Hur mkt äter ni på en dag?

Jag minns den, och den måste ha varit effektiv (eller också var jag väldigt okritisk på den tiden...) för jag trodde än idag att det var Socialstyrelsen som rekommenderat 6-8 skivor bröd (inte mackor) om dagen. Då, alltså. Jag hade fortsatt att tro så om det inte varit för Buke...! :o

De hade kostråd på den tiden, 1976. Socialstyrelsen alltså men inte riktigt som angavs via kampanjen. Ett genidrag av ansvarig firma, helt klart :D

Jag kommer ihåg reklamen. :D Den har verkligen fått helt otroligt starkt fäste, trots att jag inte kan minnas att smörgåsätandet sköt i höjden. Trots det uppenbart märkliga i att Socialstyrelsen skulle ge detaljrekommendationer om vad vi ska äta, det borde ju åtminstone ha varit Livsmedelsverket i så fall.

I verkligheten, vilket ju den där gamla reklamen bidrar till att bevisa, är ju de kommersiella aktörerna väldigt mycket mer framgångsrika när det gäller att påverka oss än statliga myndigheter och verk.

http://www.faktoider.nu/socialstyrelsen.html

Igår var en väldigt vanlig dag och då såg det ut så här:
Frukost kl 7: två kokta ägg med salt och en klick Norrgott, 2 muggar Earl Grey
Lunch kl 12.30: Västerbottensostpaj med sallad och aioli
Middag efter stallet, brukar bli vid 19-tiden: "Potatissallad" fast på blomkål och picklad broccoli med några skivor rostbiff.
Dessutom ytterligare ett stort antal muggar Earl Grey utspridda över dagen - dock inte efter kl 19.
Har ingen aning om antalet kalorier. Har ett rörligt kontorsjobb och är i stallet 5 dagar/vecka.

Jag äter verkligen sjukt mycket men är ändå normalviktig. Undrar hur länge till.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 935
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 734
Senast: fejko
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 932
Senast: Otherside
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar