Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lovisaleonora - "råkade" ringa sig själv?:laugh:

Typiskt att han inte gav sig förrän det fanns en annan man med i bilden. Att du inte ville veta av honom räckte inte!:banghead:

Nu var jag i den mogna åldern av typ 28 år innan jag tog mitt första ONS, men jag blev verkligen avskräckt :D

Jag vet inte om han var så jobbig egentligen, eller om han bara fastnade i något spår. Som en repig skiva ungefär.

Det är alltid jobbigt med folk som vägrar förstå vare sig vinkar eller uttalade dissar.

Åh, det är ju så segt! Jag har en gång i livet haft ett ONS. Som bet sig kvar som en STD.

Först VÄGRADE han att försvinna på morgonen, jag fick skjutsa honom för att han skulle förstå vinken. Sedan hade han på något sätt lyckats ringa sig själv från min mobil, så han sparat numret. Och hörde av sig, konstant.

Två år efter fick jag det sista/senaste SMS:et från honom (nej, jag tänker inte meddela vad han skrev), nu har det varit tyst. Jag berättade att jag var lyckligt gift...

Urk. Fördelen med att följa med någon hem; man kan avvika i skydd av natten (man kan ju skriva en trevlig lapp eller lägga ett par hundra på köksbordet som bevis på uppskattning).
Men grattis, du måste ha gjort en fantastiskt intryck.

:rofl::rofl::rofl:

Skönt att läsa. Jag förfäras inför tanken av frukost med någon okänd.
Jag lever i någon form av frivilligt celibat eftersom jag:

1. Inte orkar ragga upp någon.
2. Definitivt inte orkar dejta för att träffa någon ny.
3. De få gånger jag har raggat upp någon har personen inte insett att det var en engångsgrej (fast jag typ sagt det), blivit seriös och velat träffas igen!:eek:

Så nu håller jag låg profil.:cool: Känns som att idealet vore semesterromans. Då har man ett definitivt slut. Alternativt att träffa någon verkligt trevlig person då.
Jag vet att man inte talar om damers ålder, men herrars ålder kan man ju lugnt tala om. Och då skulle jag säga att min erfarenhet av (såväl kvinnor som) män i det numera aktuella åldersspannet (säg 45-55 eller så, 40-60 för all del, jag är inte den som är den) är att folk har blivit väldigt mycket mer flexibla och fria i sitt relaterande så här post-barn. Oavsett om barn eller inte, parbildningar kan inte längre förväntas leda till barn, det är post-barn i den aspekten jag menar. Plötsligt kan folk agera individuellt i sina relationer på ett sätt jag har saknat sedan jag puberterade.

Du är alltså helt ovetande om att människor bemöts olika beroende på VEM det är som skriver och inte VAD det är som skrivs??
Nej, jag säger att jag inte vet en enda bukefalist som aldrig blir kritiserad eller ifrågasatt. Jag märker att du inte alls kan specificera vem du menar så jag antar att du inte har nåt att komma med.

Så - nu lyder jag snällt moderatorn och släpper sidospåret :).

Känns som att idealet vore semesterromans. Då har man ett definitivt slut.
Åh jag hookade upp med en amerikan på genomresa en gång och hade en rätt trevlig kväll och sen fruktansvärt genomsnittligt och tråkigt sex. Lyckades få ut honom ur lägenheten på redan tidigt på morgonen och tänkte 'thank god att han ska åka för han verkar vara en klistrig typ'. Bara två dagar senare hör han av sig - han har gjort om sin resrutt och ska givetvis strunta i de andra intressanta länderna han hade planerat att åka till och istället komma tillbaka till Stockholm och vill SÅ gärna träffas igen :eek: :crazy:.

Så akta dig - de kan visa sig vara nog så klistriga även om de är semesterromanser :D.

(och just ja, idag är jag ju gift med min spanjor som bara skulle ha varit i sthlm en snabbis en helg :angel:. han var dock varmt välkommen tillbaka och blev absolut inte utslängd tidigt på morgonen :D).

Jag har två problem. De som jag tycker verkar intressanta kan ju inte vara intresserade av mig så jag vågar inte kontakta dem. Sedan skulle jag nog behöva hjälp med min presentation då den verkar locka helt fel personer.

Så akta dig - de kan visa sig vara nog så klistriga även om de är semesterromanser :D.

Jamen när jag är hemma jobbar jag ju hela tiden, men när jag själv är på semester tänkte jag - då...:angel: (Ska tillägga att jag avstyrt typ femhundra förslag om att få en 'Egyptian boyfriend'. De senaste åren har - gudskelov - antalet intressenter minskat dramatiskt. Det har sina fördelar att bli äldre!:D)

Jag har två problem. De som jag tycker verkar intressanta kan ju inte vara intresserade av mig så jag vågar inte kontakta dem. Sedan skulle jag nog behöva hjälp med min presentation då den verkar locka helt fel personer.
Jag känner igen det där dilemmat, har samma problem men har dessvärre inget bra svar mer än att du inte är ensam. :heart

:rofl::rofl::rofl:

Skönt att läsa. Jag förfäras inför tanken av frukost med någon okänd.
Jag lever i någon form av frivilligt celibat eftersom jag:

1. Inte orkar ragga upp någon.
2. Definitivt inte orkar dejta för att träffa någon ny.
3. De få gånger jag har raggat upp någon har personen inte insett att det var en engångsgrej (fast jag typ sagt det), blivit seriös och velat träffas igen!:eek:

Så nu håller jag låg profil.:cool: Känns som att idealet vore semesterromans. Då har man ett definitivt slut. Alternativt att träffa någon verkligt trevlig person då.
Haha.. Så kände jag också. Orkade inte ta tag i det.
Men sen började jag nätdejta ändå.

Haha.. Så kände jag också. Orkade inte ta tag i det.
Men sen började jag nätdejta ändå.
Jag har nätdejtat av och till och har fortfarande en aktiv profil på HP. Men med åren har jag dels blivit rätt disillussionerad av alla som låtsas att de är singlar, inte kan ta ett nej utan blir otrevliga, skickar kukbilder mm, dels mer och mer komfortabel med att vara - själv. Jag är en supersocial ensamvarg.

Jag känner inte att jag har tid med ett särboförhållande (för jag inbillar mig att det kräver en del planering), sambo känns långt borta och jag vill definitivt inte ha en kk!

Moment 22.:laugh:

Jag har nätdejtat av och till och har fortfarande en aktiv profil på HP. Men med åren har jag dels blivit rätt disillussionerad av alla som låtsas att de är singlar, inte kan ta ett nej utan blir otrevliga, skickar kukbilder mm, dels mer och mer komfortabel med att vara - själv. Jag är en supersocial ensamvarg.

Jag känner inte att jag har tid med ett särboförhållande (för jag inbillar mig att det kräver en del planering), sambo känns långt borta och jag vill definitivt inte ha en kk!

Jag känner så väl igen mig i det här.
Det är väl därför jag inte får någon ordning heller, jag vet inte vad jag vill.

Social ensamvarg, så himla träffande :D
Jag kan ligga i soffan och prata i telefon med snygga kollegan i timmar. Han bor ett par hundra meter bort :p
Men jag har inte det behovet av att ses, det räcker med att han bara finns där

Haha.. jag ska sno "social ensamvarg"..
Det stämmer på mig...
Jag gillar att träffa folk.. när jag själv vill.
Men samtidigt har jag så stort behov av att få vara själv..
Kan inte koppla av ordentligt när jag är runt folk..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka