Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"och blir lätt mätt", menade jag ju forstas. Inte fullTar dock sma portioner och blir latt full, och ater hellre lite men ofta.
Japp gäller även banan! Tror de tänker att om man äter sig mätt på frukt så äter man mindre energirik mat, så i slutändan blir det ändå mindre kalorier in. Jag har inte kollat upp det så noga utan konstaterar bara att det fungerar. Hunger är inte en känsla jag gillar särskilt mycket så det passar mig ganska bra att kunna äta lite frukt mellan måltiderna eller istället för kvällsmacka.Intressant.
Är även tex banan 0 points? För i min app ger den 125 kalorier och ett äpple 90 kalorier.
Det blir Ju ganska många kalorier om man ligger på gränsen
Det hoppas jag också!Säger sig nog själv.
Jag vet mycket väl hur jag borde äta mm men just nu är hela jag slutkörd och jag har svårt att få bra rutiner på allt.
Hoppas det kan bli bättre framöver
Nästan all frukt och grönt är 0 points (inte avokado och inte torkad frukt) och jag tror de brukar säga att 5 st om dagen är "lagom". Jag äter mer ibland men det påverkar inte min viktnedgång vad jag kan märka.
Frukost: 1,5-2 dl lättfil, ca en dl havrefras, ca en dl musli och en näve russin. Te med mjölk och honung. Kanske en rostad macka med smör och ost om det hinns med.
Fika: Te med mjölk och honung, en ostmacka om det inte blev någon till frukost.
Lunch: varierar oftast mat ute fisk eller vegetariskt, kanske någon kaka om det finns till "kaffet".
Fika: Te med mjölk och honung, någon kaka eller två min choklad
Middag: Pasta med sås och tex köttbullar samt sallad. Choklad och/eller en glass.
Kvällssnacks mer choklad.
62 kg 167 lång lätt övervikt. Går troligen fortfarande upp. Mycket lätt motion oftast bestående av mockning, promenad eller trädgårdsarbete/städning.
Ja precis, lite extra wobbel runt magen . Trivselövervikt, mer störande för ögat än för hälsan.Du menar extra fläsk? För går man efter BMI är du inte överviktig
Jag tycker inläggen i tråden är intressanta
Tex ditt
Hur kommer det sig att du har som du själv skriver viss övervikt? Maten på vardagen tycker jag inte låter extrem? Äter du stora portioner?
Sen skriver du i och försej att du äter mer på helgerna.
Jag tror att folk generellt underskattar hur mycket de äter.Varje gång jag läser i en sån här tråd blir jag lite självkritisk över hur jag kan tycka att jag ändå är fullt normal.
Just att många liksom är 170 lång väger 65 kg och tycker det är mycket...
Men jag ser oxå att jag äter mer än de flesta här. Jag förstår bara inte hur man kan leva på så lite mat någon längre tid
Och hur kan man liksom äta bara potatismos
Jag är hungrig som en varg och älskar God mat. Inte konstigt det är trögt för mig att gå ner i vikt!
Haha jag tänkte precis samma sak! Däremot kan jag lätt äta tre ballerinakex och en påse popcorn till middag. Men bara potatismos? Aldrig!Och hur kan man liksom äta bara potatismos
Och hur kan man liksom äta bara potatismos
Haha jag tänkte precis samma sak! Däremot kan jag lätt äta tre ballerinakex och en påse popcorn till middag. Men bara potatismos? Aldrig!
Du är gaaaaalen!Men potatismos är ju jättegott!! Jag älskar potatis i alla former!
Jag tror att folk generellt underskattar hur mycket de äter.
Du är gaaaaalen!
JO! Lätt!Haha jag tänkte precis samma sak! Däremot kan jag lätt äta tre ballerinakex och en påse popcorn till middag. Men bara potatismos? Aldrig!
Craaaaazy I say!Jag tycker dessutom om att äta enbart ris också! Jag är helt tokig!