Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan berätta att det är ganska obekvämt rent socialt att dyka upp och berätta att man heter något helt annat.
En behöver väl inte uppge något helt annat
Många kallas för något än det riktiga namnet
Visst kan en skriva det till en ytlig bekant på nätet
Om det blir dejter så är det ju bara att berätta sitt namn om en vill

Ytligt bekants, nä då har en ingen skyldighet att skriva ut namn

Kan berätta att det är ganska obekvämt rent socialt att dyka upp och berätta att man heter något helt annat.
Då jag nätdejtade hade jag ett nick. Vi kan för enkelhetens skull kalla det "Jeffery". De som jag var i kontakt med hade också ett nick, ex "Viva". Då vi kommunicerade kallade vi varandra Jeffery och Viva, och det gick alldeles utmärkt.

När vi kommit så långt att det blev dags att träffas bytte vi namn. Då hade det förmodligen redan sållats bort rövhattar.

Angående det här med vara rädd för ens udda namn är så stalkningsbart: Det är betydligt värre än så.
HELA Sverige har en sådan liten population att ALLA namnkombinationer är VÄLDIGT stalkningsbara, om man har lyckats snappa upp LITE mer info.

Så här har jag skrivit tidigare:
http://www.bukefalos.com/threads/inte-bara-natdejting-third-part.1369999/page-69#post-17377173

Det är en poäng med att inte lämna ut för mycket.
Om man tar Sveriges vanligaste förnamn, Sveriges vanligaste efternamn, och placerar denna fiktiva människa i Sveriges folkrikaste kommun - plus ger den ett användarnamn som indikerar födelseår, typ AnnaPanna73 - samt klickar i vilket stjärntecken man är född i - då är man nere på ett ental av möjliga individer att stalka.

Tänk då hur lätt det blir om man inte heter Anna Andersson och bor nån annanstans än i Stockholm.

Edit: Det var värre än vad jag trodde. Det finns TRE Anna Andersson, födda i april 1973 i hela Sverige. Tre till med dubbelnamn. Och förmodligen nån med dold identitet.

Angående det här med vara rädd för ens udda namn är så stalkningsbart: Det är betydligt värre än så.
HELA Sverige har en sådan liten population att ALLA namnkombinationer är VÄLDIGT stalkningsbara, om man har lyckats snappa upp LITE mer info.

Så här har jag skrivit tidigare:
http://www.bukefalos.com/threads/inte-bara-natdejting-third-part.1369999/page-69#post-17377173

Det är en poäng med att inte lämna ut för mycket.
Om man tar Sveriges vanligaste förnamn, Sveriges vanligaste efternamn, och placerar denna fiktiva människa i Sveriges folkrikaste kommun - plus ger den ett användarnamn som indikerar födelseår, typ AnnaPanna73 - samt klickar i vilket stjärntecken man är född i - då är man nere på ett ental av möjliga individer att stalka.

Tänk då hur lätt det blir om man inte heter Anna Andersson och bor nån annanstans än i Stockholm.

Edit: Det var värre än vad jag trodde. Det finns TRE Anna Andersson, födda i april 1973 i hela Sverige. Tre till med dubbelnamn. Och förmodligen nån med dold identitet.
Inte nog med det, jag kunde mha förnamn, kommun och yrke få träff på en person jag snackat med via nätet när jag testade att googla. Jag kunde utifrån det få reda på bostadsadress i en annan kommun, vilka som var skrivna på adressen samt vet vilka bilar som är knutna till personen. Nätet kan vara skrämmande litet ibland!

Suttit på tinder en del nu när jag har semester och lite tid över och det som slagit mej är att det verkligen inte finns några snygga killar över 30.
Jag är själv 32 och har valt åldersspannet 28-40 men inser nu att jag inte har likeat en enda 28-29 åring trots rätt attribut och trevlig presentation pga åldern. De känns för unga.

Men, till dagens fundering -hamnar karlarna i nåt form av förfall när de fyllt 30? (Gör vi också det? hemska tanke.. :confused: )
Jag har inte sett en enda snygg karl på 30+ , de enda som ser vettiga ut är under.. Varför?
Nån som har ett bra svar?
Eller som bara kan säga till mej att 4års åldersskillnad faktiskt är ok.. :o

Suttit på tinder en del nu när jag har semester och lite tid över och det som slagit mej är att det verkligen inte finns några snygga killar över 30.
Jag är själv 32 och har valt åldersspannet 28-40 men inser nu att jag inte har likeat en enda 28-29 åring trots rätt attribut och trevlig presentation pga åldern. De känns för unga.

Men, till dagens fundering -hamnar karlarna i nåt form av förfall när de fyllt 30? (Gör vi också det? hemska tanke.. :confused: )
Jag har inte sett en enda snygg karl på 30+ , de enda som ser vettiga ut är under.. Varför?
Det är bara en smaksak, jag tycker män är snyggare än fjuniga 25 åringar. Yngre attraherar mig inte alls

Börja dejta yngre om det är vad du gillar
Varför ska det vara så svårt? :)

Alltså, jag är 45 och tycker att rätt många karlar i min ålder ser bra ut, speciellt min sambo ( som ser 15 år yngre ut och beter sig så ibland också, ha ha... :D )
Jag tror att man är lite kräsen om ingen över 30 duger? :o

Det är bara en smaksak, jag tycker män är snyggare än fjuniga 25 åringar. Yngre attraherar mig inte alls

Börja dejta yngre om det är vad du gillar
Varför ska det vara så svårt? :)

Fast det är inte de som ser ut som 25 som jag fastnar för, det är dom som ser ut som typ 35.. Fast siffran säger nåt annat.
Det är nåt med utstrålningen tror jag, de äldre ser liksom gamla ut i blicken på nåt sätt!

Alltså, jag är 45 och tycker att rätt många karlar i min ålder ser bra ut, speciellt min sambo ( som ser 15 år yngre ut och beter sig så ibland också, ha ha... :D )
Jag tror att man är lite kräsen om ingen över 30 duger? :o

Så är det säkert, jag vill vara kräsen. :D
Eftersom jag hänger på ytliga tinder just nu så tänker jag också vara ytlig i mitt urval :o;)

Det kanske är nåt med åldern mellan 30 och 45? Jag kanske ska utöka åldersspannet till typ 48:D

Fast det är inte de som ser ut som 25 som jag fastnar för, det är dom som ser ut som typ 35.. Fast siffran säger nåt annat.
Det är nåt med utstrålningen tror jag, de äldre ser liksom gamla ut i blicken på nåt sätt!
Jag tycker det är svårt att se en persons utseende på bild. Ett utseende är så mycket mer än en platt papperslapp

Med risk att öppna den gamla maskburken igen - ja, fyra års åldersskillnad är ok. Fyra års åldersskillnad är ingenting, det är försumbart, det är en total och fullkomlig ickefråga.

Det var tjugo år mellan mina föräldrar och det funkade toppen. Tjugotvå år mellan min ex föräldrar. Släpp siffernojan och titta efter människan istället, imho. ;)

Titta på männen, inte åldern! Så länge du håller dig över 18 är väl allt godkänt och intressant ? ;) Om det är blicken du fastnar för, låt dig göra det! Strunta i siffror så länge som personen bor hyfsat nära dig (om du inte vill ha distansförhållande förstås) och se vad som händer. Gammal eller ung, det är inte det viktiga, personen är! Tycker jag då...:D

Jag tycker det är svårt att hitta snygga killar överlag på tinder, men de jag hittar är ofta typ 24 eller 30-35. Jag är 27 så de som är 24 känns för unga, och de på 35 känns för gamla...

Jag hade också upp till 40 på tinder och tyckte att det fanns väldigt få snygga som var äldre än typ 30. Undrar om de snygga "äldre" inte finns på tinder?

@corzette är väl inne på ditt spår?

Mnja jag vet inte ... Men tycker skäggtrenden förstör mitt dejtande :P
Är VÄLDIGT anti skägg... (min pappa har haft det i hela sitt liv så en "anti daddy issue ???)

Mitt åldersspann på Tinder är 20-35 ... Jag likear mest 21-27 åringar MEN min gillakvot är kanske 4% (dvs på 100 killar klickar jag ja på 4) Ibland blir kvoten högre ibland lägre... Men jag kryssar så många just för att det är sååååå många som är unga som ser sååååå gamla ut... Det är lätt 50% av mitt "spann" som lätt skulle hamnat i "över 35 år" om ni frågat mej... För mej som gillar nada skäggväxt, hår på huvvet och en inte alltför "stor" kroppsform.. Ja då blir det inte många kvar. Många som har reagerat på hur selektiv jag är när jag Tindrar... Men jag kan inte göra annat... Det är så kräsen jag är..
Kan ju inte leva med killen i ett mörkt rum resten av mitt liv...

Senast ändrad:
Jag tycker det är svårt att se en persons utseende på bild. Ett utseende är så mycket mer än en platt papperslapp

Det håller jag med om!
Har personen flera bilder är det lättare att få sig en bra uppfattning men ofta tycker jag mest jag blir förvirrad när jag tittar på flera. Ibland funderar jag på om det ens är samma person :confused:

Jag hade också upp till 40 på tinder och tyckte att det fanns väldigt få snygga som var äldre än typ 30. Undrar om de snygga "äldre" inte finns på tinder?

Det kan ju va så. Jag hade själv uppfattningen innan att tinder var för "20åringar", vilket jag också frågade om här. Ni menade dock på att tinder var ok även för 30+ :D :p

Förutom ålder har jag avståndet inställt på max 10mil, vilket gör utvalet ganska tunt.. Men för mej går gränsen där, längre avstånd har jag svårt att tänka mej faktiskt!

Tack hörrni för alla exempel på åldersskillnader. Förrförra sambon var 11 år äldre än mej vilket jag inte hade problem med då, det är nog andra hållet som gör mej lite nojjig. Ska försöka släppa det..

Men de e verkligen INTE många IRL som är snygga i min ålder...
Jag ser nog aldrig nån i min ålder (+/- 5-8 år) som jag skulle kunna tänka mej...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 967
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 396
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 302
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka