Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har två problem. De som jag tycker verkar intressanta kan ju inte vara intresserade av mig så jag vågar inte kontakta dem. Sedan skulle jag nog behöva hjälp med min presentation då den verkar locka helt fel personer.
Om det känns ok för dig kan du ju lägga ut presentationen här, så kan vi slå våra kloka huvuden ihop och hjälpa dig :)

Jag har nätdejtat av och till och har fortfarande en aktiv profil på HP. Men med åren har jag dels blivit rätt disillussionerad av alla som låtsas att de är singlar, inte kan ta ett nej utan blir otrevliga, skickar kukbilder mm, dels mer och mer komfortabel med att vara - själv. Jag är en supersocial ensamvarg.

Jag känner inte att jag har tid med ett särboförhållande (för jag inbillar mig att det kräver en del planering), sambo känns långt borta och jag vill definitivt inte ha en kk!

Moment 22.:laugh:
Det där med hur man ska få till tiden att hinna ses när man inte bor ihop förstår jag inte riktigt hur man lyckas med. :) Jag tänker ju varken sluta träna eller träffa vänner om jag inleder ett förhållande, och jag vill ju verkligen inte att framtida partner slutar upp med sina aktiviteter. Så det känns ju som att man behöver ha lite tur om man ska ha synkade scheman så man är "aktivitetslös" samma dagar.

Det där med hur man ska få till tiden att hinna ses när man inte bor ihop förstår jag inte riktigt hur man lyckas med. :) Jag tänker ju varken sluta träna eller träffa vänner om jag inleder ett förhållande, och jag vill ju verkligen inte att framtida partner slutar upp med sina aktiviteter. Så det känns ju som att man behöver ha lite tur om man ska ha synkade scheman så man är "aktivitetslös" samma dagar.

Det beror väl på hur man lever och vad man har för tider och hur mycket man vill ses.
För mig är det det ultimata, jag är så trött på att anpassa mig och ta hänsyn hela tiden. Nu kan jag tuffa runt i ridkläder hela dagen och vara vaken hela natten och kolla på mf utan sura miner :D

Det beror väl på hur man lever och vad man har för tider och hur mycket man vill ses.
För mig är det det ultimata, jag är så trött på att anpassa mig och ta hänsyn hela tiden. Nu kan jag tuffa runt i ridkläder hela dagen och vara vaken hela natten och kolla på mf utan sura miner :D
Ja men precis! Och jag har inte ens en häst här som tar tid, och ändå känns det som det finns typ en dag i veckan över. Har alla andra fler timmar på dygnet än vad jag har?

ja jag tycker det är lite knepigt ibland.
Jag bor ca 5 mil från killen. Och det blir lite pusslande. För jag fyller normalt fritiden med saker..så ja.. jag prioriterar ju att träffa honom. Och det gör jag ju för att jag VILL träffa honom.
Men visst. det är annat jag då måste ta bort. Man har ju bara ett visst antal timmar på dygnet.

Ja men precis! Och jag har inte ens en häst här som tar tid, och ändå känns det som det finns typ en dag i veckan över. Har alla andra fler timmar på dygnet än vad jag har?

Jag kan tänka att det är ett problem om båda jobbar kontorstider, ännu värre om det finns barn med.

Jag jobbar extremt oregelbundna tider, börjar sent, slutar tidigt, ledig mitt i veckan och så några gosiga 13 timmars pass ibland. Det gör att jag har rätt mycket tid att träffa folk.

Jag kan tänka att det är ett problem om båda jobbar kontorstider, ännu värre om det finns barn med.

Jag jobbar extremt oregelbundna tider, börjar sent, slutar tidigt, ledig mitt i veckan och så några gosiga 13 timmars pass ibland. Det gör att jag har rätt mycket tid att träffa folk.
Det gäller ju då att personen har samma tider så nu kan ses.
Det svåra är ju när jag i en relation jobbade kväll och helg och han kontorstider

Det gäller ju då att personen har samma tider så nu kan ses.
Det svåra är ju när jag i en relation jobbade kväll och helg och han kontorstider

Fast jag tycker det är lättare med någon som jobbar kontorstider faktiskt.
Min examan såg jag knappt aldrig, han kör tåg.
Ledig varannan helg och då tävlade vi på varsitt håll.

Eftersom jag slutar tidigt och har lediga dagar hinner jag med mitt på dagtid och kan träffas på kvällen.
I morgon slutar jag vid tio, då rider jag och sen ska jag hänga med snygga kollegan som även han slutar tidigt och sen har jag hela kvällen öppen.

Av någon anledning går de som skriver på engelska fetbort, när jag får ett mail. Brukar ni andra gå mail på engelska också?
Jag skulle absolut kunna svara på ett engelskt mail.
Däremot skulle jag behövs ställa några frågor om vi inleder något seriöst
Dvs bor personen i Sverige permanent?
För de närmaste två åren ca är jag inte flyttbar. Sen kommer jag eventuellt kunna flytta men inte nu.
Så då är det en praktisk fråga att man får ihop det.

fortsättning följer :bump:

Jag hann bara vara med i Mötesplatsen i 1 veckan innan jag träffade min pojkvän. Det är snart 1 år sedan nu. Jag har aldrig tidigare varit ute på någon typ av dejtingsida och fick en chock minst sagt av hur det gick till:crazy: Och inte dejtat alls på 25 år:o

På 2 dagar hade jag haft 1200 besökare och meddelandena strömmade in? WHATA? Jag hade lagt in att jag var intresserade av män mellan 43-52 år om jag inte minns helt fel. De som hörde av sig var mellan 22-72???

Jag ska tillägga att jag är född 1967 och inte ett dugg intresserade av varken för unga eller för gamla män...utan jämngamla!!

De som var mest galna var yngre grabbar kring 25-27 år. De var helt galna och skulle ha mig i säng? Har ju söner på 21 och 22 år så NEJ TACK!! Hade en 27-åring säljare från Stockholm som åkte till min stad varje vecka och var ute efter en älskarinna. Han berättade utförligt VAD han var ute efter sexuellt och frågade om jag var intresserad av att ställa upp? Nje, inte intressant alls.

En annan man i Stockholm skrev långa sexnoveller varje dag om vad han ville göra med mig!!! Och bjöd ner mig till Stockholm 4 ggr under veckan. Jag svarade inte på hans sexnoveller utan han fick ändra sig och börja skriva "normala" meddelanden innan jag började svara honom;)

En annan bodde 3 timmars bilresa bort och tyckte att det var som att bo granne med mig. Han skrev en halv roman om sig själv och avslutade med att skriva: Du verkar ju vara något att ha!! Tja, tack men nej tack!!

De riktigt unga och riktigt gamla var nog de som var snällast. De skrev alltid: Vad du är vacker!! Bland de snällaste kommentarerna jag fick på hela veckan:D

Jag hade 5-6 st som jag chattade med dagligen som var trevliga men inte bodde i min stad. Jag fick inbjudan att hälsa från flera olika män som inte bodde i min stad. Tackade nej till alla.

När man börjar konvensationen med: Gud vad snygg du är!! Dig vill jag ligga med!! Nja, skulle inte tro det :banghead: Jag förstår varför vissa män är singel;)

Det var faktiskt flera stycken i närheten som enbart var ute efter älskarinnor och då går ju tankarna till att de är gifta då de inte hade lagt ut någon profilbild på sig själv!! Lite tragiskt.....

Jag tyckte att veckan var ganska underhållande och relativt trevlig men samtidigt omtumlande då en del män verkligen bara var för mycket på många sätt:wtf:

Jag hittade min pojkvän på första dejten. De männen som jag chattade dagligen med skrev jag till och berättade att jag skulle försvinna från Mötesplatsen och att jag hittat en pojkvän och önskade dem lycka till i sitt eget sökande efter kärleken. Alla var trevliga och önskade mig lycka till och bad min höra av mig om det inte skulle funka. Så det finns en del vettiga män men det gäller att hitta dem;)

Så jag förstår att det kan vara knepigt att hitta "katten bland hermelinerna" på en dejtingsajt!! Man får solla bort rätt så bra för en del är minst sagt mysko och obehagliga! I mitt fall var det min pojkvän som hittade mig och hörde av sig till mig och sedan startade vi upp att skriva meddelanden till varandra. Och efter 4 dagar pratade vi med varandra i telefonen och träffades på 5:e dagen och blev tillsammans den dagen. Nu kändes det väldigt "rätt" med honom på en gång. Annars hade jag garanterat varit på fler dejter innan jag ens tänkt tanken att inleda ett förhållande!! Men "plötsligt händer det" helt enkelt:love:

Stort lycka till med dejtandet och blivande förhållanden till alla!!

Mvh anaby:)

Jag skulle absolut kunna svara på ett engelskt mail.
Däremot skulle jag behövs ställa några frågor om vi inleder något seriöst
Dvs bor personen i Sverige permanent?
För de närmaste två åren ca är jag inte flyttbar. Sen kommer jag eventuellt kunna flytta men inte nu.
Så då är det en praktisk fråga att man får ihop det.
Jo det är väl det också, det jag tänker som är nog en tung bit är språkbarriären, att kunna kommunciera och förstå varandra utan missförstånd. Tänker att det kan vara svårt att få fram precis det man vill ha sagt, då man först måste översätta det till ett annat språk osv.
Visst övning ger färdighet, men för enkelhetens skull tror jag att jag dissar sådana relationer just nu, behöver nog inte göra det mer komplicerat än vad det redan är. :p

Jo det är väl det också, det jag tänker som är nog en tung bit är språkbarriären, att kunna kommunciera och förstå varandra utan missförstånd. Tänker att det kan vara svårt att få fram precis det man vill ha sagt, då man först måste översätta det till ett annat språk osv.
Visst övning ger färdighet, men för enkelhetens skull tror jag att jag dissar sådana relationer just nu, behöver nog inte göra det mer komplicerat än vad det redan är. :p
Ja engelska känner jag att jag kan uttrycka det jag känner på.
Något annat språk skulle vara svårare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka