Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är svårt att hitta snygga killar överlag på tinder, men de jag hittar är ofta typ 24 eller 30-35. Jag är 27 så de som är 24 känns för unga, och de på 35 känns för gamla...
Det är likadant här. Jag fyllde nyss 47, så under 44 känns bara som rena barnrumpor. Och över 50, tja där är ju många redan åldersdementa.

(Förlåt. Jag var bara tvungen. ;))

Det håller jag med om!
Har personen flera bilder är det lättare att få sig en bra uppfattning men ofta tycker jag mest jag blir förvirrad när jag tittar på flera. Ibland funderar jag på om det ens är samma person :confused:

Det kan ju va så. Jag hade själv uppfattningen innan att tinder var för "20åringar", vilket jag också frågade om här. Ni menade dock på att tinder var ok även för 30+ :D :p

Förutom ålder har jag avståndet inställt på max 10mil, vilket gör utvalet ganska tunt.. Men för mej går gränsen där, längre avstånd har jag svårt att tänka mej faktiskt!

Tack hörrni för alla exempel på åldersskillnader. Förrförra sambon var 11 år äldre än mej vilket jag inte hade problem med då, det är nog andra hållet som gör mej lite nojjig. Ska försöka släppa det..
Alltså de fanns ju verkligen, de som var äldre alltså. Men fler snyggingar bland de yngre än de äldre :)

Angående det här med vara rädd för ens udda namn är så stalkningsbart: Det är betydligt värre än så.
HELA Sverige har en sådan liten population att ALLA namnkombinationer är VÄLDIGT stalkningsbara, om man har lyckats snappa upp LITE mer info.

Så här har jag skrivit tidigare:
http://www.bukefalos.com/threads/inte-bara-natdejting-third-part.1369999/page-69#post-17377173

Det är en poäng med att inte lämna ut för mycket.
Om man tar Sveriges vanligaste förnamn, Sveriges vanligaste efternamn, och placerar denna fiktiva människa i Sveriges folkrikaste kommun - plus ger den ett användarnamn som indikerar födelseår, typ AnnaPanna73 - samt klickar i vilket stjärntecken man är född i - då är man nere på ett ental av möjliga individer att stalka.

Tänk då hur lätt det blir om man inte heter Anna Andersson och bor nån annanstans än i Stockholm.

Edit: Det var värre än vad jag trodde. Det finns TRE Anna Andersson, födda i april 1973 i hela Sverige. Tre till med dubbelnamn. Och förmodligen nån med dold identitet.
Ja, det är hur lätt som helst på lite information... Men att det var så få Anna A -73:eek:
Min kille hittade mig på förnamn, län och ett intresse. Jag hittade honom lika enkelt och de övriga jag var på dejt med för den ordinarie säkerhetsställandet att de var den de uppgav sig vara.

När jag hängde på tinder såg jag MASSOR av snygga män över min "maxålder" som var 33 (kollade av nyfikenhetsskäl på upp till 40 nån gång :p) så den där uppfattningen skiljer sig ju, förmodligen beror det mycket på var man bor också. Här omkring finns ju massvis av singlar.

Det beror väl väldigt mycket på vad man har för smak.
Jag gillar inte alls typiskt snygga killar. Jag letar efter charm, att de har något lätt galet över sig precis som jag :D
Sen är jag ju ytlig på så vis att jag vill ha en lång, stark och tatuerad kille.
Absolut ingen soffpotatis utan en aktiv snubbe med mycket driv.

Jag har tröttnat lite på Tinder, så jag tänkte att jag skulle testa något annat. Reggade mig på HP och fick mail från folk som jag inte kände något intresse att maila tillbaka till. Vad säger etiketten? Måste man svara, eller kan man bara ignorera/ta bort?

Jag har tröttnat lite på Tinder, så jag tänkte att jag skulle testa något annat. Reggade mig på HP och fick mail från folk som jag inte kände något intresse att maila tillbaka till. Vad säger etiketten? Måste man svara, eller kan man bara ignorera/ta bort?
Om personen har skickat ett trevligt och vettigt mail (ej spamliknande) så svarade jag, men typ tack, men nej tack. Såna som uppenbart inte läst min profil, bodde för långt bort, för gamla, otrevliga eller skickar massmail svarade jag inte på. De otrevliga blockades även.

Om personen har skickat ett trevligt och vettigt mail (ej spamliknande) så svarade jag, men typ tack, men nej tack. Såna som uppenbart inte läst min profil, bodde för långt bort, för gamla, otrevliga eller skickar massmail svarade jag inte på. De otrevliga blockades även.

Tack! Då har jag något att gå på hur jag kan göra! Jag har inte hunnit så långt som att skriva en profil, men har fått mail där personen skrev att han gillade min profil :cool: Den ignorerar jag...

Sen är jag ju ytlig på så vis att jag vill ha en lång, stark och tatuerad kille.

Haha, jag vill ha en lång, stark och otatuerad kille. Den korta tid jag hade tinder klickade jag bort alla jag såg minsta tatuering på :o. Egentligen har jag inte alls nåt emot tatueringar, men det känns ändå "njae" på nåt sätt. För att det är så olikt mig typ.

• Gilla
Reactions: ptr
Det beror väl väldigt mycket på vad man har för smak.
Jag gillar inte alls typiskt snygga killar. Jag letar efter charm, att de har något lätt galet över sig precis som jag :D
Absolut ingen soffpotatis utan en aktiv snubbe med mycket driv.
Haha, det låter som om vi gillar samma typ av män, jag önskar dock att jag kunde fastna för någon helt annan typ... Vad jag tänker att jag gillar och vad jag sedan attraheras av är aldrig detsamma. Går det att programmera om hjärnan tro? :angel:

Ok kära ni. Trots att jag trodde det var omöjligt har jag nu skrivit med en kille som verkar störtskön. Skulle vilja ses men känner mig i te så jävla het för tillfället. Hur hittar man modet? Har levt under en singelsten skitlänge och känner mig halvt som falsk marknadsföring. Hur gör man?

Ok kära ni. Trots att jag trodde det var omöjligt har jag nu skrivit med en kille som verkar störtskön. Skulle vilja ses men känner mig i te så jävla het för tillfället. Hur hittar man modet? Har levt under en singelsten skitlänge och känner mig halvt som falsk marknadsföring. Hur gör man?
Varför skulle du vara falsk marknadsföring? Antar att du inte har skickat bild på ngn annan? ;):D

Kan det inte hjälpa att mest se det som en rolig grej? Träffa en ny människa och bara vara dig själv. Inte så mkt visa upp sig liksom, det känns ju mest stelt om man känner så..

Jag har haft 4 års åldersskillnad inställd på tinder och badoo, men bestämde att ändra till 6 år. Det kändes spontant som jättestor skillnad, tills jag kom och tänka på en kollega som är 7 år yngre och inte alls känns "liten", och insåg att man är inte så ung (längre) om man är 6 år yngre... :angel:

Många väldigt trevliga unga som dök upp, och imorgon ska jag på minigolf-dejt. :)

Var hemma hos föräldrarna i Småland i helgen och matchade med en kille på tinder där som verkar vara bra på alla sätt. Lite surt att han flyttade från den här staden för ett par veckor sedan och jag hittar honom efter det... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 967
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 396
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 302
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈