Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var du som drog upp sociala medier. De flesta som nätdejtar har ett nick, namnen byter man med tiden med de som kan vara aktuella att träffa. Jag skulle aldrig skriva ut namn och kontaktuppgifter i en kontaktannons på nätet.
Jag trodde det var uppenbart att jag inte menade anonyma diskussionsforum när jag skrev sociala medier.. Och som sagt så skrev jag specifikt kring tinder eftersom det var den appen som personen i fråga använde = inga nick utan förnamn och ålder som hämtas direkt från FB.

Tala inte om vad du heter då!
Säg att du kallas Fia eller nåt
Varför ska du tala om vad du heter?
För att Tinder synkas med Facebook "i bakgrunden", m.a.o man måste heta sitt riktiga förnamn där. Och då mitt förnamn bärs av ungefär 800 personer till, så är det rätt lätt att luska ut vem jag är. Särskilt då det står Stockholms län på orten också.

För att Tinder synkas med Facebook "i bakgrunden", m.a.o man måste heta sitt riktiga förnamn där. Och då mitt förnamn bärs av ungefär 800 personer till, så är det rätt lätt att luska ut vem jag är. Särskilt då det står Stockholms län på orten också.
Måste du heta ditt riktiga förnamn på FB?
Kan du inte bara hitta på en ny inloggning på FB och synka den med tinder?

Man måste inte ha sitt riktiga förnamn på fb.

Du kan PMa mig när du listat ut mitt namn. Mitt efternamn bärs av mindre än 40 personer o de flesta av oss bor i Stockholms län. Mitt förnamn är i princip icke existerande hos etniska svenskar, vilket jag är.

Du kan PMa mig när du listat ut mitt namn. Mitt efternamn bärs av mindre än 40 personer o de flesta av oss bor i Stockholms län. Mitt förnamn är i princip icke existerande hos etniska svenskar, vilket jag är.
Man måste naturligtvis inte ha det, men nu har jag det och så kommer det att förbli ;)

När @Dressyrtjejen_97 hittat dig på Tinder blir det lätt - om du gör som den absoluta majoriteten på facebook, använder ditt riktiga namn.

Men eftersom du inte finns på vare sig Tinder eller fb så kan hon inte lista ut det. Förstår du väl.

Varför klagar du då?

Nej, men alltså identitesdelen har jag faktiskt inga problem med. Jag har inte något problem med att folk vet vem jag är, så att säga. Det jag har problem med är skitstövlar som spyr ur sig massa skit som att försöka tigga till sig nakenbilder, att de vill våldta mig mitt i natten m.m.
Sen skiter jag högaktningsfullt i om de vet vem jag är, bara namn + ålder + ungefär vart jag bor.

Nej, men alltså identitesdelen har jag faktiskt inga problem med. Jag har inte något problem med att folk vet vem jag är, så att säga. Det jag har problem med är skitstövlar som spyr ur sig massa skit som att försöka tigga till sig nakenbilder, att de vill våldta mig mitt i natten m.m.
Sen skiter jag högaktningsfullt i om de vet vem jag är, bara namn + ålder + ungefär vart jag bor.
Om killarna hotar dig med våld?
Blir du inte mer otrygg om dom vet vem du är eller var du bor?

Om killarna hotar dig med våld?
Blir du inte mer otrygg om dom vet vem du är eller var du bor?

På ett sätt ja, absolut. Men samtidigt är det ganska svårt att de facto hitta hem till mig. Att säga "Dressyrtjejen heter X Y, är 18 år gammal och bor här", det kan alla göra. Att sen i verkligheten verkligen hitta hem till mig är en helt annan femma. Har t.om. hänt flera gånger att folk (typ kompisar m.m.) som ändå bara bor 1-5 km ifrån mig (läs: I samma ort), ska hem till mig, och trots ordentliga instruktioner inte hittat.
Så just den mer praktiska delen av det hela skrämmer mig faktiskt inte så mycket som man kanske kan tro...

Då gör hon det hon redan gjort: blockar och hotar med polisanmälan om de fortsätter.

Ingen ska tvingas till anonymitet för att rövhattar på dejtingsajter inte kan uppföra sig.
Sant
Tanken att behöva vara anonym är gräslig.
Vi borde känna oss tryggare än så

Du skriver inte ut ditt namn och adress här heller

Tack för dina snälla ord!
Ja, får hoppas att det blir bättre!
Sen har också ett problem varit att vi nästan direkt gått över till typ Kik osv. nästan direkt. För på Tinder har de ändå varit helt okej, sen har de snabbt velat gå över till andra medier och sen har det eskalerat...
Visste dock inte att Tinder t.om. hade "rykte" om sig att ha mycket skit? :eek:

Däremot tror jag det kan vara svårt för mig att vara så anonym på såna här ställen. Mitt namn IRL är ovanligt, både mitt för och efternamn. Mitt förnamn är det typ inte ens 1 000 personer som har. Efternamnet är det inte heller ens 1 000 personer som har. Kombinationen för+efternamn är jag den enda i Sverige som har. Så att ens försöka vara helt anonym känns helt lönlöst för min del...

Nae rykte och rykte vet jag inte, men Tinder är ju populärt och sjukt utseendefixerat så jag antar att det drar till sig skit.

Hade samma problem som du med att det gick för fort att kila över till kik förr. Men det är faktiskt helt okej att avvakta med det och bra snubbar har inte några problem med att acceptera det. De som inte accepterar det är det bara att blocka - se det som ett delmoment i att sålla bort skiten ;)
Själv går jag numera över till kik först när jag fått ett hum om vad det är för mänska jag pratar med och faktiskt är intresserad av att prata med mänskan. Inte före det annat än i undantagsfall som i sig kan vara mer eller mindre korkade i fall av akut tristess :p

Nae rykte och rykte vet jag inte, men Tinder är ju populärt och sjukt utseendefixerat så jag antar att det drar till sig skit.

Hade samma problem som du med att det gick för fort att kila över till kik förr. Men det är faktiskt helt okej att avvakta med det och bra snubbar har inte några problem med att acceptera det. De som inte accepterar det är det bara att blocka - se det som ett delmoment i att sålla bort skiten ;)
Själv går jag numera över till kik först när jag fått ett hum om vad det är för mänska jag pratar med och faktiskt är intresserad av att prata med mänskan. Inte före det annat än i undantagsfall som i sig kan vara mer eller mindre korkade i fall av akut tristess :p

Tänkte precis samma sak ang. Tinder!

Jo, får väl ta och inse det ;) Förut har det typ hetat "Hej hur mår du? Bra tack själv? Har du kik?" osv......

Jag hoppar in i tråden igen. Jag och gulliga fikakillen (om det är någon som minns honom), vi umgås fortfarande.
Jag har dock börjat störa mig på att vi umgås som om vi är tillsammans men utåt sett vill han inte låtsas om mig.
Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.
Han går INTE att prata med. Jag får inga raka svar, bara en massa svammel.
Själv känner jag mig oerhört obekväm med att dejta flera samtidigt. Men å andra sidan vill jag ju inte vara tillsammans med någon som inte vill låtsas om mig heller.

Så jag öppnade mitt konto på HP igen och den här gången har jag faktiskt fått en hel del trevliga mail. Stör mig dock fortfarande på dem som tycker att man ska ses trots längre avstånd till varandra. Jag tycker liksom inte att det är någon vits med det.
Och hur fan ska jag komma över den här obekvämskänslan av att dejta andra samtidigt som jag umgås med honom?? :(

Den killen hade jag dissat så himla hårt!

Jag hoppar in i tråden igen. Jag och gulliga fikakillen (om det är någon som minns honom), vi umgås fortfarande.
Jag har dock börjat störa mig på att vi umgås som om vi är tillsammans men utåt sett vill han inte låtsas om mig.
Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.
Han går INTE att prata med. Jag får inga raka svar, bara en massa svammel.
Själv känner jag mig oerhört obekväm med att dejta flera samtidigt. Men å andra sidan vill jag ju inte vara tillsammans med någon som inte vill låtsas om mig heller.

Så jag öppnade mitt konto på HP igen och den här gången har jag faktiskt fått en hel del trevliga mail. Stör mig dock fortfarande på dem som tycker att man ska ses trots längre avstånd till varandra. Jag tycker liksom inte att det är någon vits med det.
Och hur fan ska jag komma över den här obekvämskänslan av att dejta andra samtidigt som jag umgås med honom?? :(

Sådant har jag varit med om, det har också fått mig att bryta kontakten med en person trots att personen var jättetrevlig när vi umgicks. När jag läser det du skriver så reagerar jag dock mer på att han inte går att prata med om det. Kommunikationsproblem redan i början av en relation (oavsett vilken "typ" av relation det är) bådar aldrig gott...

Kan berätta att det är ganska obekvämt rent socialt att dyka upp och berätta att man heter något helt annat.

Tänkte just på det, hade nog dragit direkt!
Av flera skäl, antingen är mänskan en skummis - som man ska passa sig för, eller så har mänskan råkat ut för otrevligheter och är (med eller utan rätta) trasig och skrajsen - och det orkar inte jag hantera. Hur go mänskan än är i övrigt.

Så "falskt" namn går bort om man ska träffa mig! Dessutom så ska det gå att förvissa sig om att det är rätt person, som bor där de uppgett att de bor, har lika lite sambo eller make som de påstår osv. (Japp, råkat ut för det med!)

Galenpannor och sådana med annorlunda verklighetsuppfattning går inte att skydda sig mot ändå, men går det att lära sig att välja bort dem så är man en bit på väg i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 704
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 991
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 405
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna