För mig blir det en liten språkbarriär då jag inte kan uttrycka mig i samma utsträckning som jag gör i svenskan på engelskan, i alla fall inte i tal. I skrift går an, men i en relation måste man kunna lösa saker snabbt och praktiskt utan en massa "um", "err" för att man letar ord.. nä, jag tänker inte sätta mig själv i den situationen när jag redan som det är är osäker, behöver inte bli mer osäker pga språkbarriären.Jag svarade på de engelska med samma kriterier som de svenska, dvs om de känns intressanta. Ofta dock så bodde de inte i närheten eller pendlade och det kändes inte aktuellt.
Språket i sig är inget problem. Han jag träffar idag pratar ju nästan enbart engelska. Mitt ex och jag pratade oxå engelska, men känner att det är väldig skillnad om personens modersmål är engelska, blir enklare då. Mitt ex hade ett annat modersmål och då fastnade vi ofta om någon inte kunde något ord för att ingen av oss kunde förklara på ett annat sätt. Nuvarande har engelska som modersmål samt gått SFI, så han kan lite svenska också och det är stor skillnad.
Har dock inget emot att ha engelsktalande vänner, men vet inte om jag personligen skulle reda ut en relation med en. Så hoppar det tills vidare.