar om du vill ses men sen säger själv att han vill fundera O_o Bekräftelsebehov?
Eller jag kanske har missuppfattat :)
Ja jag tyckte också det var märkligt...
Om han inte vill ses så varför frågar han om jag vill ses?
Eller så är han em person som har svårt att bestämma sig? Att han är osäker på om han tyckte det kändes rätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 977
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 714
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka