Var ligger motsägningenJag har inte kritiserat dig, jag pekade på en motsättning i vad du skriver.
Det är inte så att jag ständigt "funderar" på mat
Jag bestämmer mig för att äta på ett visst sätt och sen gör jag det
Gör inte alla det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var ligger motsägningenJag har inte kritiserat dig, jag pekade på en motsättning i vad du skriver.
Var ligger motsägningen
Det är inte så att jag ständigt "funderar" på mat
Jag bestämmer mig för att äta på ett visst sätt och sen gör jag det
Gör inte alla det?
Vad jag menar är att det finns många som väljer att äta tex vegetariskt, veganskt, ekologiskt, endast svenskt kött, närproducerat, ekologiskt, lchf, utan vetemjöl, laktos/gluten fritt, utan socker, inga Nestle produkter, kravmärkt, nyckelhålsmärkta, etc etcNej.
Ska jag vara helt ärlig äter jag oftast bara.
Det blev bättre när vi fick BARN, men innan dess är jag oftast popcorn till middag.
Att äta på ett visst sätt? Nja, bortsett från när jag kört påsdiet för att minska i vikt så NEJ.
Jag äter set dom antingen funkar för alla i familjen eller just nu det som jag kan äta. På ett visst sätt?
Hur menar du då?
Det enda jag vet är att jag försöker att undvika helfabrikat eftersom jag gillar att laga mat. Men visst finns perioder av köttbullar och pasta med ketchup.
Det kanske inte är det jag skulle vilja ha, men snabbheten vinner.
Dieter generellt håller jag i Max fyra dagar innan jag börjar äta mer varierat igen. Jag orkar inte utesluta.
Oj, jag håller inte alls med. Man ska ABSOLUT inte äta "halvfabrikat", man ska absolut tycka om att laga mat, man ska absolut ha koll på vad som är nyttigt och bra och ekologiskt odlat och tycka att sånt är viktigt.
Nu är trenden att man ska vara medveten. Mina okreddiga pannkakor kan inte stå sig mot folks finfina linssoppor.
Ingen ställde någon diagnos.Vad jag menar är att det finns många som väljer att äta tex vegetariskt, veganskt, ekologiskt, endast svenskt kött, närproducerat, ekologiskt, lchf, utan vetemjöl, laktos/gluten fritt, utan socker, inga Nestle produkter, kravmärkt, nyckelhålsmärkta, etc etc
Utan att ha en ätstörning
Jag tror inte hellet dom som äter popcorn till lunch nödvändigtvis behöver ha en ätstörning, dom kanske bara är lata eller ointresserade
Att ställa diagnos ätstörning görs lite för lätt, kan jag tycka.
Det är det jag vänder mig emot
Det är inte så att jag reagerar "kraftigt" för att jag känner mig "träffad" på något vis
Nåt skumt hände med mitt svar!Fast jag hade nöjet att vistas en vecka på en helt annan arbetsplats än min vanliga för ett tag sedan. Där såg mina lunchlådor uppenbarligen mycket konstiga ut och jag fick förvirrade frågor om vad jag åt. Pannkakor hade nog kunnat passera obemärkta, men mina lunchlådor som väl är sådär pretto och som inte innehåller kött, sås och potatis stack verkligen av.
Ingen ställde någon diagnos.
Beteenden omnämndes som halvt ätstörda. Tar du det som att ställa diagnos, överdriver du uttryckets betydelse ganska mycket, tycker jag.
Att bestämma hur man ska äta och sen utan vidare funderingar hålla sig till det - nej, det liknar inte alls mina erfarenheter av att äta vegetariskt och/eller hjälpligt hållbart med avseende på klimat, biologisk mångfald, global rättvisa och liknande och dessutom gott och så att barn blir nöjda med mera. Tvärtom, jag äter enligt varierade sådana hänsyn sedan ca 35 år tillbaka och tänker på mat lite så där i bakhuvudet säkert ett par timmar om dagen. Och jag tänker på det aktivt några timmar i veckan. I perioder även som en del av mitt yrke.
Och javisst, lite ätstört matfixerad är jag. Tacka för det, så komplicerat som mat är för mig enligt ovan!
Det såg rätt ut för mig. Du citerade två olika personer och svarade dem. I det du nu citerar har deras citat fallit bort.Nåt skumt hände med mitt svar!
Men jag skulle inte svara @niphredil !Det såg rätt ut för mig. Du citerade två olika personer och svarade dem. I det du nu citerar har deras citat fallit bort.
Men jag skulle inte svara @niphredil !
Men det var väl hon som hade pannkakorna? Du svarade ju om det.Men jag skulle inte svara @niphredil !
Idag en skiva surdegsbröd med smör och ost, en skiva finskt bröd (tänk barkbit) med ost smör skinka och tomat , en halv bagel med ost och skinka. Några koppar te.
Får se om Greta är nöjd eller vill ha fler mackor idag, själv är jag sugen på cheeseburgare från McDonalds men det är i huvudsak BARNET som bestämmer vad vi äter.
Jag har kanske inte ett okomplicerat förhållande till mat men jag känner mig inte så bekymrad (längre).
Vet ni att det är en GRETA?
Hittat en tårta i kylen på jobbet. Fan.
Jag har tillfälligt ätit så lite som du gör, pga sjukdom, och då går jag ner 1-2 kg per vecka. Så du måste på något sätt klara dig på väldigt mycket färre kalorier, om du kan äta så lite och ändå inte bli direkt underviktig.
På dubbla den mängd mat som du äter, så ligger min vikt stabilt på knappa 55 kg ungefär, så det är ju uppenbart rätt stor skillnad.
Idag har jag hunnit sätta i mig två lingongrova med ägg och kaviar. Jag är gravid så just nu är mina cravings äggsmörgåsar.
Blev pasta med ostsås till lunch och just nu i skrivande stund står det en grönsakssoppa på spisen som blir dagens middag med en ostsmörgås till.
Antagligen kommer det slinka ner ett kvällsmål innan läggdags också.
jag är 160 cm, väger just nu 59 kg.
Oj, jag håller inte alls med. Man ska ABSOLUT inte äta "halvfabrikat", man ska absolut tycka om att laga mat, man ska absolut ha koll på vad som är nyttigt och bra och ekologiskt odlat och tycka att sånt är viktigt.
Nu är trenden att man ska vara medveten. Mina okreddiga pannkakor kan inte stå sig mot folks finfina linssoppor.
Vad jag menar är att det finns många som väljer att äta tex vegetariskt, veganskt, ekologiskt, endast svenskt kött, närproducerat, ekologiskt, lchf, utan vetemjöl, laktos/gluten fritt, utan socker, inga Nestle produkter, kravmärkt, nyckelhålsmärkta, etc etc
Utan att ha en ätstörning
Jag tror inte hellet dom som äter popcorn till lunch nödvändigtvis behöver ha en ätstörning, dom kanske bara är lata eller ointresserade
Att ställa diagnos ätstörning görs lite för lätt, kan jag tycka.
Det är det jag vänder mig emot
Det är inte så att jag reagerar "kraftigt" för att jag känner mig "träffad" på något vis