Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om engelska kom jag på just nu att mitt idealförhållande nog är att ha en älskare i London. Som jag kan hälsa på sådär 4-5 ggr/år och gå på museer och restauranger med, åka och kolla på hästkapplöpningar i Newmarket och eventuellt ta en tur till någon lantlig pub. Om det inte regnar. Jamen lite sex också då! Och jag är inte den som är den så jag kan tänka mig rätt mycket champagne på galoppbanan. Eller kanske lite drinkar på skumma klubbar någon gång.

Låter sannolikt att denne person bara... Dyker upp, va?:rofl:

Om engelska kom jag på just nu att mitt idealförhållande nog är att ha en älskare i London. Som jag kan hälsa på sådär 4-5 ggr/år och gå på museer och restauranger med, åka och kolla på hästkapplöpningar i Newmarket och eventuellt ta en tur till någon lantlig pub. Om det inte regnar. Jamen lite sex också då! Och jag är inte den som är den så jag kan tänka mig rätt mycket champagne på galoppbanan. Eller kanske lite drinkar på skumma klubbar någon gång.

Equestrian singles? :D

Av någon anledning går de som skriver på engelska fetbort, när jag får ett mail. Brukar ni andra gå mail på engelska också?
Engelska går bort för mig också. Jag känner mig ändå hyfsat säker på engelska, jag förstår och kan göra mig förstådd... Tills jag öppnar käften. Det blir stolpigt och awkward och neeeeej för fan, ska jag nappa får snubben vara svensktalande. Kan ju knappt hjälpa någon utbytesstudent hitta rätt kaffe utan att det blir skitawkward.

Engelska går bort för mig också. Jag känner mig ändå hyfsat säker på engelska, jag förstår och kan göra mig förstådd... Tills jag öppnar käften. Det blir stolpigt och awkward och neeeeej för fan, ska jag nappa får snubben vara svensktalande. Kan ju knappt hjälpa någon utbytesstudent hitta rätt kaffe utan att det blir skitawkward.
Fnissar lite åt att du ändå använder "awkward". :D

Jag svarar bara på engelska mail om det framgår att de är mer eller mindre permanent bosatta i Sverige.

En sån vill jag också ha, fast en fårbonde. Om du hittar din kan du väl fråga om han har nån åt mig?

Jag pratar rätt mycket engelska på jobbet så det känns lugnt.
Men jag är alldeles för lat för att orka prata engelska jämt.
Räcker med brorsans fru, som är världens gulligaste icke att förglömma.

Fnissar lite åt att du ändå använder "awkward". :D

Jag svarar bara på engelska mail om det framgår att de är mer eller mindre permanent bosatta i Sverige.
Haha ja engelska är okej tills det ska talas enbart engelska - som enskilda fraser och i skrift är det no prob och jag tenderar i skrift att gå över till engelska utan att jag tänker på det :D
Just awkward är dessutom ett så jäkla bra uttryck! Sammanfattar precis mitt sjukt supersvenska uttal :up:

Nä, det känns inte helt hundra, vill inte skapa någon länk mellan mitt nick här och det på nätdejtingsidan. :o
Det förstår jag :) Vill du skicka den till några utvalda finns det säkert flera (jag inkluderad :) ) som kan tänka sig att lösa den och se över den. Inte för att jag är nån expert på nått sätt! Men ifall du vill ha inputs :)

Av någon anledning går de som skriver på engelska fetbort, när jag får ett mail. Brukar ni andra gå mail på engelska också?
Jag svarar på engelska mail, om jag tycker personen verkar intressant :) Men då gillar jag både att skriva och prata engelska!

Vi pratar i princip bara engelska och spanska och jag tycker att det är helt okomplicerat :). Jag var förvisso van vid att prata mycket engelska tidigare men jag tycker nog att man väldigt snabbt kommer in i att använda språket hela tiden.

Det enda trista tycker jag är om det inte finns intresse för att lära sig varandras modersmål på sikt om det blir så att man håller ihop. Det skulle inte funka för mig.

Jag svarade på de engelska med samma kriterier som de svenska, dvs om de känns intressanta. Ofta dock så bodde de inte i närheten eller pendlade och det kändes inte aktuellt.

Språket i sig är inget problem. Han jag träffar idag pratar ju nästan enbart engelska. Mitt ex och jag pratade oxå engelska, men känner att det är väldig skillnad om personens modersmål är engelska, blir enklare då. Mitt ex hade ett annat modersmål och då fastnade vi ofta om någon inte kunde något ord för att ingen av oss kunde förklara på ett annat sätt. Nuvarande har engelska som modersmål samt gått SFI, så han kan lite svenska också och det är stor skillnad.

Vilken tur att folk är olika :D På den tiden jag hängde på HP letade jag aktivt efter någon engelsktalande. Jag var helt inställd på att träffa en engelsman. Älskar engelska och tycker många brittiska dialekter är sexiga :D
Det slutade med att jag lyckades hitta en engelsman som flyttat hit till Sverige, visserligen har vi bara pratat svenska med varandra sen vi träffades då han hunnit lära sig språket. Resultatet några år senare är tre veckor gammal och ligger i min famn just nu :D

/smyger ut igen... :)

Vi pratar i princip bara engelska och spanska och jag tycker att det är helt okomplicerat :). Jag var förvisso van vid att prata mycket engelska tidigare men jag tycker nog att man väldigt snabbt kommer in i att använda språket hela tiden.

Det enda trista tycker jag är om det inte finns intresse för att lära sig varandras modersmål på sikt om det blir så att man håller ihop. Det skulle inte funka för mig.
Jag har i stort sett engelska som arbetsspråk, men jag tycker ofta att det suger. Jag blir tråkig och opersonlig, tycker jag. Och jag tycker att de andra (svenskspråkiga) också blir det.

För ett sånt förhållande som @Myrten s med han i London, känns engelska ok. Men jag längtar ibland efter att få prata något av mina modersmål på luncherna på jobbet.

Min partner och jag har ju då svenskan gemensam. Varandras andra modersmål kan vi inte, men förstår hyfsat med tiden.

Varför känns det viktigt för dig att du och Hosey lär er varandras språk om ni tycker att engelska funkar?

Vilken tur att folk är olika :D På den tiden jag hängde på HP letade jag aktivt efter någon engelsktalande. Jag var helt inställd på att träffa en engelsman. Älskar engelska och tycker många brittiska dialekter är sexiga :D
Det slutade med att jag lyckades hitta en engelsman som flyttat hit till Sverige, visserligen har vi bara pratat svenska med varandra sen vi träffades då han hunnit lära sig språket. Resultatet några år senare är tre veckor gammal och ligger i min famn just nu :D

/smyger ut igen... :)
Jo, en äkta engelsman hade inte varit fel på, men jag brukar läsa deras profiler innan jag ens svarar på mail och när grammatiken är inte så bra, njaaa säger jag då. :p
Sen är jag kräsen på utseendet också, måste ju se ok för att jag ens ska bemöda mig att svara i alla fall. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka