Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Se till att du inte använder ditt riktiga förnamn heller. För det är rätt lätt med väldigt lite extra information att t.ex finna rätt Anna Eriksson i Stockholm, om man bara vet vad man ska sålla på.

Tinder synkar ju med Facebook "i bakgrunden", så ens riktiga förnamn använder man ju vare sig man vill eller inte. :/

Senast i morse hörde jag på nyheterna radion att det är ett stort problem att yngre killar är så porrskadade. Förutom att allt fler söker för att höra om de är normalt utrustade får de svårare att genomföra vanliga samlag pga alla scener med gruppsex och olika avancerade ställningar och varianter där sexet håller på längre än "normalt" att de blir besvikna och förhållandena dör.

Deras föreställningar och verkligheten passar inte ihop och det blir krav och prestationsångest som de inte klarar av. Livet är ingen porrfilm.

Min dejt verkar onekligen vara en keeper.
Det är jäkligt kämpigt just nu med min yngsta hund som är inlagd på djursjukhus och kämpar för livet, och P är bara så fantastisk i hela den här skitsituationen. Han är bortrest men ger ett så fint stöd och finns där på ett sätt som jag knappt ens hade vågat hoppas på.

Tack för all bra input! :bow: :heart
Nej, står inget om vad jag söker för något i min presentation, inte heller ger jag ut några direkt "spårbara detaljer" om mig. Frågar någon var jag bor så säger jag Stockholm eller Stockholms län, mitt efternamn står inte heller någonstans. Så för att hitta mig ändå måste man nog vara en riktig j*kla stalker...
Har inte heller massa "snyggbilder" utan hälften ganska vardagliga selfies och hälften bilder med mig/hästen.
Såna som börjar hålla på och äckla sig direkt ryker också. Problemet har varit de som först varit vettiga, men sen "börjat smyga in på fel saker" för att sedan total-eskalera. Där har jag inte riktigt satt gränsen. Brukar inte heller direkt nämna att jag är okysst/oskuld, har gjort det vid något tillfälle, men ofta har det varit efter "påtryckningar" (typ tjat) jag sagt det... Och sen har det rullat vidare på samma tema, efter mer eller mindre påtryckningar...:crazy:

Känns som att jag är någon slags "magnet" för diverse kriminella, potentiella våldtäktsmän och annat löst pack.... :arghh:
Förstår inte varför det blivit så heller, visst jag har haft svårt att gränser i vissa situationer, men det är ju inte precis som att jag skrivit bara "Hej och välkomna allt löst pack - skriv med mig!" heller.... :cautious:
Eller är det så att just alla knäppgökar i åldern 18-26 år samlats på Tinder? :banghead: Jag vet inte, men det känns ju så ibland....

Som en idiotmagnet till en annan - det blir bättre! Man lär sig med tiden, både att säga ifrån och att lyssna på magkänslan innan idiotin visat sig ordentligt.

För övrigt instämmer jag med @Red_Chili om att Tinder är väldigt utseendefixerad och att det kanske kan vara lönt att kolla på annat håll. Happy pancake hänger jag själv mest på, kanske kan vara värd en titt. Utseendefixering och sexfixering kommer man ju inte ifrån helt där heller men iaf jag upplever det mycket rumsrenare överlag (och smidigare när det kommer till att anmäla dumhuvuden :angel:). Mindre fokus på bilder och mer fokus på profiler liksom. Gå inte över till typ kik eller annat kommunikationssätt för fort bara.
Bra killar finns överallt, så även på Tinder. Själv har jag tom hittat bra exemplar på rena sexkontaktsidor :D Det handlar väl snarast om hur mycket skit man är villig att vada genom för att hitta de egentligen. Och just Tinder antar jag är en app med relativt mycket skit.

Ang identitet så räcker det med att bildgoogla en tinderbild så hittar man en persons Facebook alldeles oavsett om man försöker vara anonym. Ska du vara anonym där så måste du ha en separat Facebook och helt andra bilder som du inte har på ditt vanliga konto. Separata bilder gäller iofs oavsett vilken sida du hänger på, sålänge du har samma bild på din Facebook så är du inte anonym.

Som en idiotmagnet till en annan - det blir bättre! Man lär sig med tiden, både att säga ifrån och att lyssna på magkänslan innan idiotin visat sig ordentligt.

För övrigt instämmer jag med @Red_Chili om att Tinder är väldigt utseendefixerad och att det kanske kan vara lönt att kolla på annat håll. Happy pancake hänger jag själv mest på, kanske kan vara värd en titt. Utseendefixering och sexfixering kommer man ju inte ifrån helt där heller men iaf jag upplever det mycket rumsrenare överlag (och smidigare när det kommer till att anmäla dumhuvuden :angel:). Mindre fokus på bilder och mer fokus på profiler liksom. Gå inte över till typ kik eller annat kommunikationssätt för fort bara.
Bra killar finns överallt, så även på Tinder. Själv har jag tom hittat bra exemplar på rena sexkontaktsidor :D Det handlar väl snarast om hur mycket skit man är villig att vada genom för att hitta de egentligen. Och just Tinder antar jag är en app med relativt mycket skit.

Ang identitet så räcker det med att bildgoogla en tinderbild så hittar man en persons Facebook alldeles oavsett om man försöker vara anonym. Ska du vara anonym där så måste du ha en separat Facebook och helt andra bilder som du inte har på ditt vanliga konto. Separata bilder gäller iofs oavsett vilken sida du hänger på, sålänge du har samma bild på din Facebook så är du inte anonym.

Tack för dina snälla ord!
Ja, får hoppas att det blir bättre!
Sen har också ett problem varit att vi nästan direkt gått över till typ Kik osv. nästan direkt. För på Tinder har de ändå varit helt okej, sen har de snabbt velat gå över till andra medier och sen har det eskalerat...
Visste dock inte att Tinder t.om. hade "rykte" om sig att ha mycket skit? :eek:

Däremot tror jag det kan vara svårt för mig att vara så anonym på såna här ställen. Mitt namn IRL är ovanligt, både mitt för och efternamn. Mitt förnamn är det typ inte ens 1 000 personer som har. Efternamnet är det inte heller ens 1 000 personer som har. Kombinationen för+efternamn är jag den enda i Sverige som har. Så att ens försöka vara helt anonym känns helt lönlöst för min del...

Sen har också ett problem varit att vi nästan direkt gått över till typ Kik osv. nästan direkt. För på Tinder har de ändå varit helt okej, sen har de snabbt velat gå över till andra medier och sen har det eskalerat...

Däremot tror jag det kan vara svårt för mig att vara så anonym på såna här ställen. Mitt namn IRL är ovanligt, både mitt för och efternamn. Mitt förnamn är det typ inte ens 1 000 personer som har. Efternamnet är det inte heller ens 1 000 personer som har. Kombinationen för+efternamn är jag den enda i Sverige som har. Så att ens försöka vara helt anonym känns helt lönlöst för min del...
Efter idogt läsande i dejtingtrådarna har jag lärt mig att "ska vi gå över till Kik" betyder "Du kommer strax att få se min kuk". Gör det inte.

Ingen mer i hela världen har mitt för o efternamn, gör det att du vet vad jag heter IRL?

Jag tyckte inte att det var konstigt folk på tinder, iallafall inte de jag skrev med. Inga äckel eller så. Men jag är äldre än dig och pratade väl generellt med äldre killar, kanske det spelar roll?

Tänker dock att det inte finns någon anledning till att gå över och prata via annat forum innan man ens varit på dejt? Enda skulle väl vara att man inte kan skicka bilder över tinder, men det känns ju mindre intressant för seriösa människor oavsett.

Ingen mer i hela världen har mitt för o efternamn, gör det att du vet vad jag heter IRL?
Nej, såklart inte.
Men jag menade att med tanke på att mitt namn är såpass ovanligt, och jag är den enda i Sverige med den kombinationen för-efternamn, så är det rätt så lätt att luska ut "vem jag är", om man nu verkligen vill det.

Jag tyckte inte att det var konstigt folk på tinder, iallafall inte de jag skrev med. Inga äckel eller så. Men jag är äldre än dig och pratade väl generellt med äldre killar, kanske det spelar roll?

Tänker dock att det inte finns någon anledning till att gå över och prata via annat forum innan man ens varit på dejt? Enda skulle väl vara att man inte kan skicka bilder över tinder, men det känns ju mindre intressant för seriösa människor oavsett.

Åldern spelar säkert stor roll! Unga killar tenderar väl - på ett generellt plan - att vara mer omogna än äldre. Gissar jag iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 706
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 998
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 406
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka