Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok mer Ingår i ett team som letar efter landningsplats åt 2020 roven på mars.
och letar efter den 9 de planeten bortom Neptunus. (hittar bara småsten)
Tycker absolut att du ska vara öppen med ditt intresse så att du drar till dig folk som delar det eller i alla fall tycker det är häftigt. Självsållning är en bra grej! Lägg ingen tid på någon som tycker ditt intresse är töntigt.

Jag har också haft/har Buke som andningshål :)

Först när jag var i slutet av mitt gamla förhållande genom att börja delta i ulvlekarna på vuxen och därigenom via lekkonversationerna (pm) kunna få bekräftat att nej- det var nog inte jag som var den som var dum i huvudet i mitt gamla förhållande.
Faktiskt så tror jag min resa började där i att hitta tillbaka till mig själv

Och sedan började jag öppet kunna berätta om mitt förhållande efter det var över i diverse trådar på buke där andra startat en tråd om sina dåliga förhållanden
Och det har varit för mig en del i läkeprocessen att kunna skriva om det och sedan kunna se vad jag faktiskt skrivit - det blir så tydligt vad som var fel egentligen.
Alla är ju olika så sett - men för mig har det varit väldigt bra- en sorts terapi kan man säga.

Jag har faktiskt inte gått på någon "riktig" terapi men var inne på det ett tag - men har ju liksom redan kommit igenom det hela och landat i mig själv igen och det är tack vare Buke :love: och alla fantastiska människor här
Har fått flera vänner för livet i olika åldrar via lekarna och vi har träffats flera gånger vårat brokiga gäng och jag tycker det är helt fantastiskt att man kan hitta vänner på nätet på det sättet :heart
Så nätforum för att hitta vänner funkar ;) :)
Mer ulvlekar åt bukefalisterna :D

Jag har heller aldrig fattat så du är inte ensam. Jag har aldrig varit och läst där för att jag inte fattar vad det handlar om.
Mer ulvlekar åt bukefalisterna :D
Alltså, jag har inte ens förstått vad det är :o Jag har tänkt att jag ska sätta mig in i det men det har inte blivit av. Nu blev jag ju mer nyfiken!

Ja det är faktiskt otrolig kul! :D Och beroendeframkallande!! Fråga bara @Loons som deltog för första gången i senaste leken :p
Jag började faktiskt för att träna upp min förmåga för att argumentera för mig själv och jag vet andra som har haft andra orsaker ,som tex träna upp minnet och kognitiva förmågan , att leka
Man kan säga att det är som ett rollspel där man oftast är två sidor mot varandra onda ( ulvar)'mot goda.
Onda känner till varandra och vet alltså vilka somr goda - men vet inte vilka roller de goda har
Goda vet inte vare sig vilka som är goda eller vilka domän onda
Så utifrån det som skrivs försöker man spela så ens egen sida ska vinna :) sedan finns det roller som på ett eller annat sätt efter nån dag kan få vetskap om olika spelare genom tex att få spioninfo eller att kunna sia (fråga) om en spelare
Och sedan ska man varjedag (DL ) rösta på någon som man fram tills dess håller som troligt ond och där kan man milt sagt få en röst för ungefär vad som helst som man skrivit ( eller inte skrivit ) och rösten måste motiveras med något inte bara " jag tror Q är ond" utan tex
"Eftersom Q verkar vilja misstänka alla högt och lågt och dessutom förefaller leta efter goda roller för att bli av med dem så tror jag Honr ulv (ond) "
(Jag brukar kallas för Q iom mitt långa namn)
Sedan varje natt får onda i lyan bestämma en som de vill döda "käka" och allt eftersom olika roller genom spelarens död blir kända så kan man börja lista ut vilken sida olika personer troligen spelar på med anledning av hur de röstar och skriver

Testa och läs en lek eller kolla i anmälningstådens startinlägg där finns en utförligare beskrivning eller så är ni med och
"learn by doing":)

Ja det är faktiskt otrolig kul! :D Och beroendeframkallande!! Fråga bara @Loons som deltog för första gången i senaste leken :p
Jag började faktiskt för att träna upp min förmåga för att argumentera för mig själv och jag vet andra som har haft andra orsaker ,som tex träna upp minnet och kognitiva förmågan , att leka
Man kan säga att det är som ett rollspel där man oftast är två sidor mot varandra onda ( ulvar)'mot goda.
Onda känner till varandra och vet alltså vilka somr goda - men vet inte vilka roller de goda har
Så utifrån det som skrivs försöker man spela så ens egen sida ska vinna :) sedan finns det roller som på ett eller annat sätt efter nån dag kan få vetskap om olika spelare genom tex att få spioninfo eller att kunna sia (fråga) om en spelare
Och sedan ska man varjedag (DL ) rösta på någon som man fram tills dess håller som troligt ond och där kan man milt sagt få en röst för ungefär vad som helst som man skrivit ( eller inte skrivit ) och rösten måste motiveras med något inte bara " jag tror Q är ond" utan tex
"Eftersom Q verkar vilja misstänka alla högt och lågt och dessutom förefaller leta efter goda roller för att bli av med dem så tror jag Honr ulv (ond) "
Sedan varje natt får onda i lyan bestämma en som de vill döda "käka" och allt eftersom olika roller genom spelarens död blir kända så kan man börja lista ut vilken sida olika personer troligen spelar på med anledning av hur de röstar och skriver

Testa och läs en lek eller kolla i anmälningstådens startinlägg där finns en utförligare beskrivning eller så är ni med och

Oh yes! Trådarna jag hänger mest i nu. Nätdejtning och Ulv-lek :rofl::angel: Man fattar snabbt hur man skal spela, sen är det sjukt kul (och trevliga folk) :love:

Hm, jag får kanske ta och kika på det där.

Dejten ikväll blev inställd :(

Men jag är så sjukt trött och behöver egentligen jobba så det kanske ave lika bra, får se om den blir av någon annan gång.

Har fått kontakt med en snubbe som verkar okej (om än lite tjatig om att vi ska byta nummer) och har bokat in en träff nu i helgen. Eftersom det skiljer fyra timmar med tågresa, tur och retur, mellan oss så frågade jag om vi kunde mötas på mitten. Han föreslår då en ort som förvisso ligger "på mitten" (mer mot honom), med fyra timmars enkel resväg för mig. För honom en timmes tågresa, alt. 30 min med bil.

Jag antar att han är en bilåkare, och helt enkelt inte haft någon koll på hur lång tid det tar att åka tåg till den destinationen. Och det är väl okej, men jag kan ändå inte låta bli att störa mig på att det ofta är så här. Attityden eller förväntan hos många av de män jag har (haft) med har varit att jag ska åka hem till deras ort/hem, eller om vi ska mötas upp är jag den som otvivelaktigt ska åka längst. :meh:

Nu kanske inte den här snubben är av den sorten riktigt, men alltså, kollar man inte upp hur lång resväg den andre får? Eller är det bara jag som gör det? :p Då under förutsättning att den andre inte erbjuder sig att köra/åka den och den sträckan.

Har fått kontakt med en snubbe som verkar okej (om än lite tjatig om att vi ska byta nummer) och har bokat in en träff nu i helgen. Eftersom det skiljer fyra timmar med tågresa, tur och retur, mellan oss så frågade jag om vi kunde mötas på mitten. Han föreslår då en ort som förvisso ligger "på mitten" (mer mot honom), med fyra timmars enkel resväg för mig. För honom en timmes tågresa, alt. 30 min med bil.

Jag antar att han är en bilåkare, och helt enkelt inte haft någon koll på hur lång tid det tar att åka tåg till den destinationen. Och det är väl okej, men jag kan ändå inte låta bli att störa mig på att det ofta är så här. Attityden eller förväntan hos många av de män jag har (haft) med har varit att jag ska åka hem till deras ort/hem, eller om vi ska mötas upp är jag den som otvivelaktigt ska åka längst. :meh:

Nu kanske inte den här snubben är av den sorten riktigt, men alltså, kollar man inte upp hur lång resväg den andre får? Eller är det bara jag som gör det? :p Då under förutsättning att den andre inte erbjuder sig att köra/åka den och den sträckan.
Han har nog ingen koll, så jag föreslår att du förklarar problemet för honom och kommer med ett eget förslag. :idea:

Jag är ofta den som åker längst både för dejter och vänner. Det är tydligen längre till mig från dem än för mig till dem :meh: men samtidigt tycker jag nog inte att man kan begära att någon annan ska kolla upp hur lång tid det tar för den andra att ta sig någonstans. Det är upp till den andra parten att göra och återkoppla att det funkar/inte funkar och i så fall komma med ett eget förslag som ligger bättre till :) (det kan bli tokigt om man kollar upp åt den andra innan man föreslår, det har jag en vän som gör och det är faktiskt väldigt störigt, för då avgör liksom den andra hur jag ska ta mig och var jag ska utgå ifrån indirekt)

Det blir ofta personer i sthlm som jag pratar med- nästan alla förutsätter att jag ska åka till Sthlm för att träffa dem, extremt få ser det som ett alternativ att de åker till Uppsala.. och det är liksom smidigt åt bägge håll vare sig man kör eller åker kollektivt. Sjuuuukt irriterande.

De enda gånger jag kollar hur lång resväg den andra får är om jag vet att den andra också kör bil. Jag kör lite på "den med krångligast/längst resväg får föreslå mötesplats" och det brukar fungera bra. Ibland har jag själv föreslagit plats att ses på, som inte alls passat personen jag träffat. Det behöver inte bli mer komplicerat än att den andra förklarar att det inte är bra, ger förslag på annat ställe och så ses vi där istället.

Själv har jag inte åkt kollektivtrafik mer än kanske 5 gånger sedan jag fick körkort (flera år sedan), så det enda jag vet om sådant är att det tar lång tid, är dyrt, jobbigt och otrevligt :angel: Exakt hur lång tid det tar att åka för någon annan kräver ju dessutom att jag vet hur långt personen har till närmsta hållplats, vilken hållplats personen ska till, om det behövs extra tid vid byte av någon anledning osv. Det blir enklast för personen själv att kolla det.

Det blir ofta personer i sthlm som jag pratar med- nästan alla förutsätter att jag ska åka till Sthlm för att träffa dem, extremt få ser det som ett alternativ att de åker till Uppsala.. och det är liksom smidigt åt bägge håll vare sig man kör eller åker kollektivt. Sjuuuukt irriterande.
"Är du ofta i Stockholm?" Den frågan är ganska avgörande har jag märkt. "Är du ofta på min ort?" Nähhe, det är lika långt!!
Håller med! Jäkligt irriterande!

Han har nog ingen koll, så jag föreslår att du förklarar problemet för honom och kommer med ett eget förslag. :idea:
Det är gjort.
Jag är ofta den som åker längst både för dejter och vänner. Det är tydligen längre till mig från dem än för mig till dem :meh: men samtidigt tycker jag nog inte att man kan begära att någon annan ska kolla upp hur lång tid det tar för den andra att ta sig någonstans. Det är upp till den andra parten att göra och återkoppla att det funkar/inte funkar och i så fall komma med ett eget förslag som ligger bättre till :) (det kan bli tokigt om man kollar upp åt den andra innan man föreslår, det har jag en vän som gör och det är faktiskt väldigt störigt, för då avgör liksom den andra hur jag ska ta mig och var jag ska utgå ifrån indirekt)
Nej, jag begär inte heller att folk tar reda på hur lång tid det tar för mig att ta mig ett visst avstånd, men ibland kan jag tycka att det är trevligt om personen har ett litet hum i alla fall.
Själv har jag inte åkt kollektivtrafik mer än kanske 5 gånger sedan jag fick körkort (flera år sedan), så det enda jag vet om sådant är att det tar lång tid, är dyrt, jobbigt och otrevligt :angel:
Det är klart smidigast för honom att ta tåget den här gången ;) Mindre restid och mindre kostnad. Men det spelar ingen större roll för mig om han tar sig fram på ett annat sätt.

Då var helgen förstörd. måste ner till Västervik hämta saker. Hade hellre varit i huvudstaden och försök att få lite bekymmer i alla fall.

Många stockholmare tycks tro att de behöver vildmarksguide (med licens att skjuta isbjörnar) för att ta sig till Uppsala:meh:. Vad som krävs för att lämna Centralstationen ska vi inte tala om. När en annan åker till Stockholm förväntar sig samma stockholmare att man ska navigera lätt bland 73 olika färdmedel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 641
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Svar
1 045
· Visningar
107 958
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser