Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du gillade att prata med honom via dejtingsidan tycker jag du ska satsa på att prata med honom via vanlig mail eller skype.
Grejen är att jag använder inte skype längre, jag kollar knappt mig mail heller, får en massa skräp dit. Så tror det kommer va svårt. Känner inte direkt att lägga till på fb heller, inte i nuläget... hmmm

Där är väl språkförbistringen det gemensamma, typ. :) Men i förhållandet skulle jag inte stå ut med det.
Ja nej, det låter ju jobbigt. Jag är glad att jag och min partner aldrig haft några problem alls med språken oss i mellan.

Det är så fiffigt att vara språkbegåvad för då behöver man inte hänga av folk pga fel modersmål :D.

Fick precis ett mail med endast ett "hej", gick in på profilen för att läsa mer, hade ingen profilbild och bilderna i fotoalbumet var privata, sedan läser jag längre ner i profilen:

"jag har en bild i fotoalbumet men alla verkar vara så bild kåta av sig."

Är inte det lite av grejen att man gärna vill se lite hur den man skriver med ser ut? Visst utseendet är inte allt, men kan va bra att veta så det inte är en 60-årig gammal gubbe eller nått. :P

För mig blir det en liten språkbarriär då jag inte kan uttrycka mig i samma utsträckning som jag gör i svenskan på engelskan, i alla fall inte i tal. I skrift går an, men i en relation måste man kunna lösa saker snabbt och praktiskt utan en massa "um", "err" för att man letar ord.. nä, jag tänker inte sätta mig själv i den situationen när jag redan som det är är osäker, behöver inte bli mer osäker pga språkbarriären.
Har dock inget emot att ha engelsktalande vänner, men vet inte om jag personligen skulle reda ut en relation med en. Så hoppar det tills vidare.

Det förstår jag, man ska göra det man känner sig bekväm med. Men kan också säga att det är en vanesak. Eftersom jag umgås med mycket vänner från andra länder pratar jag ofta engelska, lika så är det vanligt på arbetsplatser att inte alla kan svenska, så numera pratar jag på som ingenting för det mesta (har fått höra att min engelska är bra, men däremot har jag ett extremt svenskt uttal, vilket jag tycker låter hemskt, men tur att jag slipper lyssna på mig själv). Är jag trött eller stressad blir det ju lite sådär däremot.. Men känner man sig osäker på förhållande-biten känns det ju dumt att lägga på ytterligare en svårighet. Sen är det ju skillnad, står drömprinsen där... ja, då gör han ju det, oavsett vilket språk han talar eller vilket land han bor i (been there, done that), vilket oftast inte stämmer överens med vad man tänkt sig på förhand.

Japp! Han började med "Jag vill tillhöra dig fröken". Sen kom detta:

"Du är mycket ljuv i mina ögon! Jag önskar ge dig min åtrå och respekt, jag vill stå dig till tjänst fröken! :) Tillåt mig att få träffa dig någon dag när Göteborg står för mina fötter? Jag ämnar anlända till dig i en droska, med tjänare vid min sida, ett plommonstop på mitt huvud, spatserkäpp i min hand och monokel i mitt vänstra öga! Sedan kommer eder fröken att serveras en anspråkslös liten pralin, om så behagar! :)"

Känns som att han lever i en helt annan värld än vad jag gör...
:rofl: samma kille har skrivit till mig och en fortsättning när jag skrev att jag hört talas om hans meddelande.
Det handlade kort och gott om att han ville åtrå och tjäna en kvinna som var alldeles för vacker och intelligent för honom. Etc etc..

:rofl: samma kille har skrivit till mig och en fortsättning när jag skrev att jag hört talas om hans meddelande.
Det handlade kort och gott om att han ville åtrå och tjäna en kvinna som var alldeles för vacker och intelligent för honom. Etc etc..

Ja, han fortsatte till mig oxå... Jag sågade honom totalt och han blockade mig... :angel:

Åh, highfive på den du!
Det där var ungefär som mig, skriver bra engelska men det brukar bli lite knackigt när jag ska prata eller som när man ska förklara vägen för en stackars utländsk trailerchaufför vart företaget han ska till ligger, hmm..
Haha men typ! Jag går ändå och pratar engelska för mig själv hemma hyfsat ofta, men jag har ju märkt hur överjävlig jag låter när jag faktiskt måste kommunicera... :D

Däremot skulle jag inte säga nej till en engelsktalande som förstår svenska! :p

Min Tinder har gått nuts! :arghh:
Bara massa killar från barndomen som kommer upp, och visst, vissa kan ju svipa höger på bara för att vara lite artig, men mina fd. mobbare liksom, seriöst vad gör Tinder (inte för att dem kan veta men...)?! :rage:
Råkade förresten av misstag svipa höger på en av mina fd. mobbare, skulle svipa vänster men slant med fingret :banghead: Och det värsta av allt: han hade visst svipat höger på mig också! Inte nog med människan våldgästade mig och mitt hem under större delen av högstadiet, nu verkar han vilja våldgästa min Tinder också :nailbiting: Finns det ingen blocka-knapp eller något?! :arghh:

Bara massa killar från barndomen som kommer upp, och visst, vissa kan ju svipa höger på bara för att vara lite artig, men mina fd. mobbare liksom, seriöst vad gör Tinder (inte för att dem kan veta men...)?! :rage:
Råkade förresten av misstag svipa höger på en av mina fd. mobbare, skulle svipa vänster men slant med fingret :banghead: Och det värsta av allt: han hade visst svipat höger på mig också! Inte nog med människan våldgästade mig och mitt hem under större delen av högstadiet, nu verkar han vilja våldgästa min Tinder också :nailbiting: Finns det ingen blocka-knapp eller något?! :arghh:
Man kan ta bort matchning i efterhand. :up:

Du kan plocka bort matchningen :)
http://www.wikihow.com/Block-Someone-on-Tinder

Jag vet inte om jag tyckte att det här var så charmerande
"Älskar det du skriver, Jag gillar det verkligen!! Det betyder att om vi är ihop så kan jag leva och andas utan att en kärring plåga mig med det ena eller det andra!! Puss!!"
:yuck:

Jag vet inte om jag tyckte att det här var så charmerande
"Älskar det du skriver, Jag gillar det verkligen!! Det betyder att om vi är ihop så kan jag leva och andas utan att en kärring plåga mig med det ena eller det andra!! Puss!!"
:yuck:
Vilket konstigt meddelande...
Han menar att det är positivt att du har intressen.. Men ändå? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka