Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga om MP. Om man inte specifikt skriver in nåt om barn (antal) då man reggar sig - finns det nåt förvalt som MP tar till då? En jag kollat på skriver i texten att han har 2 barn, men i "kortprofilen" står det att han har 1 barn.

En fråga om MP. Om man inte specifikt skriver in nåt om barn (antal) då man reggar sig - finns det nåt förvalt som MP tar till då? En jag kollat på skriver i texten att han har 2 barn, men i "kortprofilen" står det att han har 1 barn.
Han kanske har två barn men bara ett som finns med i hans vardag. Det andra kan ju bo långt bort på annan ort och de kanske har mycket lite kontakt, om någon alls av diverse anledningar.

Jag tror att anledningen till att jag tycker nät-dejting är jobbigt är att man förväntas svara direkt.
Har haft kontakt med en person och vi har pratat om att ses.
När jag då inte svarade på ett par dagar så tar personen det som att jag absolut inte är intresserad. Jag har berättat att jag ibland tar tid på mig att svara av vissa anledningar.

Hur fort svarar ni?
Är det bestämt att man måste svara samma dag?
Hur ska man orka logga in på sidan varje dag? Jag är hemifrån 11-12 timmar per dag och då orkar jag inte alltid logga in på kvällen..,

Råkat trycka fel?
Kanske ett bonus- barn från tidigare relation?

Jag tror att anledningen till att jag tycker nät-dejting är jobbigt är att man förväntas svara direkt.
När jag då inte svarade på ett par dagar så tar personen det som att jag absolut inte är intresserad. Jag har berättat att jag ibland tar tid på mig att svara av vissa anledningar.

Hur fort svarar ni?
Hur ska man orka logga in på sidan varje dag? Jag är hemifrån 11-12 timmar per dag och då orkar jag inte alltid logga in på kvällen..,

Jag känner exakt samma och låter det i sig bli lite rensande. Klarar de inte av att jag läser men inte svarar direkt, alternativt inte loggar in alls nån dag, då för det vara. Då är det inte den personen jag ska vara med.

Jag är alltså en sån som gärna läser, sen gör jag något annat (ofta flera saker samtidigt), sen kan jag svara senare på kvällen eller nästa dag. Däremot om det är en person som jag har träffat och vi fortsätter att hålla kontakten och träffas, så blir jag lite mer "duktig" på att svara snabbare.

Hur fort svarar ni?

I mitt tidigare liv så tyckte jag inte alls att det var märkligt att vänta en dag eller två med att svara på mail. Nu när jag har en massa datortid och en telefon som det går att logga in från så är jag betydligt hetsigare... svarar snabbt och vill ha snabbt svar. Tidigare ville jag gärna maila ett par veckor innan vi skulle ses, var gärna jag som drog ut på det. Nu kan vi ses samma dag eller dagen efter(om han frågar då ;))

Jag känner exakt samma och låter det i sig bli lite rensande. Klarar de inte av att jag läser men inte svarar direkt, alternativt inte loggar in alls nån dag, då för det vara. Då är det inte den personen jag ska vara med.

Jag är alltså en sån som gärna läser, sen gör jag något annat (ofta flera saker samtidigt), sen kan jag svara senare på kvällen eller nästa dag. Däremot om det är en person som jag har träffat och vi fortsätter att hålla kontakten och träffas, så blir jag lite mer "duktig" på att svara snabbare.
Känner igen mig.
Inser vad lätt det kan bli missförstånd bara för man använder tekniken olika dvs inte loggar in hela tiden.,,

Hur fort svarar ni?
Det kan ta flera dagar för mig att svara ibland, men jag försöker hålla det till 1-3 dagar. Jag är så rätt allmänt, svarar sällan på fb eller sms snabbt heller. Det får man ta om man vill ha mig i sitt liv.

Personer som inte har lite tålamod är inget jag orkar med.

Det kan ta flera dagar för mig att svara ibland, men jag försöker hålla det till 1-3 dagar. Jag är så rätt allmänt, svarar sällan på fb eller sms snabbt heller. Det får man ta om man vill ha mig i sitt liv.

Personer som inte har lite tålamod är inget jag orkar med.
Bra att det var flera som tycker så och inte bara jag.
Ibland känns det som man förväntas bo på dejtingsidan!

Mail på dejtingsidan tycker jag att man svarar när man vill och kan. Jag var knappast inne varje dag, kanske några gånger i veckan. Folk som från början kräver tätt kontakt är inget för mig. Även tinder som poppar upp i telefonen kastar jag mig inte över utan läser och svarar vid tid och lust, ibland någon dag senare.

Sms brukar jag svara på inom 24 timmar förutsatt att inget särskilt hänt eller man är utomlands, dålig täckning osv.

Bra att det var flera som tycker så och inte bara jag.
Ibland känns det som man förväntas bo på dejtingsidan!
Genom sig själv känner man andra;)
När någon tar för givet att man ska vakta mailen som en hök brukar det betyda att de själva gör det och ser det som fullt normalt. Mao desperados.....:cool:

Själv tycker jag att det verkar så pass ovanligt att man inte alls behöver släta över @grodan21 s reaktion med att han nog bara tittade för att få veta om det inte var hans årgång hon letade efter.

När jag hade HP (var runt 23-24 tror jag) hände det hela tiden att män på 55-65 år kollade min profil. Hela tiden. Och skrev till mig.

Jag funderade på det där med dåliga dissar och bortförklaringar. Jag har träffat två den senaste tiden som kommit med dåliga bortförklaringar på att inte ses mer, den första påstod att han gärna träffades igen, men att han skulle jobba över hela hösten och vintern(?) och den andre hade så mycket nu så han hade inte tid att ses. Varför säger man bara inte att det inte känns tillräckligt intressant/bra/rätt för att fortsätta ses? En dålig bortförklaring är ju 100 ggr värre...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 975
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka