Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åldern spelar säkert stor roll! Unga killar tenderar väl - på ett generellt plan - att vara mer omogna än äldre. Gissar jag iaf.
Säkert, men jag tänker att det du varit med om inte har så mycket med mognad att göra egentligen..

Jag tänker att du kan fortsätta nätdejta, men så fort det kommer otrevliga eller obehagliga kommentarer så dissar du människan! Ta bort matchningen direkt!

Nej, såklart inte.
Men jag menade att med tanke på att mitt namn är såpass ovanligt, och jag är den enda i Sverige med den kombinationen för-efternamn, så är det rätt så lätt att luska ut "vem jag är", om man nu verkligen vill det.
Då borde det vara plättlätt för dig att luska ut vad jag heter, jag lovar dig att ingen i sverige eller hela världen har samma namn!

Säkert, men jag tänker att det du varit med om inte har så mycket med mognad att göra egentligen..

Jag tänker att du kan fortsätta nätdejta, men så fort det kommer otrevliga eller obehagliga kommentarer så dissar du människan! Ta bort matchningen direkt!

Nja, det är ju sant! "I min bok" så ökar iaf risken för grisigt beteende om man dessutom i grund och botten är omogen, men vad vet jag. Skitstövlar finns väl överallt.

Jo, jag känner typ samma sak! :up:

Men hur menar du nu?
Vi vet ju inte ditt förnamn, ålder, yrke och har sett bilder på dig?
För det är ju det som gäller på tinder och det som gör det väldigt svårt att vara anonym.
Jag lägger inte ut sådan info på nätet. Jag nöjer mig med att polisen kan hitta mig via chipnummret när jycken rymmer.

Jag lägger inte ut sådan info på nätet. Jag nöjer mig med att polisen kan hitta mig via chipnummret när jycken rymmer.
Av den anledningen ska man antingen undvika tinder, eller skaffa ett fuskkonto hos FB där man inte har med sitt namn och ort utan har ett alias och annat födelsedatum. :up:

Ja det funkar ju jättebra om man vill dejta seriöst.. Hade ni gått på dejt med någon som inte går att kolla upp överhuvudtaget?

Själv googlar jag garanterat innan dejt och blir väldigt misstänksam om personen inte finns på riktigt.

Det måste vara dålig karma eller nåt, men killen från i söndags kom på efteråt att han inte ville ses igen.
Goes around comes around...

Ja det funkar ju jättebra om man vill dejta seriöst.. Hade ni gått på dejt med någon som inte går att kolla upp överhuvudtaget?

Själv googlar jag garanterat innan dejt och blir väldigt misstänksam om personen inte finns på riktigt.
Hur gör du med alla som öht inte har skiten FB? Gör en slagning hos polisen?

Girlsen som var med på spektaklet i helgen har fått reda på att bandet har spelning på ort i Småland i helgen och försöker nu övertala dom att komma till deras ort i Småland efteråt, på de lokala happeninget där.
De vill nu använda mej så jag kan hjälpta till att övertala engelsmannen så de kommer. Känns.. skumt..

Det vore sjukt kul att träffa dom igen för de är verkligen hur härliga som helst, hela gänget, men samtidigt vill jag inte vara nån efterhängsen groupiestalker :angel: :o
Hur slampigt/dåligt/whatever det nu låter av mej så tyckte jag det va ganska skönt att det verkligen inte fanns nån chans till att träffas mer (eftersom han bor i London och turnerar en massa), att det skulle vara just ett ons och inte nåt mer..

Till saken hör att det är inte alls säkert att jag kan åka dit, för jag har ingen hundvakt..
Vad gör jag?

Girlsen som var med på spektaklet i helgen har fått reda på att bandet har spelning på ort i Småland i helgen och försöker nu övertala dom att komma till deras ort i Småland efteråt, på de lokala happeninget där.
De vill nu använda mej så jag kan hjälpta till att övertala engelsmannen så de kommer. Känns.. skumt..

Det vore sjukt kul att träffa dom igen för de är verkligen hur härliga som helst, hela gänget, men samtidigt vill jag inte vara nån efterhängsen groupiestalker :angel: :o
Hur slampigt/dåligt/whatever det nu låter av mej så tyckte jag det va ganska skönt att det verkligen inte fanns nån chans till att träffas mer (eftersom han bor i London och turnerar en massa), att det skulle vara just ett ons och inte nåt mer..

Till saken hör att det är inte alls säkert att jag kan åka dit, för jag har ingen hundvakt..
Vad gör jag?
Utgå från vad du själv vill och strunta i vad de tycker!

:confused:
Vad har det med saken att göra?
Vi pratade om nätdejting, inte bukefalos.
Det var du som drog upp sociala medier. De flesta som nätdejtar har ett nick, namnen byter man med tiden med de som kan vara aktuella att träffa. Jag skulle aldrig skriva ut namn och kontaktuppgifter i en kontaktannons på nätet.

Jag hoppar in i tråden igen. Jag och gulliga fikakillen (om det är någon som minns honom), vi umgås fortfarande.
Jag har dock börjat störa mig på att vi umgås som om vi är tillsammans men utåt sett vill han inte låtsas om mig.
Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.
Han går INTE att prata med. Jag får inga raka svar, bara en massa svammel.
Själv känner jag mig oerhört obekväm med att dejta flera samtidigt. Men å andra sidan vill jag ju inte vara tillsammans med någon som inte vill låtsas om mig heller.

Så jag öppnade mitt konto på HP igen och den här gången har jag faktiskt fått en hel del trevliga mail. Stör mig dock fortfarande på dem som tycker att man ska ses trots längre avstånd till varandra. Jag tycker liksom inte att det är någon vits med det.
Och hur fan ska jag komma över den här obekvämskänslan av att dejta andra samtidigt som jag umgås med honom?? :(

Nej, såklart inte.
Men jag menade att med tanke på att mitt namn är såpass ovanligt, och jag är den enda i Sverige med den kombinationen för-efternamn, så är det rätt så lätt att luska ut "vem jag är", om man nu verkligen vill det.
Tala inte om vad du heter då!
Säg att du kallas Fia eller nåt
Varför ska du tala om vad du heter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 704
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 991
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 405
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna